Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد جواد مرادیان ضمن عرض تسلیت به مردم فارس در پی وقوع سانحه سیلاب در منطقه رودبال استهبان که متأسفانه موجب جان باختن تعدادی از هم استانی‌ها شد، گفت: با توجه به اعلام ورود سامانه بارشی به استان فارس که مناطقی از استان را در بر می‌گیرد، نیاز است مردم هوشیارانه عمل کرده و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز اورژانس فارس توجه به توصیه‌های ایمنی را به ویژه در سالمندان و کودکان جدی تر خواند و اظهار کرد: آب حاصل از سیلاب، به دلیل گل آلود بودن از چگالی بالاتری برخوردار بوده و قدرت بیشتری دارد، به صورتی که حدود ۱۵ سانتی متر آب سیلاب موجب بر هم خوردن تعادل و غرق شدگی افراد می‌شود.

دکتر مرادیان همچنین حدود ۳۰ سانتی متر آب سیلاب را موجب خطر جابه جایی و غرق شدگی خودرو دانست و ادامه داد: خار و خاشاک و دیگر موادی که در اثر سیلاب جابه جا می‌شود، قابل مشاهده نبوده و خطر برخورد به عابران و ایجاد ضربه و آسیب را به همراه دارد.

او از عموم مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری در شرایط کنونی بپرهیزند و گفت: در صورت مواجهه با مصدوم در چنین شرایطی، چنانچه فرد وضعیت وخیمی ندارد، توصیه می‌شود تنها افرادی که دوره‌های کمک‌های امدادی را گذرانده باشند برای کمک به فرد سانحه دیده اقدام کنند و در چنین مواقعی نخستین و مهم‌ترین اقدام، تماس فوری با مرکز اورژانس ۱۱۵ است.

کد خبر 5547779

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس فارس سیلاب بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه بیست و نهمین سفر استانی دولت سیلاب آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل جهرم ماه محرم مدیریت بحران استهبان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد

تسنیم نوشت: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران از گرفتار شدن خودروها در گل و لای در بزرگراه خرازی خبر داد.

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران اعلام کرد: ساعت یک و سی دقیقه بامداد امروز یک مورد حادثه گرفتار شدن چند دستگاه خودرو داخل گل و لای ناشی از ریزش زیادی از حجم آب و گل و لای به خاطر بارش باران به آدرس انتهای بزرگراه شهید خرازی، ابتدای ورودی خیابان اردستانی به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی ادامه داد: مشاهده می‌شود 3 دستگاه خودرو شامل یک دستگاه وانت مزاد، یک دستگاه سمند و یک دستگاه ام وی ام در گل و لای گرفتار شده بودند که البته سرنشینان پیش از گرفتار شدن از خودروها خارج شده بودند اما حجم گل و لای باعث شده بود که خودروها به حالت نیم واژگون دربیایند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهردار تهران تصریح کرد: با همکاری شهرداری منطقه خودروها خارج و به محل امن منتقل شدند و معبر بازگشایی شد و حوالی ساعت 5 بامداد محل  به  نیروهای شهرداری تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • بارش باران در خوزستان
  • بارش باران در اهواز
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • تصاویری از بلایی که سیلاب شبانه بر سر اتوبان معروف تهران آورد
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند