Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:30:28 GMT

۲۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان ایلام افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۷۵۴۳

۲۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان ایلام افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام روز سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح نمادین‌ چند آموزشگاه و طرح در سطح شهر ایلام اظهار داشت: آموزش های خوب و اصولی فنی و حرفه ای نقش اساسی و تاثیرگذار در رونق تولید، توسعه پایدار و توسعه کارآفرینی جامعه دارد.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و حمایت از مهارت آموختگان کار آفرین در راه اندازی کسب و کارهای مهارت بنیان از اهداف اجرای برنامه هفته گرامیداشت مهارت در این استان است، افزود: در این ایام ۱۱ طرح در سطح شهرستان های استان (ایلام ۶، ایوان ۲ و شهرستان های دهلران، آبدانان و سرابله هرکدام یک طرح) افتتاح خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان یادآور شد: از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

سلیمانی در این مراکز رشته هایی از جمله برق، جوشکاری ، لوله کشی، نقشه‌کشی، سیم پیچی، تراشکاری، کامپیوتر، خیاطی، نازک دوزی و ... به علاقه مندان آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی، بخش آموزش های فنی و حرفه ای است که با ارائه مهارت ها به فراگیران، آنها را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده می سازد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام با بیان اینکه مهارت حلقه مفقوده واحدهای تولیدی استان است، افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام برای آموزش نیروهای ماهر در صنعت ایلام آمادگی دارد.

سلیمانی گفت: هر کشور و جامعه توسعه یافته نیازمند نیروی انسانی توانمند است. یکی از مولفه های مهم توسعه یافتگی تربیت نیروی کار ماهر جهت راه اندازی کسب های کوچک و بزرگ است.

وی ادامه داد: آموزش مهارتی روستاییان، عشایر و کودکان کار در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تاکنون قدم های مثبتی در این راستا برداشته شده است.

سلیمانی با اشاره به اراعه آموزش های این اداره کل در سال جاری گفت: طی سال گذشته ۲ میلیون و ۴۲٠ هزار نفر ساعت و طی چهار ماهه سال جاری یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان در حوزه های مختلف ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام اضافه کرد: چهار ماهه سال جاری چهار هزار و ۹۶۶ نفر در رشته‌های مختلف  آموزش مهارت دیده‌اند.

به گفته وی، حدود ۷۰ درصد متقاضیان کسب مهارت های آموزشی در سطح مراکز فنی و حرفه ای ایلام موفق به اخذ گواهینامه مربوطه می شوند.

۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و در این راستا از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد، هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها ایلام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی ایلام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آموزش فنی و حرفه ای ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند. 
سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم بسزایی در این زمینه دارد.
وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد