Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان به شورای پول و اعتبار خبر داد. وام این طرح در زمان حاضر ۴۵۰ میلیون تومان است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با حضور در برنامه جهان‌آرا با یادآوری این‌که طی ۱۰ سال گذشته به دلیل عدم توجه به بخش مسکن بین عرضه و تقاضا فاصله زیادی به‌وجود آمده است، اظهار کرد: در کشور ۸ میلیون مستأجر داریم، ضمن این‌که با توجه به ازدواج‌ها، سالانه نیازمند ساخت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار واحد مسکونی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای رفع این نیازها، رئیس‌جهموری دستور ساخت ۴ میلیون مسکن را داد که البته اگر سالانه یک میلیون مسکن را هم بسازیم باز با کمبود مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۵.۴ میلیون متقاضی در نهضت ملی مسکن و پالایش ۳.۲ میلیون نفر از این تعداد، افزود: تاکنون اراضی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد تامین شده و تا شهریور اراضی ۳.۲ میلیون واحد تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که همه زمین‌های واگذار شده به مردم در نهضت ملی مسکن ۹۹ ساله و رایگان است، بیان کرد: در دولت نهم و دهم برای ۱.۶ میلیون مسکن زمین تامین شده، اما در نهضت ملی مسکن زمین ۳.۲ میلیون واحد تامین می‌شود و ۸۰۰ هزار واحد نیز مسکن روستایی است.

هزینه ۷ میلیون تومانی ساخت هر مترمربع نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که به دلیل تورم امکان پیش بینی قیمت تمام شده ساخت وجود ندارد، تصریح کرد: هزینه ساخت هر متر مربع ۶ تا ۷ میلیون با تورم امروز تمام می‌شود اگر تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان برسد بخشی از مشکل رفع می‌شود که ما این موضوع را به دولت و شورای پول و اعتبار پیشنهاد داده ایم.

قاسمی گفت: اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله و پلکانی است و براساس ۵۰ درصد از هزینه‌های درآمدی خانواده‌ها پیش بینی شده است.

تحویل واحد‌های نهضت ملی مسکن از شهریور

وزیر راه و شهرسازی از تحویل ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا شهریور امسال خبر داد و با اشاره به این‌که اگر مردم در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت‌نام نکنند از ارائه بسیاری از خدمات محروم می‌شوند، گفت: اکنون اطلاعات ۷۲ میلیون نفر را در سامانه داریم و با وجود آنکه تکمیل نشده جامع‌ترین سامانه اطلاعات مردم است.

قاسمی با بیان این‌که برای ۷۵۰ هزار واحد خانه خالی کشور به سازمان مالیاتی قبض مالیاتی داده ایم، اضافه کرد: از این رقم حدود ۶۰ هزار مالک اعتراض کرده اند. هدف از مالیات خانه خالی، درآمد برای دولت نیست بلکه می‌خواهیم عرضه مسکن را زیاد کنیم و اگر مالکان خانه را خالی نگه دارند مالیات می‌پردازند و در صورت عدم پرداخت، جریمه می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که بانک‌های فعال در حوزه املاک در صورت عدم پرداخت مالیات جریمه خواهند شد، اظهار کرد: قیمت گذاری مسکن در بسیاری از کشور‌ها وقتی با بحران مواجه می‌شوند گرفته می‌شود و این مصوبه‌ها در دو سال گذشته هم وجود داشت. این مصوبه سقف ۲۵ درصد در سران تصویب شد و بسیاری از مالکان واحد‌های اجاره خود را تخلیه نکرد و تمدید کردند.

مشاوران املاک ساماندهی می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که حدود ۳۰۰ هزار مشاور املاک در کشور داریم، گفت: تعداد کمی از این مشاوران املاک در سامانه کد رهگیری قرار دارند، اما در اتفاق جدید تمامی بنگاه‌های مشاوران املاک به سامانه کد رهگیری متصل می‌شود و تمامی معاملات رصد و بررسی می‌شود و تا سال آینده این اقدام اجرایی خواهد شد.

قاسمی درباره حق‌الزحمه مشاوران املاک افزود: نرخ جدید متناسب با قیمت‌های منطقه‌ای است که هرساله توسط وزارت اقتصاد و دارائی تعیین خواهد شد و در کاهش قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت.

وی با بیان این‌که با طراحی بسته اجاره بها آرامش بازار مسکن در این ماه نسبت به ماه گذشته بازگشته است، افزود: در بسته جدید اجاره مسکن تمدید قرارداد‌ها را بسیار پیگیری خواهیم کرد و دغدغه جدید رئیس جمهور است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از هزینه آورده ۱۰ هزار متقاضی مسکن مهر در زیرساخت‌ها خبر داد و گفت: رئیس جمهور دستور داده این مشکلات برطرف شود.

تماشاخانه بازگشت لنج بادبانی به آب‌های خلیج فارس، پس از ۷۰ سال؛ استفاده از تجهیزات به جای مانده از کشتی افسانه‌ای آنجلیکا/ بوم ایرانی دوباره بادبان‌هایش را بالا کشید (فیلم) ببینید| حمله مورچه‌خوار به لانه موریانه‌ها/ استفاده جالبی از زبان دراز و چسبناک فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی مشاوران املاک نهضت ملی مسکن میلیون تومان هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آرش صیادی مدیرعامل شهر جدید پرند امروز در نشست خبری بازدید از پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند، گفت: پروژه ساخت واحدهای نهضت ملی پرند از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده که هم‌اکنون چهار هزار واحد مسکن در قالب یک هزار و ۷۰۰ واحد نهضت ملی، ۷۰۰ واحد مسکن مهر و تعداد باقی مانده از پروژه‌های مشارکتی آماده افتتاح است.

بیشتر بخوانید: منتظر افزایش هیجانی قیمت‌ها در بازار مسکن باشیم؟

صیادی با بیان اینکه این واحدها آماده تحویل هستند اما به دلیل عدم تأمین زیرساخت‌های آب، برق یا فاضلاب قابل واگذاری نیست، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری نیز ۵ هزار واحد دیگر در این شهر جدید به مرحله افتتاح برسد؛ همچنین طبق مصوبه شورای عالی مسکن هزینه اجرای تأسیسات زیرساختی آب، برق و فاضلاب باید یک سوم توسط وزارت نیرو، یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و یک سوم از سوی استانداری‌ها تأمین شود. وزارت راه از طریق منابع صندوق ملی مسکن این تأمین مالی را انجام داده است.

وی عنوان کرد: آورده متقاضیان این واحدها حدود ۷۰۰ میلیون تومان بوده که هزینه ساخت هر مترمربع میانگین ۱۰ میلیون تومان است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در اسفندماه سال‌گذشته ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی در دست ساخت بود که با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی با توسعه ظرفیت شهر جدید پرند، ۳ هزار واحد دیگر به این رقم اضافه شد که این واحدها در مرحله انتخاب سازنده است.

مدیرعامل شهر جدید پرند تصریح کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده که وزارت ارشاد در حال ساخت و در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد.

صیادی ادامه داد: آنچه که در حوزه کاری شرکت پرند است شامل ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن و یک هزار و ۴۰۰ واحد برای مسکن مهر و ۶ هزار و ۸۰۰ واحد می‌شود که با حضور مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است؛ باید تا پایان دولت سیزدهم ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد تحویل متقاضیان شود.

معرفی ۱۰ هزار واحد خالی به سازمان امور مالیاتی

وی افزود: سال گذشته در شهر جدید پرند به صورت فشرده ۱۳ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات معرفی شده است؛ البته احتمال وجود ۳ هزار واحد دیگر خالی از سکنه در این شهر جدید وجود دارد.

مدیرعامل شهر جدید پرند گفت: بر اساس شاخص‌های مختلف، جمعیت در شهر جدید پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است همچنین این شهر جمعیت ۷۸ هزار نفری دانش‌آموزی دارد و با توجه به تحویل و ساخت واحدهای مسکونی جدید جمعیت از مرز ۵۰۰ هزار نفر نیز عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228887 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد