Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در آستانه ماه عزاداری امام حسین علیه‌السلام، نگرانی درباره حضور در پیاده‌روی اربعین بیشتر شده است و جمعی از عاشقان حسینی در تکاپوی برنامه‌ریزی برای تشرف به حرم ارباب در ایام اربعین هستند. برخی هم با توجه به الزام تزریق واکسن کرونا برای سفرهای خارجی، خواستار اعلام واکسن‌های مورد تأیید برای سفر اربعین امسال شده‌اند؛ تا جایی که مخاطبان سامانه فارس من هم چنین مطالبه‌ای داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اینجا بخوانید)

الزام ثبت‌نام در سامانه سماح و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای زائران اربعین ۱۴۰۱

ستاد مرکزی اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را برای زیارت اربعین الزامی عنوان کرده است و همه متقاضیان باید به این امر توجه داشته باشند. البته یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر موجب نگرانی زائران شده است، تزریق واکسن کرونا یا نوع این واکسن است. چرا که برخی در فضای مجازی مدعی شدند که طرف عراقی اعلام کرده که واکسن‌های ایرانی را تأیید نمی‌کند و افراد باید برخی از واکسن‌های خارجی را تزریق کنند.

عراق محدودیتی در نوع واکسن برای اربعین اعلام نکرده است

اما ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد که برای زیارت اربعین نوع واکسن مطرح نیست و  طرف عراقی هم محدودیتی در این رابطه اعلام نکرده است؛ تاجایی که سیدمجید میراحمدی، دبیر ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: امسال با توافق صورت گرفته با ستاد کرونا، تزریق دُز یادآور واکسن کرونا را مدنظر قرار داده‌ایم و اینکه افراد چند دُز واکسن و از چه نوع واکسنی تزریق کرده‌اند، ملاک پذیرش برای سفر اربعین نیست.

 

‌وی با بیان اینکه همه زائران اربعین باید در سال جاری واکسن کرونا تزریق کرده باشند، می‌افزاید: الزام تزریق دُز یادآور به معنای این است که همه متقاضیان سفر اربعین باید در ۶ ماه اخیر واکسن کرونا زده باشند و اگر تا زمان اعزام بیش از ۶ ماه از تزریق آخرین دُز واکسن آن‌ها گذشته باشد، باید یک دُز واکسن بزنند تا سطح ایمنی مناسبی در برابر کرونا داشته باشند. 

البته تزریق دُز یادآور واکسن کرونا موضوعی است که از سوی ایران مطرح و اجرایی شده و طرف عراقی همچنان به تزریق ۲ دُز واکسن کرونا اکتفا کرده است و زائران عتبات اکنون هم می‌توانند با داشتن کارت واکسیناسیون و بدون آزمایش Pcr به عراق سفر کنند.‌‌

عراق واکسن‌های ایرانی را برای اربعین تأیید کرده است

‌با این وجود، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به سفر اخیر به عراق و مطرح شدن برنامه‌های اربعین، گفته است که طرف عراقی هیچ محدودیتی درباره واکسن‌های ایرانی ندارد و انواع مختلف واکسن‌ها مورد تایید عراقی‌هاست.

‌وی همچنین از متقاضیان زیارت اربعین خواست تا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و اگر ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن‌شان گذشته است، بدون درنظر گرفتن اینکه چند دُز واکسن تاکنون زده‌اند، ‌دُز یادآور را بزنند.

در حالی که عراق واکسن‌های ایرانی را تأیید کرده و‌ ‌محدودیتی در نوع واکسن ندارد، طرف سعودی برای حج امسال واکسن‌های ایرانی را مورد پذیرش قرار نداد و اعلام کرد که همه زائران خانه خدا باید واکسن‌های مورد تأیید عربستان را تزریق کنند.

‌‌بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت،‌ ‌تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۳۴۹ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۹۶ نفر دُز دوم و ۲۹ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۲۶۷ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۲ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۹۱۲ دُز رسیده است‌‌.

‌به گزارش فارس، ‌امسال مرزهای زمینی و هوایی به روی زائران اربعین بدون محدودیت باز است و عاشقان حسینی می‌توانند نه تنها از طریق هوایی، بلکه از مرزهای شلمچه، مهران، چذابه و خسروی به عراق سفر کنند. البته امسال مرز تمرچین هم برای تردد زائران اربعین پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زیارت دبیر ستاد مرکزی اربعین وزیر بهداشت د ز یادآور واکسن سامانه سماح تزریق د ز یادآور واکسن کرونا واکسن های ایرانی زائران اربعین نوع واکسن طرف عراقی د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی گفت: امسال به دنبال این هستیم که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان مرکزی با اشاره به اعزام بیش از 65 هزار نفر به عتبات عالیات در سال گذشته، اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در ستاد اربعین است‌ و‌ از آنجایی که در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و زائران قرار دارد و کریدور شمال به جنوب است باید تمهیدات لازم برای اعزام زائران از استان را بیندیشد همچنین در مسیر بازگشت نیز استان مرکزی به همین میزان باید پذیرای زائران حسینی باشد.

وی افزود: امسال به دلیل ملاحظات امنیتی، تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران چه در استان، مرز مهران و عراق نیز براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین استان و ستاد عتبات عالیات استان باید صورت گیرد بنابراین اگر مجموعه‌هایی قرار است موکب مربوط به خود را راه‌اندازی کنند باید از مسیر ستاد اربعین پیگیری شود و در مکانی که از سوی ستاد اربعین مشخص می‌شود نیز مستقر شوند. همچنین اداره کل غله و خدمات بازرگانی نیز مطلقا به مطالبات موکب‌ها در خصوص تامین نیاز مواد غذایی نیز پاسخ ندهند.
 
رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: تمام شرکت‌ها، دستگاه‌های اداری و اجرایی و کارخانجات استان مکلف هستند برای همایش بزرگ جهان تشیع ظرفیت‌های لازم را پای کار بیاورند تا مردم به مسالک دینی خود بپردازند؛ مسالک دینی که اکنون خاری بر چشم دشمنان است، بنابراین امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد. 

نظری عنوان کرد: اقدامات داخلی دستگاه‌ها از زمان کنونی باید آغاز شود و مدیران  و مسئولان باید برنامه ریزی داشته باشند تا بهترین خدمات برای زائران امام حسین (ع) ارائه شود. سال گذشته اقدام خوب و هماهنگی در ستاد اربعین استان صورت گرفت و ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد. بنابراین پایه و اساس ستاد اربعین امسال اقدامات سال گذشته است و باید تمام توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها در ستاد اربعین سال 1403 باید به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه امسال به دنبال این هستیم که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود، گفت: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریعتر ستاد اربعین را تشکیل دهند و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز نسبت به برگزاری جلسات با صنایع و با حضور نمایند‌ه‌ ستاد اربعین اقدام داشته باشند.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی خاطرنشان کرد: شرکت پخش و پالایش نفتی استان موظف است همه نیازمندی‌های مواکب در حوزه سوخت اعم از کامیون داران و گاز را پیگیری کند و نتیجه مربوطه را به ستاد اربعین استان مرکزی ارائه کند و در اعزام کامیون‌ها در ایام اربعین حساسیت در خصوص مسدود شدن کارت سوخت کامیون دارها وجود نداشته باشد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد