Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور با حضور پرنده مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان کرمان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مراسم اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌شرق کشور استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور احمدرضا پرنده مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این آیین با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در سطح جامعه است، گفت: الزامی کردن گذراندن دوره‌های آموزشی ایمنی توسط کارگران ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در واحدهای خرد و کوچک همچنان دچار چالش ایمنی هستیم، افزود: حوزه بازرسی از واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها، بسیار اهمیت دارد و انجمن‌ها در این زمینه با ما همکاری دارند و نیاز به بازنگری در ماموریت‌های انجمن‌ها برای ارتقای سطح ایمنی در کارگاه‌ها است.

محمدرضا جهانگیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: حدود هزار و 900 آموزشگاه خصوصی و دولتی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان را انجام می‌دهند و در مهارت آموزی تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: کرمانی‌ها در بخش‌های مختلف صنعت، به صنایع استان افتخار می‌کنند چرا که علاوه بر تولید و ایمنی واحدها در مابقی بخش‌ها نیز کمک اقتصاد و آموزش استان هستند.

52 فرصت سرمایه‌گذاری در استان کرمان احصا شدآخرین جزئیات از ریزش معدن کرومیت "ارزوئیه"/ تلاش برای نجات 2 کارگر محبوس ادامه دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با بیان اینکه ارتقای ایمنی بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: در دوره‌های مهارت آموزی نیز آموزش ایمنی مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه هزینه در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی در واقع سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: وجود نیروی متخصص و دارای مهارت کاهش حوادث را نیز به دنبال دارد.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان فنی و حرفه ای استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر اعلام شد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است