Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق داده‌هایی که امروز (سه شنبه) منتشر شده اند، موارد بستری ناشی از کرونا در استرالیا برای دومین روز متوالی به رکورد جدیدی رسیده است.

این در حالی است که همزمان با شیوع کرونا از سوی یک زیرسویه کرونا که استرالیا را درنوردیده، مرگ و میر روزانه در این کشور نیز برای دومین بار به بالاترین حد خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، نزدیک به ۵ هزار و ۶۰۰ مورد ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استرالیا گزارش شده اند. این در حالی است که پس از ۱۰۲ مرگ و میر ناشی از کرونا که در روز شنبه گزارش شد، اکنون ۱۰۰ قربانی جدید کرونایی گزارش شده اند.

بر اساس این گزارش، نزدیک به ۳۳۰ هزار مورد ابتلا در هفت روز گذشته گزارش شده اند؛ هرچند مقامات استرالیایی می‌گویند ارقام واقعی ممکن است دوبرابر این عدد باشند.

آناستاسیا پالاسچوک، وزیر اول ایالت کوئینزلند استرالیا گفت: زمان آن رسیده است تا بار دیگر کنار هم جمع شویم و به مبارزه بپردازیم. واکسن بزنیم، در تجمعات و محیط‌های سربسته از ماسک استفاده کنیم و در صورتی که مریض هستید، در خانه بمانید.

گفتنی است افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا اکنون به وسیله دو زیرسویه جدید اُمیکرون یعنی زیرسویه‌های «BA.۴» و «BA.۵» ایجاد شده و فشار زیادی را بر بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان در این کشور ایجاد کرده است.

اکنون ایالت کوئینزلند استرالیا در حال دست و پنجه نرم کردن با سخت‌ترین شیوع در همه گیری کرونا است و طبق مدل سازی اداره بهداشت این ایالت، پیش بینی می‌شود شمار بیماران کرونایی آن اواخر اوت به اوج خود برسد. این در حالی است که علاوه بر افزایش موارد بستری در استرالیا، بسیاری از کارکنان خط مقدم بهداشتی در این کشور به دلیل بیماری یا در مرخصی هستند و یا در قرنطینه به سر می‌برند که همین امر نیز بحران کرونا را در این کشور وخیم‌تر کرده است.

طبق اعلام وزیر اول کوئینزلند، بیمارستان‌ها قرار است تخت‌های بیمار و نیز شیفت‌های اضافی را برای کارکنان خط مقدم حوزه بهداشت افزایش دهند. دنیل اندروز، وزیر اول ایالت ویکتوریای استرالیا نیز گفته است بیش از ۸ درصد از کارکنان در بخش بهداشت یا به تعبیری، حدود ۱۰ هزار کارمند به خاطر مریضی در مرخصی به سر می‌برند.

منبع: خبرگزاری رویترز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در استرالیا شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت

یک طوفان سهمگین در ایالت اوکلاهما آمریکا که ویرانی‌های فاجعه باری به بار آورده، سه کشته بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان سهمگین در شهر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته (از جمله یک نوزاد) و 30 مجروح بر جای گذاشت.

 

.

 

مسئولین محلی هنوز در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از این طوفان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خسارات قابل توجهی در شهرهای «سالفر» و «هولدن ویل» مشاهده شده است. در سالفور، ساختمان‌ها با خاک یکسان شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

قطع برق در 9 ایالت آمریکا در پی طوفان زمستانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا