Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع افغانستانی از افزایش شمار قربانیان ناشی از انفجار «مین» در ماه‌های اخیر در این کشور گزارش می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ریاست انسجام، هماهنگی و تطهیر مین» دولت موقت طالبان می‌گوید در ماه‌های اخیر شمار قربانیان انفجار «مین‌ها» در افغانستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولین این نهاد می‌گویند در پنج ماه اخیر(از ابتدای سال تا کنون) 83 نفر که بیشترشان کودک بوده‌اند بر اثر انفجار مین کشته و یا زخمی شده‌اند.

رییس نهاد انسجام، هماهنگی و تطهیر مین، می‌گوید تاکنون 50 درصد بخش‌هایی که باید از مین‌ها پاکسازی می‌شدند، پاکسازی شده‌اند، اما قطع کمک‌های خارجی از علت‌هایی است که به گفته مسئول این نهاد، سبب کندی کار شده است.

نورالدین رستم خیل، رئیس نهاد «انسجام، هماهنگی و تطهیر مین»، گفت: «با دفتر مربوطه سازمان ملل متحد نشست‌های دوام‌دار داشتیم؛ اما هنوز به این نتیجه و توافق نرسیدهایم که مشکل ما را حل کنند. آنان می‌گویند دولت به رسمیت شناخته نشده است، لذا نمی‌توانیم به شما کمکی کنیم».

رستم‌خیل می‌افزاید 120 کارمند فنی این نهاد به علت کمبود بودجه، خانه‌نشین شده‌اند و نیز پس از سقوط جمهوریت، چهار بخش فنی این نهاد غیرفعال شده‌اند.

وی می‌گوید: «اگر کارمندان ما دوباره به کار گماشته شوند و بودجه‌ مورد نیاز تأمین شود، کار ما آسان می‌شود».

ماهانه حدود 120 نفر بر اثر انفجار مین در افغانستان کشته و یا زخمی می‌شوندافغانستان| داعش مسئولیت حمله به کارمندان پاکسازی میادن مین را به عهده گرفت

از سوی دیگر، خانواده‌هایی که بستگان خود را در چنین رویدادهایی از دست داده‌اند خواهان پاکسازی بخش‌هایی هستند که تاکنون از وجود مین‌ها پاکسازی نشده‌اند.

بر اساس آمارها، از نیمه سال 1399 تا نیمه 1400 تعداد 646  نفر در انفجار مین‌ها جان باخته‌اند و 803 نفر زخمی شده‌اند.

مسئولین ریاست انسجام، هماهنگی و تطهیر مین می‌افزایند در حال حاضر اولویت پاکسازی، ولایت‌های جنوب و جنوب شرقی است و 606 کیلومتر بخش‌های آلوده در این کشور نیاز به پاکسازی دارند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان شده اند مین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه اعلام کرد که شمار پیکر شهیدانی که از گور دسته جمعی بیمارستان ناصر بیرون کشیده شده به ۳۹۲ پیکر افزایش یافته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از الجزیره، سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور دسته جمعی مجتمع بیمارستانی ناصر در شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه بیان کرد: پس از عقب‌نشینی اشغالگران نزدیک به ۳۹۲ پیکر را از بیمارستان ناصر بیرون کشیده‌ایم، اما نتوانسته‌ایم ۵۸ درصد از آن‌ها را شناسایی کنیم.

این سازمان امدادی تاکید کرد: دلیلی برای وجود پیکر کودکان در گور دسته جمعی بیمارستان ناصر سراغ نداریم. روی پیکر برخی از شهیدان بیمارستان ناصر آثار شکنجه را یافته‌ایم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران در مجتمع بیمارستانی ناصر مرتکب اعدام صحرایی شده‌اند. ما خواهان آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص این جنایت‌ها هستیم.

سازمان پدافند غیرعامل نوار غزه تاکید کرد: اشغالگران شماری از پیکر‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی و در عمق ۳ متری دفن کرده‌اند. این موضوع باعث شده که این پیکر‌ها به سرعت تجزیه بشوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر این باوریم که اشغالگران دست‌کم ۲۰ نفر را زنده به گور کرده‌اند. اشغالگران با تغییر چندباره کفن‌های پلاستیکی عامدانه در تلاش بوده‌اند که نشانه‌های جنایت بیمارستان ناصر را محو کنند.

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه