Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:42:17 GMT

اجرای پیوند سواد و زندگی از طریق مراکز یادگیری محلی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۶۳۷۱

اجرای پیوند سواد و زندگی از طریق مراکز یادگیری محلی

ایسنا/زنجان معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی، از اجرای پیوند سواد و زندگی از طریق مراکز یادگیری محلی خبر داد.

احمد خاک‌زاد صبح امروز (۴ مردادماه) در بازدید از مرکز یادگیری امید ابهر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ارائه آموزش در مرحله اول و سپس توسعه و تعمیق، اظهار کرد: فعالیت در حوزه سوادآموزی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، مصداق ولایت‌مداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اولویت‌های مهم سوادآموزی در کشور، تصریح کرد: توجه به مهارت‌آموزی در کنار سوادآموزی یکی از برنامه‌های مورد توجه سازمان سوادآموزی است.

خاکزاد با اشاره به فعالیت‌های مراکز یادگیری محلی، ادامه داد: مراکز یادگیری محلی در راستای سیاست مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد بی‌سواد و کم‌سواد است که می‌تواند نقش موثری در این حوزه ایفا کند.

وی با اشاره به اولویت‌های اصلی این مراکز، یادآور شد: ارائه آموزش‌های مهارتی و کاربردی و ایجاد زمینه‌های اشتغال و خوداشتغالی برای بی‌سوادان و کم‌سوادان را اولویت‌های کاری مراکز یادگیری برشمرد.

این مسئول یکی از فواید ارتقای نرخ سوادآموزی کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: ما مسئولیت داریم تا شرایط را برای باسواد شدن افرادی که به دلایل مختلف نتوانسته‌اند از آموزش‌های رسمی برخوردار شوند، فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان نهضت سوادآموزی کشور نهضت سوادآموزي استانی شهرستانها زنجان مراکز یادگیری محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، هدف از تغییر سوالات امتحانات نهایی را تقویت یادگیری دانش آموزان و بهبود آموزش‌ها دانست.

محسن زارعی، ۱۶ اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین جشنواره طراحی سوال در بجنورد با بیان اینکه ارتقاء سطح ارزشیابی منجر به تغییر در یادگیری می‌شود، اظهار کرد: این تغییر، هماهنگ با بهبود فرآیند آموزش رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری، در زمان خلق دانش از سوی دانش آموز رخ می‌دهد، افزود: محتوای از پیش تعیین شده، مانعی برای یادگیری است.

وی تاکید کرد: پیش از این، کنار گذاشتن کتاب به دانش آموز تحمیل می‌شد و منبع آزمون‌ها به جزوه و سوالات پرتکرار تنزل می‌یافت و دانش آموز به‌جای یادگیری، به دنبال کسب مهارت تست زنی بود.

زارعی، هدف از تغییر روند طراحی سوال و سطح آزمون‌ها را تقویت و تعمیق یادگیری در دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: شاخص‌ها نشان داده که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته، استاندارد و مناسب بوده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: برای ۱۰۸ عنوان درسی، جدول نمونه سوالات، اهداف، چارچوب‌ها و شاخص‌های طراحی سوالات آزمون نهایی تدوین شده و امسال براساس این چارچوب‌ها، امتحانات نهایی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • جوان مرگ مغزی به ۵ بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • مدارس کشور به واقعیت افزوده مجهز می‌شوند؟