Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیز تراس، و ریشی سوناک نامزدهای نخست وزیری انگلیس در اولین دوئل تلویزیونی حملات لفظی سختی را علیه هم در پیش گرفتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رقابت های دو نامزد باقی مانده برای جانشینی "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس چند روزی است که آغاز شده و نامزدها تلاش می کنند تا با راهکارهای مختلف آراء محافظه کاران را برای تصاحب این کرسی جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش در پنجمین دور رای گیری برای انتخاب جانشین بوریس جانسون در حزب محافظه کار انگلیس، با حذف پنی موردانت، ریشی سوناک و لیز تراس به دور نهایی انتخابات صعود کردند.

دو برنده یک کمپین انتخاباتی را در مقابل اعضای حزب محافظه کار راه انداخته‌اند که باید با اعلام برنده در 5 سپتامبر (14 شهریور ماه) به پایان برسد.

طی چند هفته آینده، نمایندگان محافظه کار تصمیم خواهند گرفت که آیا تراس یا سوناک در سپتامبر به داونینگ استریت نقل مکان کنند و جانشین بوریس جانسون شوند. لیز تراس در نظرسنجی ها پیشتاز است.

انتخابات برای تعیین نخست وزیر جدید پس از کناره‌گیری بوریس جانسون از قدرت آغاز شد. 21 تیرماه گذشته هشت چهره کلیدی حزب محافظه‌کار با حمایت دست کم 20 تن از اعضای حزب، به فهرست نامزدهای انتخاباتی راه پیدا کردند.

نتیجه رأی‌گیری نهایی قرار است در 5 سپتامبر (14 شهریور ماه) اعلام شود. برنده احتمالاً در همان روز توسط ملکه به نخست‌وزیری منصوب می‌شود.

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" در گزارشی نوشت: نامزدهای جانشینی بوریس جانسون بر سر سیاست مالیاتی و چین با هم اختلاف دارند. سوناک، وزیر خزانه داری سابق انگلیس، برنامه های لیز تراس را غیر مسئولانه و مطمئنا غیرمحافظه کارانه خواند.

در ادامه این گزارش آمده است: در رقابت برای جانشینی "بوریس جانسون"، نخست وزیر بریتانیا، دو نامزد لیز تراس و ریشی سوناک در اولین دوئل تلویزیونی خود ضرباتی را به هم وارد کردند.

موضوعات مورد مناقشه مناظره وزیر امور خارجه و وزیر سابق دارایی که عصر دوشنبه توسط بی‌بی‌سی تعدیل شد، شامل سیاست مالیاتی، مقابله با چین و برگزیت بود.

سوناک از برنامه های تراس برای کاهش سریع مالیات انتقاد کرد. این سیاستمدار محافظه‌کار گفت: فکر نمی‌کنم این درست باشد، فکر نمی‌کنم مسئولانه باشد و مطمئناً محافظه‌کارانه نیست. کاهش مالیات قبل از اینکه تورم تحت کنترل قرار گیرد، یک اتفاق شیرین کوتاه مدت است.

تراس که در این مناظره در شهر استوک-آن-ترنت صحبت می کرد، در پاسخ به انتقادهای رقیب خود گفت که برنامه های سوناک، بریتانیا را به رکود اقتصادی خواهد برد. وی تاکید کرد که او می‌خواهد فوراً وارد عمل شود، زیرا مردم برای گذراندن زندگی خود در تلاش هستند. وی افزود رقیب او در رقابت برای رهبری حزب محافظه کار، مالیات ها را به عنوان وزیر دارایی به بالاترین نرخ در 70 سال گذشته افزایش داده بود.

تراس همچنین سوناک را در اولین دوئل از سه دوئل تلویزیونی متهم کرد که در گذشته موضع بسیار نرمی را در قبال چین در پیش گرفته است. وی تاکد کرد: برای مثال، یک ماه پیش، وی از روابط تجاری نزدیک تر با چین صحبت کرد.

تراس در رابطه با موضع گیری اخیر سوناک که اتخاذ رویکرد سختگیرانه در قبال چین را درخواست کرده بود گفت: من خوشحالم که شما اکنون به طرز فکر من ملحق شده‌اید.

سوناک، 42 ساله هم در پاسخ گفت که موضع تراس نیز در رابطه با چین تغییر کرده است. وی گفت: تراس نیز در گذشته خواستار روابط نزدیکتر با پکن بوده است.

بحران برگزیت؛ ترافیک بالا در کانال گذرگاه مرزی انگلیس به فرانسهتلاش تراس برای تصاحب کرسی نخست وزیری انگلیس با اتخاذ رویکرد سختگیرانه در مسئله برگزیت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار انگلیس دوئل تلویزیونی حزب محافظه کار اولین دوئل بوریس جانسون نخست وزیری نخست وزیر لیز تراس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور به دعوت ولیعهد سعودی برای حضور در نشست مجمع جهانی اقتصاد عازم ریاض شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد پیرامون همکاری جهانی، رشد و انرژی که در ریاض برگزار می‌شود، عازم عربستان شده است.

بر اساس این اطلاعیه، سفر شهباز شریف در پی دعوت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «کلاس شواب» بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره مجمع جهانی اقتصاد صورت می‌گیرد.

نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی قرار است از 28 تا 29 آوریل در ریاض برگزار شود.

اطلاعیه می‌افزاید شهباز شریف را یک هیئت بلندپایه شامل «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه و «محمد اورنگ زیب» وزیر دارایی پاکستان همراهی خواهند کرد.

پاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزاردچشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودی

هیئت پاکستانی در این سفر در مورد موضوعات مربوط به اقدامات تجاری و سرمایه‌گذاری، چارچوب‌های سرمایه‌گذاری جدید، بازسازی زنجیره تأمین، رشد پایدار و چشم‌انداز انرژی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

اطلاعیه افزود در حاشیه نشست اصلی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت همراهش با سران کشورهای جهان از جمله سران عربستان سعودی و سران سازمان‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • درگیری لفظی کلوپ و صلاح / تساوی پرحاشیه برای لیورپول برابر وستهم رقم خورد +فیلم
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت