Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:58:21 GMT

حل و فصل مطالبه ۱۰ ساله ساکنان محمدیه

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۷۷۲۲

حل و فصل مطالبه ۱۰ ساله ساکنان محمدیه

ایسنا/قزوین دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه ساکنان محمدیه در خصوص تردد در آزادراه قزوین- کرج و پرداخت نا به‌حق عوارض، که مطالبه ۱۰ ساله آنان بوده است، با خاموش شدن دوربین‌های عوارضی حل شد.

 حسین رجبی روز سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ در بازدید از دوربین‌های عوارضی آزادراه قزوین-کرج در راستای احیای حقوق عامه با همراهی دادستان محمدیه، اظهار کرد: شورای تأمین استان در سال ۱۳۹۹ مصوبه‌ای در مورد انتقال و جابه‌جایی دوربین‌های اخذ عوارضی آزادراه قزوین- کرج تصویب کرد که متأسفانه هیچ اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام روابط عمومی دادگستری استان قزوین، وی افزود: در مکاتبه مدیرکل امنیتی استانداری قزوین با دادستانی مرکز استان مشکلات ناشی از دریافت عوارض روزانه از شهروندان بخش محمدیه و شهرک مهرگان که مجبورند برای تردد در مسیر قزوین از اتوبان عبور کنند، مطرح شد که به دلیل اهمیت موضوع بلافاصله نسبت به اجرای مصوبه برای انتقال دوربین‌های اخذ عوارض، دستور لازم به دستگاه‌های متولی صادر شد.

این مقام قضائی استان قزوین ادامه داد: پس از صدور دستور اجرایی شدن مصوبه جابه‌جایی دوربین‌ها به محل استقرار جدید، مسئولان مربوطه اعلام کردند؛ به علت هزینه‌های بالا در حال حاضر امکان جابه‌جایی در زمان تعیین‌شده نیست بنابراین دستگاه قضایی نیز در راستای احقاق حقوق مردم دستور خاموش شدن و قطع برق تمامی دوربین‌های نصب‌شده در محل را صادر کرد که خوشبختانه در چند روز گذشته دوربین‌ها از ثبت عوارض خارج‌شده‌اند.

دادستان مرکز استان قزوین همچنین افزود: امروز در این بازدید سرزده اطمینان حاصل شد که با قطع برق دوربین‌ها هیچ عوارضی در این مسیر از مردم شهر محمدیه، ناحیه شهری مهرگان در تردد در این محدوده دریافت نمی‌شود و به مردم اعلام می‌کنیم نگران نباشند و با این اقدام مشکل ۱۰ ساله شهروندان این مناطق مرتفع شده است.

رجبی همچنین در خصوص بخشودگی جرائم، گفت: معافیت تمامی خودروهایی که پلاک‌های قزوین را دارند از عوارض آزادراه قزوین- کرج در مکاتبه‌ای که با پلیس راهور صورت گرفت، انجام شده و بخشودگی شامل آن‌ها خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: طرح بخشودگی عوارضی شامل تمامی خودروهای پلاک قزوین است که از سال ۹۹ تاکنون اقدام به پرداخت عوارضی در محور قزوین به کرج می‌کردند.

مصطفی کرمی راد، دادستان محمدیه نیز در حاشیه این بازدید افزود: در بازدیدی که امروز به همراه دادستان قزوین از دوربین‌های عوارضی صورت گرفت، مطمئن شدیم که همه دوربین‌های عوارضی در این محدوده قطع است و هیچ‌گونه عوارضی برای خودروهای در حال تردد از این مسیر اعمال نخواهد شد.

وی بیان کرد: پیگیر جابه‌جایی دوربین‌های عوارضی به محل استقرار جدید و خارج از محدوده بخش محمدیه توسط دستگاه‌های متولی، اقدام بعدی دستگاه قضایی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عوارض دادستان قزوین قزوين دوربین های عوارضی آزادراه قزوین جابه جایی دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد

سید محمود عرب گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم در بخش دولتی در هشت مرکز با حضور ۳۵ مربی درون‌سازمانی و حدود ۸۰ مربی برون‌سازمانی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  عنوان کرد: این آموزش‌ها به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر دوره در یک هزار و ۳۷۰ دوره آموزشی و ۳۶۹ حرفه آموزشی ارایه شده‌است.

او ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۸۱ نفر ساعت مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی، ۶ هزار و ۷۱۶ نفر ساعت مربوط به افراد دارای معلولیت، هفت هزار و ۵۲۵ نفر ساعت مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی، ۳۸ هزار و ۷۹۹ نفر ساعت مربوط به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۱۰۴ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت مربوط به دانش آموزان و ۵۳ هزار و ۹۹۱ نفر ساعت مربوط به دانشجویان بوده‌است.

به گفته عرب، ۷۶ هزار و ۹۴ نفر ساعت مربوط به زنان خانه‌دار، ۷۲ هزار و ۵۰۵ نفر ساعت مربوط به زنان سرپرست خانوار، ۱۳۷ هزار و ۶۰۷ نفر ساعت مربوط به زندانیان، ۵۳ هزار و ۴۷۳ نفر ساعت مربوط به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۱۰۷ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت مربوط به ساکنان مناطق روستایی، ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت مربوط به سربازان وظیفه، ۱۴۸ هزار و ۹۳۷ نفر ساعت مربوط به بنگاه‌های اقتصادی و ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر ساعت مربوط به عشایر می‌باشد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  گفت: همچنین ۶ هزار و ۱۸۶ نفر ساعت مربوط به کودکان کار و خیابانی، ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت مربوط به متقاضیان مهارت‌آموزی، پنج هزار و ۵۲۰ نفر ساعت مربوط به مشمولان بیمه بیکاری و ۴۲ هزار و ۵۲۳ نفر ساعت مربوط به معتادان بهبود یافته‌است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  یادآورشد: از مجموع ۱۹ گروه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور، به ۱۸ گروه هدف در استان قم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود؛ گروه هدف ساکنین مناطق محروم مرزی در استان قم، مصداق ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد