Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه (4 مرداد) برگزار شد و تعدادی از نمایندگان به بیان نطق‌های خود پرداختند.

در همین راستا  احمدحسین فلاحی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت پیروزی عملیات مرصاد و اضمحلال و شکست عوامل خودفروخته نفاق و خیانت که دستان خبیث آنان در به خون 17 هزار مردم عزیز ایران اسلامی آلوده شده است، گفت: به مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب یادآور شویم که پناه دادن این جنایتکاران خود نفاق و دورویی در ادعای حقوق بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هفته گذشته شاهد رویدادی مهم در عرصه دیپلماسی کشور بودیم که سالها بر زمین مانده بوده و آن نشست تهران و حضور رییس محترم روسیه و ترکیه در تهران که با مقدمه چینی و دیپلماسی دولت یازدهم و ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب انجام شد که این رویداد و مدیریت حکیمانه رهبری نشانه شکست سیاست های دشمن، تحریم ها و پایان سلطه گری غرب در راس آن استکبار جهانی بود که برای بار چندم تکرار شده و بی اثر شدن عوارض ذلت بار برجام بر کشور شد.

وی افزود: امروز دیگر نه تحریم های دشمن می تواند کاری را پیش ببرد و نه از جنازه برجام چیزی بر آن مانده است که بر آن فاتحه خوانده شود. راهی جز اقتصاد مقاومتی و منطقه ای و ارتباط با کشورهای همسوی سیاسی و اقتصادی نظام اسلامی وجود ندارد و آثار آن نیز در اقتصاد کشور روشن و رشد اقتصادی کشور افزایش صادرات بیش از 40 درصدی نفتی و غیر نفتی کشور بودیم.

فلاحی بیان کرد: برخلاف ظن برخی از گروه ها، نظام اسلامی با حفظ عزت واستقلال خود در مقابل شرق و غرب، دیپلماسی فعال خود را دنبال می کند. امروز کرنش ابرقدرت شرق در مقابل نظام اسلامی و رفتار مودبانه آن، نشانه برتری دیپلماسی نظام اسلامی و اقتدار نظام اسلامی است و آنچه که در رسانه ها در هفته گذشته مبنی بر اینکه استقلال و "نه شرقی و نه غربی" زیر سوال رفته است، کاملا ظنی دور از تعقل بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با قدردانی از اقدامات دولت افزود: دولت با پیگیری ظرفیت های منطقه ای زمینه توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی منطقه ای را فراهم نموده است و امروز شاهد تمایل گسترده و رفت و آمد بسیاری از کشور های منطقه تا آمریکای لاتین هستیم و آثار آن، حضور پر رنگ ایران اسلامی در حیاط خلوت آمریکای لاتین و کشورهای مختلف هستیم.

وی در تذکری خطاب به دولت یازدهم گفت: علی رغم زحمات دولت و گشایش هایی که در عرصه های اقتصادی و سیاسی ایجاد شده است و دیپلماسی منفعل کشور را به دیپلماسی فعال تبدیل نموده است. بار دیگر نگاه کشور های دیگر را به ام القری جهان اسلام یعنی جمهوری اسلامی معطوف داشته است و با سفرهای استانی و دستورات انقلابی بارقه امید را در دل های مردم عزیز زنده نموده اما هر از چندگاهی با حاشیه سازی توسط دولت، بسیاری از این دستاورد ها به حاشیه می رود.

وی ادامه داد: یک روز تاخیر در ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان و تغییر و تنافی با قانون مصوب مجلس، یک روز مصوبه کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک روز مسئله افزایش حقوق بازنشستگان  که امید است دولت ضمن مشورت با دلسوزان و ایجاد رصدخانه در دولت و استقرار اهل فکر و ایده نسبت به تصمیم گیری های اساسی کشور دقت های لازم را انجام دهد چراکه تصمیم اشتباه باعث خسارت های جبران ناپذیر معنوی، اقتصادی و سیاسی خواهد شد.

فلاحی گفت: بنظر می رسد دولت یا فاقد برنامه مدون است یا نسبت به برنامه ها توجه و عنایت لازم را ندارد. ما نمایندگان حامی و دلسوز شما دولت انقلابی و مردمی هستیم و آرزوی ما توفیق و سربلندی دولت مردمی است تا بتواند آلام مردمی را کاهش و نظام اسلامی را برای رسیدن به اهداف خود پیش ببرد.

عضو مجمع نمانیدگان استان همدان در مجلس با اشاره به موضوع چالش های ایجاد شده در مسیر ارزش های فرهنگی و مذهبی همچون عفاف و حجاب بیان کرد: موضوع حیازدایی و هنجارشکنی و در نهایت بدپوشی و برهنگی برنامه ای است که سالها روی آن برنامه ریزی صورت گرفته است و کار رسانه ای و فرهنگی در قالب تولید فیلم و سریال و تدوین کتب و پشتیبانی مالی از عوامل میدانی تا به اینجا رسیده است. تمام این فعالیت ها با پشتیبانی فرقه ضاله و استکبار جهانی غرب بوده است در کنار عوامل داخلی،دشمن تحت عنوان طیف سیاسی خاص که همیشه ادامه حیات خود را در هنجارشکنی و مقابله با ارزش های الهی حاکم در جامعه دیده است، می باشد.

وی ادامه داد:یکی از دلایل آن، 7 برنامه هفته گذشته  و جاری در مجلس و رسانه ها بوده است  که بجای پرداختن به موضوع قانون شکنی و هنجار شکنی و کشف حجاب و حمله به ارزش ها، جلوی نمایندگان مجلس را می گرفتند و از آنها درخصوص گشت ارشاد سوال می کردند که باید گفت تمامی این مسائل، برنامه ریزی شده و با پشتیبانی معاندان نظام اسلامی صورت می گیرد و در شبکه ها و رسانه های خود به این امر افتخار می کنند لذا ضمن لزوم هشیاری در مقابل توطئه دشمنان باید مراقب باشیم در زمین ایجاد شده دشمن بازی نکنیم و مردم عزیز را نسبت به  این امر واقف نموده تا در مقابل این توطئه نیز سربلند بیرون آییم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در تذکری خطاب رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و کشورهای اروپایی بیان کرد: توصیه می کنم که واقع بینانه عمل کنند و مراقب رفتار خود در مقابل جمهوری اسلامی باشند. این نظام در موقعیت 40 سال پیش نیست که به هرکسی اجازه تصمیم گیری و تجاوز دهد. امروز نظام اسلامی معادلات منطقه  ای  و جهانی را در حیات خلوت شما رقم می زند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در نطق میان دستور خود گفت: عمر مجلس یازدهم از نیمه گذشته است و این مجلس مانند همه ادوار گذشته نیاز به آسیب شناسی کارهای انجام شده و انجام نشده است، کارهای بزرگی مانند تصویب بودجه محرومیت زدایی، قانون جهش تولید مسکن، رفع موانع تولید، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، اصلاح احکام ساختار بودجه و 10 ها کار ارزشمند دیگر را انجام داده ایم اما 10 ها چالش و ابر بحران بارش بر دوش ملت و نمایندگان ملت سنگینی می کند.

وی ادامه داد: فروش خودروهای بی کیفیت داخلی به شیوه لاتاری و بخت آزمایی ادامه دارد و  قانون واردات خودروی شما را به قربانگاه مصلحت های غیر عقلانی و غیر منطقی برده اند، بانک ها همچنان با ربا مردم را ورشکسته می کنند و ما از جایگاه رأس امور فقط نظاره گر بانگ های رباخواری هستیم. شاهد بی ارزش شدن پول ملی، افزایش نقدینگی، رسیدن تورم به بالای 55 درصد و رفتن 26.5 میلیون از جمعیت ایران به زیر خط فقریم، اما نظاره گریم.

این نماینده مجلس بیان کرد: پرستاران و نیروهای طرحی بعد از کاهش موقت کرونا بیکار شدند، پزشکان و نیروهای بهداشت و درمان در دریافت حقوق و مزایا دچار مشکل هستند معلمان، بازنشستگان، کشاورزان، دامپروران، بازاریان، کارمندان و کارگران وضع بهتری از پرستاران و پزشکان درگیر در کرونا ندارند.

رحیمی جهان آبادی گفت: کمتر از روزی است که در دفاتر ما از هموطنان و همشهریان ما و شما برای استخدام فرزندان بیکار و یا برای گرفتن وام مراجعه نکنند و ما و شما ابراز شرمندگی نکنیم. امروزه مهاجرت های بی رویه، فرار سرمایه و کوچ غم انگیز نخبگان ما همچون دردی جانکاه بر قلب و روح ما و همه علاقه مندان به ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همکاران به دولت تاختن، وزرا را نقره داغ کردن و استیضاح کردند را همه ما بلدیم و چاره ای هم جز این راه نداریم اما اجازه دهید از شما خواهش کنم در کنار این ظرفیت قانونی دو سال باقی مانده را از ظرفیت قانونگذاری بیشتر برای حل مشکلات ملت بهره ببریم. امروزه در زمینه بهبود روابط با همسایگان و افزایش تبادلات تجاری، دولت گام های ارزشمندی برداشته است و اگر مذاکرات اتمی زمین گیر شده نه به دلیل ضعف دستگاه دیپلماسی ما بلکه به دلیل کج فهمی، بدفهمی و زیاد خواهی غربی ها و آمریکایی ها است. دستگاه دیپلماسی نیاز اجماع ملی و حمایت دارد تا حقوق حقه ملت ایران را استیفا کند.

وی افزود: ما در شرایطی که بحران و جنگ روسیه و اوکراین نیاز غرب را به انرژی خاورمیانه افزایش داده و شرایط تحریم روسیه باعث شده کسانی که در برج عاج کاخ سرخ کرملین بودند امروز به تهران بیایند بیش از هر زمان نیاز به اجماع، عقلانیت، دیپلماسی هوشمندانه در مقابل شرق و غرب داریم تا منافع ملت ایران را حفظ کنیم و قربانی بازی قدرت های بزرگ نشویم.

این نماینده مجلس مطرح کرد: امروز و در این شرایط خاص گذر تاریخی نیاز داریم شرق و غرب را به یک چشم دیده و در مقابل شرق و غرب منافع ملت خود را حفظ کنیم. بعد از گذشت 4 دهه پر فراز و نشیب از عمر انقلاب اسلامی و نظام اسلامی اکنون زمان آن رسیده که تنش زدایی با بسیاری از کشورهای منطقه را با قدرت و عزت ادامه دهیم.

رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: در کنار تنش زدایی با کشورها نیاز داریم به تنش زدایی با ملت، با طیف های مختلف سیاسی، گروه های صنفی، فعالان مدنی، زنان، جوانان، اقلیت های دینی و مذهبی، وکلای دادگستری، استادان دانشگاه، مهندسان و پزشکان، نیاز داریم حرف ها، خواسته ها، آروزها و رویاهای ملت ایران را دوباره مانند انقلاب 57 بشنویم.

وی بیان کرد: زمان آن رسیده بر روند افراط گرایی های حذفی، تریبون‌های پر هزینه انتصابی، فعالیت های غیر شفاف و بودجه های ناپیدا، عربده کشی های سبک مغزانی که با هر حرف نادرست خود قلب وزرشکاران، هنرمندان، زنان، جوانان و اقلیت ها را آزار می دهند مقابله کنیم و بر افراط گرایی برای همیشه مهر پایان بزنیم.

این نماینده مجلس عنوان کرد: نیاز داریم که ملت بزرگ خود را با تنوع فکری، فرهنگی، قومی، مذهبی، سیاسی و عقیدتی در آغوش بگیریم و چتر ایران بزرگ و کهن و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری را بر فراز سر همه ملت ایران با هر تنوع فکری، قومی و مذهبی باز کنیم.در این شرایط نیاز داریم با هر تفکر یکسان سازی مقابله کنیم زیرا ملتی متنوع، قدرتمند، با فرهنگ، تاریخی و بزرگ به نام ایران را در این سرزمین پهناور داریم. بیش از هر زمان امروز ایران و نظام اسلامی نیازمند اجماع، همگرایی، همدلی و استفاده از همه ظرفیت های ملی است.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد: مطمئن باشید که اگر ملت را دریابیم، مشکلات آنها را بشنویم، پای درد و دل آنها بنشینیم، آرزوها، حرف، درد و رنج آنها را در خانه ملت بیان کنیم، نظام اسلامی نیاز به هیچ متحدی در غرب و شرق ندارد و برای ابد می تواند در این سرزمین حکمرانی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به صداقت، برادری، دلسوزی شما نمایندگان ایمان دارم و دو خواهش از شما دارم قانون حمایت از خانواده مناطقی که بالای 2.5 درصد رشد جمعیت داشته را از امتیازات حذف کرده است که این ظلم به مناطق محروم بوده خواهش می کنم این قانون را اصلاح کنید و دوم منطقه آزاد تجاری دوغارون، دروازه صادراتی ایران به سرزمینی که 35 میلیون جمعیت در کنار مرز ما دارد به حمایت شما نیاز دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نطق میان دستور نشست تهران شکست دشمن مقام معظم رهبری رحیمی جهان آبادی نظام اسلامی نیاز داریم ملت ایران شرق و غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در دولت «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا مشغول به کار هستند، با استدلال این که اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه مطابق قوانین آمریکا و قوانین بین‌المللی نیست، از رییس جمهور آمریکا خواسته‌اند که کمک‌های نظامی به این رژیم را متوقف کند.

نشریه آمریکایی پالتیکو در این باره گزارش داد: آن‌ها قصد دارند طی روزهای آتی، نامه‌ای به «مریک گارلند» دادستان کل و مشاوران کل در دولت بنویسند و استدلال خود را مطرح کنند. در نامه‌ای که پالتیکو آن را رویت کرده، این وکلا گفته‌اند که اسراییل، احتمالا، قوانین آمریکا، از جمله قانون کنترل صادرات تسلیحات، قانون لیهی، همچنین معاهده‌ ژنو درباره منع حملات نامتناسب علیه جمعیت غیرنظامیان را نقض کرده است.

گروهی که پیش‌نویس این نامه را تهیه کرده‌اند، شامل وکلای فعلی وزارت امنیت کشور و وزارت امور خارجه آمریکا است. این نامه هنوز در مرحله جمع‌آوری امضا است و تا کنون، بیش از ۹۰ وکیل آن را امضا کرده‌اند، از جمله، وکلای وزارت دادگستری، کار و انرژی و وکلای کمیسیون اروپا و بخش خصوصی.

این اقدام، تازه‌ترین نشانه اختلاف نظر در داخل دولت بر سر سیاست خارجی آن در رابطه با رژیم صهیونیستی است. تنظیم این نامه در برهه مهمی انجام شده است، یعنی یک هفته پیش از ضرب‌الاجل ۸ مه انجام شده است؛ کاخ سفید باید تا آن موقع، یک گواهی کتبی به کنگره ارائه کرده و تایید کند که اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی که در آن از تسلیحات عرضه‌شده آمریکا استفاده شده است، ناقض قوانین آمریکا یا قوانین بین‌المللی نیست.

تخریب ساختمان‌ها در پناهگاهی برای فلسطینی‌ها در جبالیا در پی حملات رژیم صهیونیستی در غزه

خبرگزاری رویترز در اوایل هفته گزارش داد که برخی از مقامات ارشد آمریکایی در یادداشتی درون‌سازمانی به «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفتند که نسبت به موثق بودن تضمین‌های رژیم صهیونیستی درباره استفاده قانونی از تسلیحات‌ عرضه‌شده آمریکا، شبهاتی دارند. در ماه فوریه نیز بیش از ۸۰۰ مقام رسمی در آمریکا و در خارج از کشور نامه سرگشاده‌ای را در مخالفت با حمایت دولتشان از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه امضا کردند.

وکلای یادشده می‌گویند، کارمندان دولت وظیفه دارند بدون جهت‌گیری‌های سیاسی نابجا مشاوره خود را ارائه کرده و نسب به بمباران کورکورانه این منطقه محاصره‌شده که تلفات زیادی را در میان غیرنظامیان به بار آورده است، حملات علیه کاروان‌های امدادی و بمباران مدارس و بیمارستان‌ها به عنوان موارد تخطی اخطار کنند.

در پیش‌نویس این نامه با اشاره به نتایج نظرسنجی‌ها مطرح شده است که «قانون، واضح و همسو با نظر اکثریت آمریکایی‌هایی است که معتقدند آمریکا باید انتقال تسلیحات به اسراییل را مادامی که از عملیات نظامی خود در غزه دست نکشیده است، متوقف کند.»

خارج کردن جسدی از یک ساختمان در پناهگاهی تخریب‌شده در جبالیا در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی، ۹ اکتبر ۲۰۲۳

این نامه همچنین از وزارت دادگستری آمریکا می‌خواهد که درباره ارتکاب شهروندان آمریکایی عضو ارتش رژیم صهیونیستی به جنایات جنگی تحقیق کند که طبق قوانین آمریکا، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

کاخ سفید و وزارت دادگستری هنوز پاسخی به درخواست اظهار نظر در این باره نداده‌اند.

موضوع این نامه، چند هفته پس از تصویب لایحه کمک‌های مالی ۶.۳ میلیارد دلاری کنگره به رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

یکی از کارمندان وزارت دادگستری آمریکا که نامه را امضا کرده است، به شرط فاش نشدن نامش در این باره گفت: در لحظه‌ای قرار داریم که دولت آمریکا در حال  نقض قوانین و سیاست خود است. دولت ممکن است با سکوت یا برخی موارد استعفا روبه‌رو شود اما واقعا از حجم نارضایتی و مخالفت نفرات زیرمجموعه بی‌خبر است.»

شمار تلفات جنگ غزه طی حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی که بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و ساختمان‌های مسکونی از آن مستثنی نبوده‌اند، از ۳۴ هزار نفر فراتر رفته است.

افزون بر این، ۸۵ درصد از جمعیت غزه در شرایطی که ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاطی این منطقه از بین رفته و دسترسی کافی به غذا، آب آشامیدنی و دارو وجود ندارد، از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

مذاکرات آتش‌بس میان گروه حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن