Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد کریمی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق قرار داد  سال ۹۵ شهرداری مشکین دشت منافع عرصه بازار روز شهید مدرس به مساحت یک هزار مترمربع با تعداد ۳۷ غرفه را به جهت راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در اختیار اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز به مدت یکسال تا سال ۹۶ واگذار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در قرارداد به عنوان نمایشگاه صنایع دستی به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شده است، افزود: تبدیل کردن به کار تولیدی خلاف قرار داد بوده است و با همین عنوان هم جلو می روند در صورتی به عنوان یک نمایشگاه موقت واگذار شده است.

وی ادامه داد: پس از انقضای مدت قرار داد شهرداری با توجه به عدم خروجی مناسب بازارچه در جهت رفاه شهروندان مشکین دشت ( اکثر مستاجران این مجموعه از افراد غیر بومی شهر مشکین دشت بوده و صرفا این مکان را با توجه به اجاره پایین تبدیل به انبار کرده اند) تقاضای تخلیه ملک مذکور را از ناحیه مستاجر نموده که متاسفانه در این راستا اقدامی از ناحیه مستاجر مذکور صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: شهرداری مشکین دشت پس از طی تشریفات قانونی دستور تخلیه ملک مذکور را از شعبه چهارم عمومی حقوقی شهرستان فردیس اخذ و جهت اجرای دستور تخلیه شماره ۴/ ۹۷۰۰۱۸ در تاریخ ۹۷.۲.۳ تعهدی از نماینده میراث فرهنگی و سایر حاضرین در جلسه اخذ شد که تخلیه صورت نمی پذیرد.

کریمی پور گفت:  با توجه به درخواست های مکرر اداره میراث فرهنگی، شهرداری مشکین دشت اقدام به تمدید قرار داد به مدت یکسال طی قرار داد شماره ۴۵۴۱. ۹۸.۲.۱ در تاریخ ۹۸.۱۰.۶ نمود که این بار هم با توجه به انقضای مدت قرار داد، مستاجر( میراث فرهنگی) از تخلیه مورد اجاره استنکاف ورزیده و شهرداری به ناچار مجددا اقدام به طرح دعوی تخلیه و اخذ رای این بار از شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان فردیس در سال ۹۹ می کند که پرونده جهت اجرا به اجرای احکام مدنی دادگستری شهرستان فردیس ارجاع می شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت گفت: تا به امروز شهرداری موفق به تخلیه و تحویل ملک مذکور نشده است و پس از گذشت مدت پنج سال از قرار داد میراث فرهنگی از تخلیه مورد اجاره استنکاف می ورزد.

کریمی پور افزود: اداره کل میراث فرهنگی مکان موصوف را جهت ایجاد و راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی استان در مشکین دشت اجاره کرده که به صورت انبار و بعضا متروکه استفاده می شود که کاملا با مفاد قرارداد منعقده مغایر می باشد.

وی افزود: با توجه به صدور رای دستگاه قضایی مبنی بر تخلیه ملک پس از گذشت هفت سال ازقرار داد امکان تمدید قرارداد با توجه به طرح دعوی در مراجع قضایی و صدور حکم تخلیه در دو مرحله مقدور نمی باشد.

کریمی پور گفت: شهرداری مشکین دشت این مکان را برای کارهای عام المنفعه و اجرای دو طرح عمرانی نیاز دارد اجرای پارکینگ و تجاری یکی از اقدامات شهرداری است چون این منطقه یکی از مناطق پر جمعیت مشکین دشت است.

وی بیان داشت: ماه گذشته اجرای احکام صادر شد دستور تخلیه هم صادر شد به اداره کل میراث فرهنگی و تمام غرفه داران اعلام شد ولی متاسفانه تخلیه صورت نگرفته است و با هماهنگی دادگستری و مجموعه قضایی یک نیوجرسی جلوی درب این مکان گذاشته شد و به آنها فرصت تخلیه داده شد تاکنون تخلیه نکردند.

