Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین(ع) برای کشورگشایی، شادمانی، فساد کردن وستمگری قیام نکردم بلکه فقط برای اصلاح امت جدم و عمل به فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر و عمل به سیره جدم پیامبرو پدرم امیرالمؤمنین(ع) قیام نمودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) به سراغ آیت‌الله سید محمد جواد شیخ‌الاسلامی، نویسنده و مدرس حوزه علمیه قم رفتیم؛ این محقق و پژوهشگر حوزوی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به همه مسلمانان جهان به ویژه به ساحت منجی عالم بشریت امام زمان (عج) در پاسخ به این سؤال که اگر قرار باشد هدف امام حسین(ع) را امروز جست‌و‌جو کنیم آن هدف چیست؟ گفت: اصل هدف امام حسین(ع) همانگونه که از قیام مقدس و از کلمات نورانی حضرت به صراحت فهمیده می‌شود مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که  از مهمترین فلسفه‌های حماسه خونین کربلاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدالشهداء در وصیتی که نوشته و به برادرش محمد حنفیه می‌سپارد، می‌فرماید : « اِنی ما خَرَجْتُ اَشِرا وَ لا بَطِرا وَ لا مُفسِدا وَ لاظالِما ، إنما خَرَجتُ لِطَلَبِ الا صلاحِ فی اُمةِ جَدی ، اُریدُ أن آمُرَ بِالمَعرُوفِ وَاَنهی عَنِ المُنکرِ وَ اَسیرَ بِسیرَةِ جَدی وَ اَبی عَلِی بنِ اَبی طالِب؛ برای کشورگشایی، شادمانی، فساد کردن وستمگری قیام نکردم بلکه فقط برای اصلاح امت جدم و عمل به فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر و عمل به سیره جدم پیامبرو پدرم امیرالمؤمنین(ع) قیام نمودم.

با طهارت کامل در مراسم عزاداری شرکت کنیم   آیت‌الله شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این سؤال که اصلی‌ترین شاخصه یک عزاداری مقبول چیست؟ بیان کرد: اهداف قیام حسینی(ع) تبیین و عزم بر پیروی از سیره علمی و عملی آن حضرت و مادحین و علما از اشعاری که مستند است و حداقل اگر زبان حال نیست زبان قال باشد را در ذکر مصیبت و نوحه‌سرایی ائمه معصومین بخوانند. و شرط آن طهارت کامل و با اخلاص و برای تقرب إلی الله باشد. این استاد حوزه علمیه در پاسخ به این سؤال که مهم ترین پیامی که حادثه عاشورا برای جامعه امروز دارد چیست؟ گفت: مهمترین درس ملازمت برتقوا و پرهیزکاری و عمل به وظایف شرعیه در مسیر حکمرانی و سیاستمداری می‌باشد.   آیت‌الله شیخ‌الاسلامی ادامه داد: مهمترین پیام رسیدن به مقام متعالی و عبودیت که بالاترین مرحله کمال و تعالی می‌باشد و امّا آخرین دعاى آن حضرت نیز معلوم است که در آخرین لحظات حیات در حال آرامش و سکون صورت بر روى خاک نهاده مى‏گفت: «إلهِى رِضًى بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثینَ». إلهِى رضاً بِقَضائِکَ (خداوندا راضیم به رضای تو) و تَسلِیمًا لأمْرِکَ (تسلیم امر تو هستم) و لا مَعبودَ سِواکَ (هیچ معبودى جز تو نیست) یا غِیاثَ المُستَغیثینَ ( ای فریاد رس فریادخواهان).   شاگرد آیت‌الله کشمیری به نحوه توسل به امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: نحوه توسل به امام حسین(ع) و سایر ائمه معصومین(علیهم‌السلام) باید بر مبنای معرفت باشد و بهتر است بعد از تعقیبات نمازهای یومیه دعای اللهم عرفنی نفسک خوانده شود و راه توسل واقعی باید بر اساس علم و عمل باشد و همراه با  پیروی کامل از دستورات حضرت یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و اصلاح اخلاق  و همین طور قرائت ادعیه و زیارات مأثوره مثل زیارت عاشورا، وارث و مخصوصا زیارت جامعه کبیره ما می‌توانیم توسل و تمسک برقرار کنیم.   مسئولین مکتب حسینی را نصب‌العین کارهای خود قرار دهند   آیت‌الله سید محمد جواد شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این پرسش که درسی که مسئولین باید از امام حسین بگیرند؟ تشریح کرد: در سیاستمداری و حکمرانی مرام و سیره حضرت را ملاک و معیارخود قرار دهند با رعایت شئونات تقوا وخدا ترسی و نیزتوکل کردن همیشگی به خداوند و ائمه معصومین و مسئولین ما باید  مثل زمان قبل و بعد از جنگ جهادی کار کنند و در صحنه حضور داشته باشند و از دنیاگرایی، اشراف‌گرایی به دور باشند و این درسی هست که شهید سلیمانی به ما آموخت که برای خدا فقط کار می‌کرد و اگر بر این اساس پیش برود کشور در مسیر مکتب حسینی(ع) قرار خواهد گرفت ومشکلات اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی به تدریج مرتفع خواهدگشت.   شهید سلیمانی پیرو واقعی مکتب حسینی بود   این پژوهشگر حوزوی خطاب به مسئولین به سخن مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی اشاره کرد و افزود: تا کسی مهذب نشود نباید وارد مناصب سیاسی و حکومتی شود چون نمی‌تواند مؤثر باشد. لذا مسئولین باید مثل شهید سردار سلیمانی و خیلی شهدای زمان جنگ خود را بسازند و به فکراصلاح خود باشند و منیت و غرور را کنار بزارند تا پیرو واقعی مکتب حسینی شوند.    انتهای پیام  

منبع: دانا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی شیخ الاسلامی امام حسین ع مکتب حسینی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند

حجت الاسلام  اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم بزرگداشت بازگشت پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده، اظهار کرد: شهدا کسانی هستند که جان خود را با خدا معامله می‌کنند و رضوان و رضای الهی را کسب می‌کنند و این در حالی است انسان‌ها از درک مقام‌های شهدا عاجز هستند.

وی با بیان اینکه همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید شهدا زنده هستند و در نزد خداوند متعال روزی دارند، ابراز کرد: شهدا نائل شدن به مقام شهادت را برای خود فضل الهی می‌پندارند و مقام شهادت مقامی است که برای هر کسی دست یافتنی نیست.

امام جمعه ایلام یادآور شد: انسانی که از محبت دنیا و مال دنیا دل بکند، می‌تواند به مقام شهادت برسد و لذتی که در شهادت می‌بیند موجب می‌شود که به مقام شهادت نائل شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ۴۱ سال انتظار برای پیدا شدن پیکر پاک این شهید، برای خانواده این شهید بسیار سخت است، گفت: ادامه راه شهدا دینی است که امروز برعهده ماست و اگر امروز جمهوری اسلامی، پایگاه‌های هوایی و جاسوسی اسرائیل را در عملیات وعده صادق هدف قرار می‌دهد و آنها جرأت عکس‌العمل ندارند، به برکت خون پاک شهیدان است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان در برابر اقتدار جبهه مقاومت و نظام و انقلاب اسلامی مرعوب شده‌اند، بیان کرد: امروز دشمن در تلاش است که از طریق جنگ نرم، باور‌های مردم و جونان ما را تحت تاثیر قرار داده و مهندسی کند.

امام جمه ایلام با بیان اینکه عملیات وعده صادق برای هر ایران مایه افتخار است، اظهار کرد: دشمن امروز نمی‌تواند در برابر تربیت یافتگان راه و مکتب شهدا مقاومت کند و مردم ما مردمی قدردانی هستند و باید قدر شهدا را بدانیم.

مراسم بزرگداشت بازگشت پیکر شهید والامقام شهید محمدشفیع فیضی زاده پس از ۴۱ سال غربت که به تازگی تفحص شده در مسجد النبی (ص) شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش