Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا کریمی، نماینده حضرات آیات خامنه‌ای و سیستانی حفظهم‌االله، پس از تألیف کتابی پیرامون احکام خمس، کتابی برای آموزش احکام با موضوعات مختلف تألیف کرده است.

«احکام کاربردی»، در 291 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه به‌تازگی توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایده اولیه تألیف کتاب «احکام کاربردی» توسط استاد فقه و اصول حوزه علمیه مروی، تأسیس کانالی در فضای مجازی برای آموزش احکام بود که چهار سال از عمر آن می‌گذرد. در این مدت مسائل مختلفی برای عموم مردم و همچنین برای طلاب و مبلغین دینی از طریق این کانال تشریح شد و مورد استقبال قرار گرفت.

با بازنگری، بازنویسی و ارجاع‌دهی دقیق احکام، مسائل دسته‌بندی و در قالب کتاب عرضه شد. همچنین در روند تألیف، مسائلی افزون بر مسائل بارگذاری شده در فضای مجازی، در کتاب جای گرفته است.

به جز موضوع محتوایی و دقت در درستی مطالب عرضه شده که مسئولیت آن با مؤلف است، آنچنان که در پیشگفتار کتاب اشاره شده، نگارش و تنظیم مطالب را محمدجواد محمدحسینی عهده‌دار بوده است.

کوشش نویسندگان این بود که با در نظر گرفتن چند رویکرد، کتابی متفاوت از کتاب‌های موجود در حوزه آموزش احکام شرعی ارائه دهند. ازجمله آنکه مطالب با بیانی شیوا و روان ارائه شود، طوری که خواننده به هیچ وجه از خواندن مطالب احساس تکلف نکند.

یکی دیگر از مزایای کتاب «احکام کاربردی» کاربردی بودن احکام گزینش‌شده است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. ستبرخی از موضوعاتی که در رساله‌های فارسی وجود ندارد یا به طور منسجم به آن پرداخته نشده، در این کتاب بطور منسجم عنوان شده است.

همچنین در این کتاب به مسئله سبک زندگی توجه و برخی احکام مرتبط با تعامل انسان با خانواده و اطرافیان در این کتاب منعکس شده است.

لازم به توضیح است که کتاب شریف العروة الوثقی اثر مرحوم آیت‌الله سید محمدکاظم یزدی، توضیح المسائل و تحریر الوسیله امام خمینی (ره)، منهاج الصالحین آیت‌الله سیستانی و توضیح المسائل جامع ایشان از مهمترین منابع مورد استفاده در این کتاب هستند.

جهت دسترسی به نظرات آیت‌الله خامنه‌ای نیز از استفتائات موجود در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر معظم له و پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار، کانال فقه و احکام در شبکه‌های اجتماعی ایرانی وابسته به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ایشان، رساله نماز و روزه، راهنمای فتاوا و رساله آموزشی استفاده شده است.

در این کتاب عناوین متنوعی از جمله اعتراف به گناه نزد دیگران، تقلب در امتحانات، قهر کردن با مسلمان بیش از سه روز، تعریف غیبت و موارد استثناء حرمت آن، سخن‌چینی، منشأ اختلافات فقها در بحث اول ماه قمری و... مورد بررسی فقهی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام خمینی آیت الله سیستانی احکام کاربردی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام ابوطالب شفقت استاندار لرستان به مناسبت روز کارگر به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد. (مقام معظم رهبری)

روز جهانی کار و کارگر فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به قشر سازنده و خدومی است که مقام معظم رهبری آنها را ستون اصلی تولید و خدمات‌رسانی در کشور دانستند.

کارگران به عنوان رزمندگان خط مقدم اقتصادی و بازوی جهش تولید و نیروی مولد، پیشرفت‌های اقتصادی و جهش تولید در کشور هستند که با وجود تمام تنگنا‌ها و در شرایط حساس کنونی و توطئه‌های دشمنان از هیچ کوششی برای شکوفایی اقتصاد ملی و پیشرفت ایران دریغ نکرده و نمی‌کنند.

این جانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام کارگر، تلاش‌های شبانه روزی کارگران پر تلاش و زحمت‌کش استان را ارج نهاده و امیدوارم در سالی که با درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، با بلندهمتی، همدلی و روحیه جهادی کارگران و کارفرمایان گرامی، شاهد دستاورد‌های ارزشمندی که حاکی از بالندگی غرورآفرین در کشور و به ویژه استان لرستان است، باشیم.

دیگر خبرها

  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد