Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@06:33:39 GMT

آتش‌نشانی سمنان مجهز به خودروی نردبان هیدرولیکی شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۵۸۵۱

آتش‌نشانی سمنان مجهز به خودروی نردبان هیدرولیکی شد

شهردار سمنان از خرید خودروی مجهز به نردبان هیدرولیکی برای آتش نشانی ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

سیدعلی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر سمنان علی رغم وجود ساختمان‌های بلند و چند طبقه، از امکاناتی نظیر خودروی نردبان دار بلند محروم بوده و این موضوع زنگ خطری جدی برای اطفا حریق در مجتمع‌های چند طبقه است که با تلاش‌های نماینده مردم شهرهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های شهرداری سمنان، قرارداد خرید یک دستگاه خودروی هیدرولیک نردبان دار آتش نشانی که از سنگین‌ترین قرار دادهای خرید خودرو و تجهیزات آتش نشانی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال است امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این دستگاه خودروی نردبان دار هیدرولیکی ۳۲ متری است که اولین و تنها نردبان با این ارتفاع در استان سمنان خواهد بود و پس از پیگیری‌های فراوان به ناوگان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان اضافه خواهد شد، درباره جزئیات این قرار داد، افزود: این قرار داد بین شهرداری سمنان و نماینده انحصاری شرکت روزنباور اتریش امضا شده است که پیمانکار قرارداد موظف است این دستگاه چند کاره را تا دهه فجر سال جاری در اختیار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان قرار دهد.

شهردار سمنان با تاکید بر اینکه سمنان، استان معین تهران است و در هنگام حوادث غیرمترقبه می‌تواند کمک حال پایتخت باشد، خاطرنشان کرد: برای ارتقای ایمنی شهروندان و با توجه به مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص مصوبه بلند مرتبه سازی در سمنان و چالش‌های پیش روی آپارتمان‌نشینی، وجود این خودرو جهت اطفای حریق و امدادرسانی به شدت مورد نیاز است.

کد خبر 591029

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تجهیزات آتش نشانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اطفاء حريق امداد ونجات شهرداری سمنان شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ايمني شهري شورای شهر سمنان شهر سمنان شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری سمنان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه ۲ هزار متری تولید مبلمان پلیمری در شهرک شمس‌آباد خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، ساعت 13:57 حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد به سامانه 125 اعلام شد.

وی افزود: با وجود اینکه محل حادثه جاده تهران ـ قم خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانان شهر تهران بود اما یک ایستگاه بصورت کمکی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی گفت: آتش‌سوزی در یک کارخانه 2 هزار متری تولید مبلمان پلیمری روی داده بود و آتش به حدود 70 درصد از این کارخانه سرایت کرده بود.

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

وی ادامه داد: به دلیل شدت حرارت سقف این کارخانه تخریب شده بود و همچنین در مجاورت محل آتش‌سوزی یک کارگاه و کارخانه پتروشیمی وجود داشت که آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر لازم مانع از سرایت آتش به این نقطه شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران متذکر شد: هم‌اکنون آتش تحت کنترل آتش‌نشانان است و بخش‌های زیادی از این حادثه مهار شده و تا این لحظه به فردی آسیب نرسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • پمپ هیدرولیک
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند