Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:06:54 GMT

جمع‌آوري هزار و 400 تن پسماند خشک در سال 1401

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۶۲۹۱

خبرگزاری آریا-شهردار منطقه 10 از جمع‌آوری 1472 تن پسماند خشک در چهار ماهه ابتدای امسال در منطقه خبر داد و تاکید کرد: 98.2 تن پسماند خشک از عوامل غیرمجاز در 124 روز ابتدای امسال دریافت شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، رضا شرفی شهردار منطقه درباره اقدامات انجام شده از سوی این منطقه در حوزه مدیریت پسماند گفت: روند رو به گسترش تولید انواع پسماند و مخاطرات ناشی از آن، یکی از مهمترین چالش‌های پیشروی توسعه پایدار به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اجرای طرح‌های مختلف مدیریت پسماند در شهر تهران اظهار داشت: اگرچه در زمینه ایجاد نظام جامع مدیریت پسماند در شهر تهران، تلاش‌های وسیع و مختلفی از سوی دستگاه‌های متولی انجام شده، اما در این زنجیره اقدامات، نخستین گام در مدیریت پسماند تلاش برای کاهش تولید آن است.
شهردار منطقه با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری تهران، کاهش تولید پسماند و افزایش تفکیک زباله از مبادی تولید از جمله خانه‌ها و مراکز تولیدی است، تصریح کرد: برنامه‌های و دستورالعمل‌های مختلفی در این راستا از سوی دستگاه‌های متولی طراحی و ابلاغ شده است که ما موظف به انجام آنها است اما علاوه بر آن، شهرداری منطقه نیز ابتکاراتی را در این زمینه داشته است.
شرفی با اشاره به طرح‌ها و ابتکارات انجام شده از سوی شهرداری منطقه برای کاهش پسماند خاطرنشان کرد: یکی از ابتکاراتی که از سوی مدیریت شهری منطقه در این مدت انجام شده، راه‌اندازی و افتتاح‌ مجموعه‌های مختلف تحویل پسماند خشک از شهروندان و دریافت اعتبار در ازای آن بوده است که در این چارچوب، بزرگترین مجموعه پسماند خشک شهر تهران در خیابان کمیل به بهره‌برداری رسید و در روزهای اخیر نیز اولین مرکز «ورزشماند» در خیابان هاشمی و «غرفه پسماند معاینه فنی» در مجاورت مرکز معاینه فنی سیار خیابان شهید رنجبر نیز افتتاح شدند.
وی با بیان اینکه در چهار ماه گذشته 1472 تن پسماند در منطقه جمع‌آوری شده است، ابراز داشت: توسعه و افزایش غرف دریافت پسماند از سوی شهروندان یکی از اقدامات انجام شده از سوی منطقه بوده که در این چارچوب، این غرف به 28 ایستگاه افزایش یافته و از سوی دیگر، در چهار ماه ابتدای امسال 327 تن پسماند خشک از شهروندان اخذ شده است.
شهردار منطقه با تاکید بر اینکه جلوگیری از فعالیت عوامل غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک یکی از رویکردهای اصلی مدیریت شهری است، بیان کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در نوبت‌های مختلف به پیمانکار عملیات جمع‌آوری پسماند خشک در مورد فعالیت عوامل غیرمجاز اخطارهایی را داده و در این راستا، 98.2 تن پسماند از سوی نواحی سه گانه از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه امسال از این عوامل غیرمجاز جمع‌آوری شده است.
شرفی با بیان اینکه طرح ملودی در 17 بلوک در نواحی سه گانه منطقه 10 مورد اجرا قرار گرفته است که در این چارچوب، 482 تن در دو ماهه نخست امسال جمع‌آوری شده‌اند، یادآور شد: مجموعه تحویل پسماند خشک خیابان کمیل که بزرگترین مجموعه پسماند خشک در شهر تهران است، توانسته در این مدت 50 تن پسماند را از شهروندان دریافت کند. همچنین مجموعه گلماند در خیابان شهید عرب در مدت زمان مذکور، توانسته 5.3 تن پسماند خشک از شهروندان دریافت کند.
وی با بیان اینکه غرفه پسماند معاینه فنی که در اواسط تیر ماه افتتاح شد، توانسته در مدت زمان آغاز به کار خود، یک تن پسماند را از شهروندان دریافت کند، عنوان کرد: 0.3 تن پسماند الکترونیک در 124 روز ابتدای امسال توسط غرف بازیافت سطح منطقه از سوی شهروندان دریافت شده است.
شهردار منطقه با بیان اینکه 0.3 تن خشکاله در غرف بازیافت در سه ماهه فصل بهار دریافت و جمع‌آوری شده است، گفت: جلوگیری از تولید شیرابه، کاهش پسماند تر، جلوگیری از وارد شدن پسماند به طبیعت و فضاهای عمومی و حمایت از صنعت دامپروری و تولید نهاده‌های دامی از جمله دلایل جمع‌آوری خشکاله‌ها بوده است.
شهردار منطقه، برگزاری کارگاه‌های حضوری و غیرحضوری در مدارس به میزان 600 نفر – ساعت، اجرای تبلیغات محیطی، اجرای دستورالعمل‌های تفکیک در مبدا و جمع‌آوری پسماندهای خشک در میادین میوه و تره‌بار سطح منطقه، عقد تفاهمنامه با مجتمع‌های مسکونی بالای 15 واحد در طرح تفکیک در مبدا، آموزش شهروندان در مبادی تولید پسماند توسط کارشناسان آموزش و اطلاع‌رسانی، برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان آموزش و متصدیان غرف بازیافت و... را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی منطقه در حوزه مدیریت پسماند برشمرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پسماند خشک شهردار منطقه شهروندان دریافت انجام شده از سوی مدیریت پسماند عوامل غیرمجاز پسماند خشک پسماند خشک تن پسماند خشک ابتدای امسال جمع آوری شده شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود