Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه، پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بارش باران طی تابستان در استان اصفهان بی‌سابقه نیست اما کم‌سابقه است، گفت: شدت بارش‌های مذکور کل نیمه جنوبی استان را درگیر خواهد کرد که می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب شود.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هفته‌های اول و دوم مردادماه نفوذ جریان‌های مانسونی را در نیمه جنوبی استان خواهیم داشت که این موضوع سبب افزایش میزان بارش فراتر از نرمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نفوذ این جریان و بارش باران طی تابستان در استان اصفهان بی‌سابقه نیست اما کم‌سابقه است، افزود: این سامانه عموماً دارای بارش‌های گرم و مرطوب جنوبی است که به صورت رگبار، رعدوبرق و وزش باد شکل می‌گیرند.

مناطق مستعد دچار سیلاب محلی و لحظه‌ای / از‬ اطراف رودخانه‌ها دور شوید

معاون توسعه، پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه نوع بارش‌ها به گونه‌ای است که در مناطق مستعد می‌توانند منجر به ایجاد سیلاب‌های محلی و لحظه‌ای شود، تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات، روزهای پنجشنبه و جمعه بارش‌های رگباری ناشی از فعالیت سامانه مانسونی را بر روی استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌های مذکور کل نیمه جنوبی استان را درگیر خواهد کرد که می‌تواند منجر به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب شود، اضافه کرد: این بارش‌ها عمدتاً به صورت محلی تخلیه می‌شوند؛ بنابراین در بیشتر مناطق بارش‌ها به صورت یکنواخت نخواهد بود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود، گفت: توصیه اکید می‌شود که افراد از رفتن یا ماندن در کنار رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند. سیلاب‌های گسترده‌ای پیش‌بینی نمی‌شود و عمده سیلاب‌ها به صورت محلی خواهد بود.

بارش‌های مانسونی در شهرستان‌های استان اصفهان

وی با بیان اینکه طبق آخرین اطلاعات بارش‌های پاییزی در استان اصفهان با تأخیر همراه است، ادامه داد: بارش‌های مانسونی در شهرستان‌هایی نظیر سمیرم، دهاقان، زرین‌شهر، فلاورجان و جرقویه شدت بیشتری دارند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه افزایش دمای یک تا دو درجه‌ای فراتر از نرمال در مناطق غرب، جنوب و مرکز استان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: با وجود افزایش دما در مناطق مذکور، دمای هوا در نیمه شرقی در حد نرمال خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: منابع آبی استان اصفهان شرایط مساعدی ندارد اما در شرایط بحرانی نیز به سر نمی‌برد.

کد خبر 591041

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بارش باران در استان اصفهان بارش باران و تگرگ در اصفهان بارش باران و آبگرفتگی بارش باران و برف در اصفهان بارش باران در مناطق غربی اصفهان آب گرفتگي معابر سیل و آبگرفتگی ابگرفتگی معابر اصفهان آبگرفتگی اصفهان آبگرفتگی آبگرفتگی منازل آبگرفتگی در اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیمه جنوبی استان استان اصفهان پیش بینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها

محمد نوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هشدار هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و بارش تگرگ صادر شد.

وی افزود: در همین راستا روز پنج‌شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان احتمال بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیرها وجوددارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس جمعیت هلال احمر ضمن اعلام آماده باش به نیروهای امدادگر، از شهروندان خواست تا از صعود به ارتفاعات پرهیز و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

وی افزود: لازم به ذکر است؛ در روزهای پیش رو، حضور در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌تواند منجر به بروز حادثه شود.

کد خبر 6094886

دیگر خبرها

  • رکوردی تاریخی و بی‌سابقه در انتظار رئال
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید