Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای اویل پرایس با اشاره به بحران جهانی تورم که بیشتر کشورها را درگیر کرده است، نوشت، تهدید کارگران شاغل در زنجیره های اصلی تامین کالا به اعتصاب، به دلیل نارضایتی از اوضاع شغلی خود، می تواند بحران تورم را وخیم‌تر کند.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست، تارنمای اویل پرایس نوشت: کارگرانی که نقش کلیدی را در زنجیره‌های تامین در سراسر جهان ایفا می کنند، به خوبی می‌دانند که شغل آنها هرگز تا به این اندازه مهم نبوده است  و آنها اکنون از این اهرم استفاده می‌کنند و خواستار شرایط بهتر اشتغال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش جدید تارنمای بلومبرگ، اعتراضات کارگری در همه نقاط زنجیره تامین جهانی، از جمله راه‌آهن، حمل‌ونقل، انبارها و بنادر، و در همه نقاط جهان از  استرالیا گرفته تا پرو در حال افزایش است.

«کِیتی فاکس هادس» مدرس روابط استخدامی در دانشکده مدیریت دانشگاه شفیلد در انگلیس در این زمینه گفت: «زنجیره‌های تأمین جهانی برای مقابله با بحرانی هایی مانند همه‌گیری تنظیم نشده اند و کارفرمایان واقعا بار این بحران را بر کارگران منتقل کرده‌اند.»

اویل پرایس تورم را مهم ترین مساله سیاسی کنونی ارزیابی کرد و نوشت اختلال هایی که در زنجیره های عرضه کالاها ایجاد شده تاثیرات پیچیده ای بر قیمت ها داشته و اهمیت فوق العاده ای یافته است.

حتی تهدید به اعتصاب نیز می تواند باعث افزایش قیمت ها شود؛ همان طوری که در سال جاری در نروژ اتفاق افتاد و کارگران بخش انرژی تهدید به اعتصاب کردند و قیمت گاز طبیعی اروپا در نتیجه چنین تهدیدی افزایش یافت.

بر اساس گزارش ها، در آمریکا، تهدید اعتصاب در بخش راه آهن خطر بسیار مشهودی است و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند به حل اختلافات درباره شرایط کاری ۱۱۵ هزار کارگر و کارفرمای آنها کمک کند. بزرگترین تهدید در آمریکا ۲۲ هزار کارگر اسکله ساحل غربی است که قراردادهای آنها در اوایل ماه ژوئیه به پایان رسید. آنها در بحبوحه مذاکره برای یک قرارداد جدید هستند و هم کارگران و هم کارفرمایان گفته اند که قصد دارند از تعطیلی بنادر جلوگیری کنند.

بر اساس برآورد دانشگاه کرنل آمریکا  در سال  ۲۰۲۱ میلادی، ۲۶۰ اعتصاب با مشارکت ۱۴۰ کارمند انجام شده است. «اِلی فریدمن» استادیار این داشنگاه گفت: یک بازار کار بسیار فشرده وجود دارد؛ چنین شرایطی کارگران را در موقعیتی قرار می دهد که علاوه بر تعداد فراوانی از شکایات خود، احساس قدرت نیز می کنند.

در انگلیس نیز مساله مشابهی وجود دارد و رانندگان قطار تهدید به اعتصاب در ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) کرده اند.

کانادا شاهد بود که «ده‌ها هزار» کارگر ساختمانی در ماه مه (اردیبهشت) کار خود را ترک کردند و راه‌آهن‌های این کشور نیز با خطر اعتصاب مقابله کردند.

کامیون داران در پرو در این ماه اعتصاب سراسری برگزار می کنند. آرژانتین و آفریقای جنوبی نیز به دلیل اعتراض کارگران با تاخیرهایی در ارائه خدمات مواجه شده اند.

بنادر آلمان به تازگی با یک اعتصاب دو روزه مواجه شده اند و صنعت کشتی سازی کره جنوبی نیز با اعتراضات روبرو شده است.

اویل پرایس در پایان نوشت: در خارج از زنجیره عرضه، اعتصابات کارگری همچنان ادامه دارد. بعد از همه گیری شرکت های هواپیمایی با کمبود نیرو مواجه هستند  و به دلیل اعتصابات کارگری با اختلال در پروازها مواجه بوده اند.

فرودگاه شارل دوگل فرانسه بعد از اعتصابات کارگری مجبور به لغو پروازها شد و فرودگاه هیترو در انگلیس با دشواری از بروز سرنوشت مشابهی خودداری کرد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: قاره اروپا ، ایالات متحده آمریکا ، اعتصاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قاره اروپا ایالات متحده آمریکا اعتصاب اویل پرایس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان

ایسنا/کرمان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کرمان گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

رضا نصیری امروز هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به فعالیت کمیسیون کارگری شهرستان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران بعنوان افرادی که در خط مقدم عرصه تولید جهاد می‌کنند، نقش بسزایی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تامین معیشت کارگران مهمترین مسئله برای اعضای کمیسیون کارگری شهرستان کرمان است و رصد مطالبات کارگران در برنامه کمیسیون قرار دارد تا هرچه سریعتر به مشکلات این قشر رسیدگی شود.

معاون فرماندار کرمان ضمن تشریح اقدامات سال گذشته گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته بحران، بازرسی از واحدها و رفع تنش در مراکز تولیدی از اقدامات موثری بوده که در سال گذشته به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان صورت گرفته، افزود: یکی از دلایل مهم وقوع تنش در جامعه کارگری، نداشتن اطلاعات لازم از دستورالعمل‌ها و نداشتن آگاهی لازم از حقوق و تکالیف کارگر و کارفرماست که طبیعتا اطلاع رسانی در این زمینه موجب کاهش تنش و اعتراضات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده