Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای معارف سیما ضمن تشریح برنامه‌های صداوسیما برای ایام محرم، «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» را به‌عنوان شعار امسال این سازمان اعلام کرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین کشکولی دبیر شورای معارف سیما امروز سه‌شنبه چهارم مرداد ماه طی نشستی به تشریح ویژه‌برنامه‌های شبکه‌های سیما در ماه محرم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشکولی در ابتدای این نشست خبری گفت: ما تا حد زیادی از کرونا خارج شده بودیم، ولی دوباره اوج گرفته است. ویژگی محرم امسال این است که در شرایط تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها قرار دارد. در این ایام دو مناسبت مهم هم داریم که برای آن برنامه‌ریزی شده است؛ یکی روز اهدای خون و یکی شهادت آیت‌الله فضل‌الله نوری.

وی اضافه کرد: این نخستین ماه محرم در دوران تحول در سازمان صداوسیما است. سنت انتخاب شعار، حدود یک دهه است که جاری است اما امسال اولین سال است که رسانه ملی دوران تحول را سپری می‌کند و ما دست به یک نوآوری زده‌ایم و برای اولین بار کار مشترکی با هیات‌های سراسر کشور داشته‌ایم؛ «نجات اهل عالم با حسین (ع) است» شعار امسال است. این نه ابلاغ و نه دستور است، بلکه یک نشان است که با افتخار دنبالش می‌کنیم.

دبیر شورای معارف سیما یادآور شد: مهمترین سیاست ما در این ماه تمرکز بر عمق و معرفت در مسیر حرکت گام دوم انقلاب است. بنا داریم منظومه فکری امامین انقلاب امام خمینی و رهبر معظم انقلاب را ارایه کنیم.

وی با اشاره به نقش شهدا تاکید کرد: آیین سربندگذاری از جمله برنامه‌های ماست که در قالب این برنامه جوانان خدمت خانواده‌های شهدا می‌روند و با این آیین نمادین، ماه محرم را شروع می‌کنند. از جمله نکاتی که دشمن روی آن تاکید دارد بازنمایی نگاه منفی از جامعه ایرانی است و رسانه ملی تلاش دارد وجه دینی جامعه ایرانی را نمایش دهد تا شاهد عزاداری حسینی از استان‌ها تا روستاهای دوردست باشیم. امسال این روستاهای دور را هم پوشش می‌دهیم و در بازنمایی عزاداری هم تلاش کردیم شهرهای مختلف را مدنظر داشته باشیم.

این گزارش در حال تکمیل است…

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسانه ملی شورای معارف سیما ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی در سفر به شهرستان نقده و شهر محمدیار و در دیدار با مسئولین این منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش حضور مردم در فریضه الهی نماز جمعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، افزود: حضور در نماز جمعه علاوه بر واجب شرعی، فرصتی برای وحدت و همدلی مسلمانان و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان نماز جمعه محمدیار قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با توجه به گسترش شهر و ازدیاد جمعیت، از هم اکنون برای جانمایی و احداث مکانی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال