Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد تخت‌های تخصیص یافته بیمارستانی به بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی اشغال شده است.

دکتر رضا شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی ۷۵ بیمار کرونایی پذیرش شدند و در مجموع ۱۸۸ مورد جدید کرونایی در این مدت شناسایی شده که از این تعداد ۶۶ مورد تست مثبت قطعی داشته و ۲۵ نفر از مراجعه‌کنندگان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهرهای اراک، دلیجان، آشتیان و محلات در وضعیت رنگ بندی قرمز کرونایی قرار دارند، افزود: شهرهای ساوه، تفرش، خنداب و شازند نارنجی و خمین، زرندیه، فراهان و کمیجان به رنگ زرد کرونایی درآمده‌اند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییر رنگ شهرهای نارنجی و زرد به قرمز دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک به عنوان سانتر بیماران کرونایی با دو بخش عادی و یک بخش ویژه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ارائه می‌دهد، گفت: امکان درمان بیماران سرپایی کرونایی در بخش اورژانس این بیمارستان فراهم شده است که با دریافت داروی تزریقی و بستری موقت ترخیص می‌شوند.

معاون درمان علوم پزشکی اراک در ادامه بیمارستان آیت‌الله خوانساری را بخش پشتیبان بیماران کرونایی اعلام کرد و افزود: با توجه به مدیریت بیماران کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) تاکنون بیمارستان آیت‌الله خوانساری وارد مدار درمان بیماران کرونایی نشده است اما به عنوان یک بخش پشتیبان در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع)، این مرکز درمانی آمادگی پذیرش بیماران در بخش عادی و ویژه را دارد.

وی با اشاره به افزایش میزان مراجعات بیماران ترومایی و سایر بیماران غیرکرونایی به مراکز درمانی، گفت: به منظور پذیرش بیماران غیرکرونایی، سازوکاری فراهم شده است که بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک به صورت ۱۰۰ درصد به سانتر بیماران کرونایی اختصاص داده نشود تا ارائه خدمات به سایر بیماران مختل نشود.

وی افزود: در بیمارستان امیرکبیر اراک نیز شرایط ویژه‌ای اتفاق افتاده است به گونه‌ای که میزان مراجعات کودکان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ به این مرکز درمانی افزایش یافته است و مقرر شد بخش ویژه‌ای در این بیمارستان برای مازاد بیماران کرونایی اختصاص یابد.

دکتر شجاعی افزود: سیاست کلی دانشگاه علوم پزشکی این است که هر بیمارستان تخصصی، بیماران کرونایی که وابسته به تخصص آنها هستند را با در نظر گرفتن جایگاه مجزایی مدیریت کنند تا ناگزیر به تبدیل شدن تمامی ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) به سانتر کرونا نباشیم.

وی با اشاره به اینکه با شروع پیک جدید کرونا تنها دو مورد فوتی در استان شامل یک کودک چهار ماهه و یک فرد سالمند گزارش شده است؛ افزود: افزایش آمار مبتلایان به کرونا بیانگر آن است که نباید در جامعه عادی انگاری صورت گیرد و مردم نباید فکر کنند که این پیک به راحتی عبور خواهد کرد در حالیکه اینطور نیست و باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و تکمیل فرآیند واکسیناسیون بتوانیم در سریعترین زمان ممکن از این پیک عبور کرده و زنجیره انتقال قطع شود.

وی به علائم غیراختصاصی که ذات سویه جدید کرونا دارد، اشاره کرد و افزود: در سویه جدید خیلی از افراد احتمال دارد که به بیماری مبتلا شده باشند اما متوجه نشوند که بیمار هستند و در نتیجه افراد دیگر را مبتلا می کنند و در صورت اینکه بیماری‌های زمینه‌ای داشته باشند میزان ابتلا شدیدتر شده و منجر به افزایش آمار بستری و حتی فوتی خواهد شد.

وی از مردم خواست تا از برگزاری مراسم و دورهمی‌ها به شدت اجتناب کنند چرا که پیش‌بینی می‌شود احتمال دارد در مدت زمان کوتاهی به اوج برسد و سپس جامعه به حالت پایدار و آرامشی برسد.

این مقام مسئول در علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد تخت‌های تخصیص یافته بیمارستانی به بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی اشغال شده است و امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد با ترخیص بیماران و روند کاهشی مبتلایان افزایش بار بستری بوجود نیاید.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ الی ۲۰ درصدی بیماران کرونایی در استان نسبت به هفته گذشته، گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش شهرهای قرمز کرونایی اعمال بازگشت محدودیت‌ها براساس تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا دور از انتظار نیست. امیدواریم مردم با رعایت دستورالعمل‌ها اجازه ندهند که وارد محدودیت‌ها شویم.

دکتر شجاعی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری ماه محرم و صفر گفت: با احترام به عزاداری سیدالشهداء(ع) انتظار می‌رود که برگزاری مراسم با رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی نظیر الزام به استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و استفاده از محلول‌های ضدعفونی و ترجیحا برگزاری مراسم در فضای باز صورت گیرد. با توجه به گرمای هوا توصیه می‌شود که مراسم در فضای باز صورت گیرد تا مردم بتوانند با شرکت در مراسم عزاداری بیمار هم نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در ایران کرونای ا میکرون استان مرکزی استانی اجتماعی بیمارستان امیرالمومنین پروتکل های بهداشتی بیماران کرونایی استان مرکزی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • هشدار دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان
  • دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد