Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: یکی از تعهدات مهم استان مربوط به بخش درآمد است که در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است جایگاه استان از لحاظ سهم درآمد در قانون بودجه سال جاری رتبه ۱۷ کشور و از لحاظ رشد درآمد رتبه ۲۹ کشور است که این میزان رشد نشان می دهد تمام ملاحظات لازم برای تحقق درآمد برای استان لحاظ شده است و هیچ توجهیی برای عدم تحقق درآمدها در استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید تلاش مضاعفی برای وصول درآمد انجام دهند و وصول درآمد استان توسط دستگاه‌های مربوطه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها با ضریب بالایی اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: منابع اعتباری استان کاملا شفاف و مشخص است و در سال جاری نیز تلاش شده است، توزیع اعتبارات بر اساس شاخص ها و ضابطه ها و با رعایت عدالت بین شهرستانها انجام شود.

سپهری ادامه داد: در استان ۸۵۰۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد که برای اتمام آنها به ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. وی افزود: برای ارتقای شاخص بخش های مختلف نیز ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا به میانگین فعلی کشور برسیم.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد از منابع منابع اعتباری کشور به شکل استانی توزیع می شود تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید پیگیری های لازم جهت جذب منابع از دستگاهای ملی خود را داشته باشند و میزان جذب اعتبارات از دستگاه های ملی، در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها با ضریب بالا در دستورکار قرار خواهد داشت.

سپهری تصریح کرد: با توجه به مشکلات استان، در فرآیند توزیع بودجه علاوه بر مراحل "ابلاغ اعتبار مصوب، تخصیص اعتبار و پرداختی خزانه" موضوع جذب اعتبارات نیز در این فرآیند وجود دارد. 

وی در ادامه گفت: پس از این فرآیند، مرحله اجرا آغاز می شود که ضروری است نظارت فنی و اجرایی به صورت صحیح انجام شود. در این ارتباط سازمان مدیریت استان کمیته فنی و نظارت را به معنای واقعی آن فعال کرده است که بعضا شاهد هستیم روند اجرا و نظارت های فنی پروژه ها با مشکلاتی مواجه هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: با این تفاسیر توزیع منابع در درجه پایین تری از اهمیت است و اولویت اصلی این است که تخصیص اعتبارات چه هدفی را دنبال کند و با چه خروجی همراه باشد.

وی افزود: به شکل سنتی زمان زیادی صرف تامین و جذب بودجه می شد، در حالی که اگر به برنامه ریزی اهمیت داده نشود شاهد خروجی لازم از فرآیند جذب اعتبارات نخواهیم بود که در این راستا در ساختار جدید سازمان مدیریت استان به دلیل اهمیت و اولویت برنامه محوری معاونت برنامه ریزی ایجاد گردیده و لازم است برنامه محوری را جایگزین بودجه محوری و دستگاه محوری نماییم.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه حسین سپهری سازمان مدیریت برنامه ریزی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام کرد و گفت: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران بیان کرد: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است و به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد: این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

شاهمیرزایی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، افزود: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد.

وی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است، افزود: طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

وی بیان کرد: همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

دیگر خبرها

  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۵ درآمد‌های بودجه ۱۴۰۳
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است