Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصدومیت تازه و طولانی شماره 10 یوونتوس، حسابی هواداران این تیم را در آستانه شروع فصل جدید نگران کرده است

پل پوگبا، هافبک 29 ساله فرانسوی با وجود کیفیت بالای فوتبالش، طی سال‌های اخیر همواره با مصدومیت‌های مختلف و متعددی روبه‌رو شده و همین مصدومیت‌ها باعث شده او نتواند درخششی مستمر داشته باشد.

طرفداری | پل پوگبا در منچستریونایتد نتوانست آن‌طور که باید انتظارات را برآورده کند و مصدومیت، مانع حضور او در 19 بازی منچستریونایتد در فصل 22-2021 شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منچستریونایتد طبق ارزیابی‌هایش براساس عملکرد، دست‌مزد و سوابق مصدومیت‌های پوگبا، تصمیم گرفت قرارداد او را تمدید نکند. یوونتوس از فرصت استفاده کرد و تصمیم گرفت با یک قرارداد چهار ساله و دست‌مزد 8 میلیون یورویی، او را پس از شش سال به تورین بازگرداند. درست است که پوگبا به عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس ملحق شد اما بسیاری از هواداران درباره بازگشت این ستاره فرانسوی با این دست‌مزد بالا به تیم‌شان مردد و نگران بودند. در کیفیت فنی پوگبا، شکی وجود ندارد اما مصدومیت‌های پرتعداد و طولانی، موضوعی است که باعث می‌شد پیوستن او به یوونتوس مثل یک ریسک باشد. این فرضیه خیلی هم بی‌راه نبود چون پوگبا نیامده با مصدومیتی طولانی روبه‌رو شده است. 

بازگشت پوگبا به یوونتوس خیلی باشکوه نبوده است

پل پوگبا در دیدار دوستانه یوونتوس و چیواس مکزیک یک نیمه بازی کرد و عملکرد قابل‌قبولی داشت اما دو روز پس از این بازی، او در تمرین یووه از ناحیه زانوی راست احساس ناراحتی کرد. ابتدا گفته شد ترک تمرین یووه از سوی این هافبک 29 ساله یک اقدام احتیاطی بوده و اصلا جای نگرانی وجود ندارد چون او تنها بازی دوستانه مقابل بارسلونا را از دست می‌دهد اما نتیجه آزمایش‌های تیم پزشکی بیانکونری، چیز دیگری را نشان داد. پوگبا از ناحیه مینیسک خارجی دچار مصدومیت شده و ممکن است او به عمل جراحی آرتروسکوپی نیاز داشته باشد. روزنامه‌های ایتالیایی از جمله گاتزتا دلو اسپورت و توتو اسپورت مدعی شده‌اند پوگبا در آمریکا جراحی خواهد شد و در این‌صورت حدود 40 روز الی دو ماه دور از میادین خواهد بود.

 احتمال دوری 2 تا 3 ماهه پوگبا از میادین در صورت نیاز به عمل جراحی زانو

این مصدومیت طولانی مطمئننا خبر بسیار بدی برای کادرفنی و هواداران یوونتوس است. یووه‌ای‌ها امیدوار بودند اضافه شدن پوگبا، کیفیت خط هافبک متوسط تیم‌شان را حداقل یک سطح بهبود ببخشد اما این مصدومیت، ممکن است برنامه‌های بانوی پیر را با اختلال مواجه کند. این هافبک فرانسوی، فرصت طلایی پیش‌فصل جهت بیش‌تر هماهنگ شدن با تیم را از دست می‌دهد و احتمالا در چند هفته ابتدایی فصل هم غایب خواهد بود. این مسئله از آن‌جایی نگران‌کننده است که یوونتوس برای قهرمانی سری آ در فصل پیش رو، باید خلاف فصل گذشته در هفته‌های ابتدایی نتایج مهمی بگیرد. نتایج فاجعه‌بار تیم الگری در ابتدای فصل گذشته باعث شد آن‌ها نتوانند برای اسکودتو رقابت کنند و مطمئننا یووه‌ای‌ها دوست ندارند این سناریو بازهم تکرار شود. حضور پوگبا در هفته‌های ابتدایی می‌توانست کار یوونتوس برای کسب نتایج خوب در هفته‌های اول را راحت‌تر کند، به‌خصوص این‌که مکس الگری و الساندرو دل پیرو، پوگبا را نماد و ستاره اصلی یوونتوس امسال می‌دانند.

الگری: پوگبا به نماد این یوونتوس تبدیل می‌شود

دل پیرو: پوگبا باید رهبر یوونتوس باشد

یوونتوسی‌ها امیدوار هستند در غیاب بهترین هافبک تیم‌شان، جوانان فرصت بازی و درخشش داشته باشند. تجربه سال‌های اخیر تیم‌های سری آ نشان داده اگر به هافبک‌های مستعد و جوان بازی برسد، آن‌ها شما را پشیمان نمی‌کنند. میلان سال گذشته به ساندرو تونالی اعتماد کرد و او به مهره‌ای موثر در مسیر کسب اسکودتو تبدیل شد. اینتر هم روی نیکولو بارلا سرمایه‌گذاری کرد و نتیجه‌اش را هم دید. خود یوونتوس هم از بازی دادن به فابیو میرتی 18 ساله در پایان فصل 22-2021 ضرر نکرد، حداقلش این بود که او نسبت به آرتور ملوی 72 میلیون یورویی، عملکرد بدتری نداشت و نمایش‌های خوبش باعث ماندنی‌شدن او در ترکیب بیانکونری می‌شود. اما سورپرایز بزرگ می‌تواند نیکولو فاجولی باشد. پس از عملکرد بسیار خوب در کرمونزه و تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان سری بی، این هافبک 21 ساله به ترکیب یووه اضافه شده و پیش‌بینی می‌شود او در یوونتوس بماند. با مصدومیت سنگین پوگبا، احتمال تمدید قرارداد فاجولی و راه‌یابی او به ترکیب اصلی تیم الگری، بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. فاجولی در اولین بازی دوستانه پیش‌فصل یووه بسیار امیدوارکننده نشان داد و بدشانس بود که شوتش از زمین خودی، بااختلاف بسیار کمی از کنار دروازه چیواس به بیرون رفت. 

پل پوگبا که در کنار روملو لوکاکو بیش‌ترین دست‌مزد را در سری آ می‌گیرد، در صورت آمادگی می‌تواند یک تهدید برای حریفان باشد اما او نیامده، دست الگری را در پوست گردو گذاشته و با توجه به سوابق مصدومیت‌هایش، به نظر نمی‌رسد که این آخرین مصدومیت پوگبا در فصل جاری باشد. فصل طولانی است و یوونتوسی‌ها باید امیدوار باشند پس از بازگشت پوگبا، او در مقاطع مهم فصل در دسترس باشد. 

تمام مصدومیت‌های پل پوگبا فصلنوع مصدومیتمدت غیبتبازی از دست رفتهباشگاه
2014-15 کشیدگی همسترینگ 49 روز 11 یوونتوس
2016-17 کشیدگی همسترینگ 18 روز 3
منچستریونایتد
2017-18 پارگی عضله ران 63 روز 12
2018-19 خستگی عضلانی 15 روز 1
کشیدگی عضله ران 8 روز 1
2019-20 آسیب مچ پا 25 روز 4
آسیب مچ پا 79 روز 17
آسیب مچ پا 161 روز 19
2020-21 آسیب مچ پا 13 روز 3
کشیدگی همسترینگ 37 روز 10
2021-22 پارگی همسترینگ 85 روز 14
آسیب ساق پا 31 روز 5
2022-23 آسیب مینیسک زانو 40 الی 60 روز احتمالا 4 یوونتوس
مجموع - 624 الی 644 روز 100 بازی، احتمالا 104 -

جدول بالا برگرفته از وب‌سایت ترنسفرمارکت نشان می‌دهد انتقال پوگبا به یوونتوس حتی به صورت رایگان، یک ریسک تمام عیار بوده اما نکته مثبت برای یووه این است که مصدومیت جدید پوگبا، یک مصدومیت جدید است و ارتباطی به مصدومیت کهنه مچ پایش ندارد. نکته منفی هم این‌جاست که بازیکنان یوونتوس طی فصول گذشته در طول پرفشار، مدام با مصدومیت‌های عضلانی روبه‌رو می‌شدند و کادرپزشکی و فنی یووه باید محافظت لازم از عضلات شیشه‌ای پوگبا را به عمل آورند. 

اخبار داغ 

حسن یزدانی رکورددار تاریخ کشتی ایران می شود؟ شرط عجیب باشگاه استقلال برای بازیکنان لیست مازاد ریکاردو ساپینتو انصراف چلسی از خرید ژول کونده به دلیل قد کوتاه او! مصدومیت پل پوگبا از ناحیه مینیسک خارجی زانو

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مصدومیت ها آسیب مچ پا پل پوگبا دست مزد بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع مورد علاقه مارینوس به ترکیب گل‌گهر بازگشت

به گزارش ورزش سه، مسیح زاهدی ستاره خط دفاعی گل‌گهر پس از مدت‌ها مصدومیت به ترکیب اصلی این تیم بازگشت و اولین بازی خود را در سال 1403 انجام خواهد داد.

این مدافع تاثیرگذار که پیش از مصدومیت در تمام 21 مسابقه گل‌گهر به میدان رفته بود 5 هفته دور از میادین بود و آخرین بازی خود را مقابل سپاهان در هفته بیست و یکم لیگ برتر انجام داده بود.

او امروز در مقابل شمس‌آذر در ترکیب اصلی قرار گرفت و به دوران دوری خود از میادین پایان داد و مجدد در قلب خط دفاعی گل‌گهر به میدان خواهد رفت.

این مدافع با گل‌هایی که در دو هفته متوالی مقابل استقلال و سپاهان در هفته چهاردهم لیگ و دیدار معوقه هفته ششم به ثمر رساند مورد توجه قرار گرفته بود و با عملکرد دفاعی خوبی که داشت بازیکن مورد اعتماد مارینوس در خط دفاعی این تیم بود.

دیگر خبرها

  • هافبک محروم یوونتوس بازیگر شد!
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • خبر امیدوارکننده نکونام از دو مدافع مصدوم
  • کایسری و مشکل قدیمی مصدومیت‌های کریمی
  • مصدومیت بهترین بازیکن خارجی لیگ بسکتبال
  • مدافع مورد علاقه مارینوس به ترکیب گل‌گهر بازگشت
  • اتفاق خوب برای پرسپولیس در بازی با نساجی
  • رسمی: ستاره بایرن بازی با رئال را از دست داد
  • مردم گم شده در دعوای سیاسی بر سر تورم!/یک ضربه دیگر بر بار شیشه/بازی بن‌سلمان با کارت فلسطین
  • قلب دفاعی سپاهان محکم‌تر از همیشه!