رییس شورای اسلامی شهر مشکین دشت گفت:شهرداری مکانی را در ابتدای مشکین دشت پشت باغ گردو برای مجموعه صنایع دستی آماده شده است و این افراد را به آنها معرفی شدند تا غرفه بگیرند و اجاره کنند اما تاکنون این کار از سوی آنها انجام نشده است.

کریمی پور افزود: حکم اجرای احکام شعبه چهار و پنج در دو سال مختلف ۹۷ و ۹۹ دو بار حکم داشته که الان در اجرای احکام رسید برای تخلیه مهلت داده شد ولی هیچ میلی برای تخلیه ندارند.

وی یاد آور شد: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۱ به مدت هفت سال طول کشیده و این مجموعه در این مدت می توانست برای شهرداری مشکین دشت و برای مردم منافع زیادی داشته باشد ولی باز هم مدیریت شهری کمک کردند و تعامل داشتند ولی هر بار که توافق می شد میراث فرهنگی به جای اینکه تعهدات عمل کنند نزد استاندار و فرماندار می رفتند.

رییس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی شهرستان فردیس نیز گفت: شهرداری مشکین دشت بازار روز مدرس طبق قرار داد چند سالی به اداره میراث فرهنگی فردیس اجاره داده بودو  در زمان حاضر ملک را می خواهد و حکم قضایی برای تخلیه دارد.

احد گرشاسبی افزود: در این شرایط اقتصادی  از شهرداری مشکین دشت در خواست مساعدت داریم  تا در همان مکان هنر مندان صنایع دستی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی اظهار داشت: از فرمانداری فردیس و شهرداری در خواست می شود برای اسکان هنرمندان صنایع دستی حمایت کنند هرچند که   صنایع دستی در اولویت سبد خانوار نیست ؛ در این شرایط اقتصادی تولیدات به فروش نمی رسد.

گرشاسبی گفت: باغ گردو برای اسکان هنرمندان صنایع دستی معرفی کردند که مکان کوچک است اکنون در حال پیگیری مکان دیگر برای هنرمندان صنایع دستی هستم حتی از طریق شهرداری فردیس پیگیری می کنیم.

برچسب‌ها البرز فردیس میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز فردیس میراث فرهنگی البرز فردیس میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی شهرداری مشکین دشت میراث فرهنگی شهرستان فردیس اجرای احکام صنایع دستی کریمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های محافظت از محوطه غار باستانی زل هستیجان در شهرستان دلیجان مهیا می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمود مرادی در بازدید از محوطه غار باستانی زل در شهرستان دلیجان اظهار کرد: غار زل هستیجان دربردارنده اسناد و شواهد فراوانی به خط و زبان فارسی میانه، متعلق به اواخر عهد ساسانی و اوایل دوران اسلامی است.

وی افزود: این غار بارها مورد هجوم غارتگران آثار ملی قرار گرفته و تا کنون بسیاری از این اسناد به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به تصمیمات که در خصوص برنامه‌های در دست اقدام برای حفاظت و شناسایی بیشتر غار گفت: با استقرار کانکس نیروی یگان حفاظتی و نصب دوربین‌های نظارتی، حفاظت این اثر تاریخی تشدید خواهد شد.

مرادی با تاکید بر اینکه فصل دوم پژوهش غار هستیجان به زودی آغاز خواهد شد، ادامه داد: نیاز است به این غار توجه ویژه شود، فصل اول پژوهش این غار توسط محمدرضا نعمتی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده باستان شناسی وزارت میراث‌فرهنگی در دست کاوش قرار گرفته است و فصل بعدی پژوهش‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: خشت‌های خام و داده‌های سفالی تکه‌های پارچه و چرم نوشته دوره ساسانی از جمله آثار به دست آمده در فصل اول کاوش غار زل است که در دست بررسی و مطالعه بیشتری قرار دارد و فصل دوم پژوهش‌ها توسط پیمانکار ذیصلاح به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 747929

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان