Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: امسال ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید و نوسازی تجهیزات مدرسه های این استان هزینه شده است.

 ابراهیم احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایران آنلاین  افزود: با توجه به ۲سال کرونایی و حضور نیافتن دانش آموزان در کلاس‌های درس بسیاری از امکانات، تجهیزات و فضای فیزیکی مدارس دچار فرسودگی شدند در همین ارتباط تلاش شده که با خرید تجهیزات مورد نیاز بخشی از نیاز مدرسه ها برای سال تحصیلی پیش رو تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با این میزان اعتبار براساس نیازسنجی انجام شده از سوی مدرسه ها اقلام مورد نیاز از جمله ۶ هزار عدد میز و صندلی، ۹۵۰ دستگاه کولر، ۸۰۰ دستگاه کامیپوتر و برخی تجهیزات هنرستانی از جمله چرخ خیاطی، موتور خودرو، سیستم سوخت رسان و سایر موارد دیگر خریداری شده است.

به گفته احمدی براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تجهیزات مورد نیاز مدرسه های استان بوشهر همزمان با هفته دولت در قالب ۱۸ کاروان به ۱۸ منطقه آموزشی استان ارسال و در بین مدرسه ها توزیع شود.

احمدی یکی از مشکلات برخی از مدارس نوسازی که هنوز افتتاح نشده اند در استان بوشهر را تامین برق این واحدهای آموزشی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۲۵۰ کلاس درس در قالب ۱۸ مدرسه در استان تکمیل و آماده بهره برداری هستند که به دلیل تامین نشدن شبکه برق امکان بهره برداری از این واحدهای آموزشی وجود نداشت.

وی ادامه داد: در همین ارتباط به تازگی سازمان برنامه و بودجه وعده تامین ۱۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تامین شبکه برق این مدرسه ها داده شده است که اگر محقق شود این مدرسه ها برای اول مهر آماده بهره برداری می‌شوند.

احمدی با اشاره به احداث ۵۶ درصد کلاس‌های درس در استان بوشهر با همت خیران مدرسه ساز گفت: خیران مدرسه ساز از جمله مجموعه های فعال و همراه در راستای مدرسه سازی به شمار می آیند که تاکنون گامهای مهمی در این بخش برداشته اند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۵۶ درصد کلاس‌های درس در استان بوشهر از سوی خیران مدرسه ساز احداث شده است گفت: در روستاها امکان ساخت مدرسه با مشارکت خیران به صورت ۳۰ به ۷۰ و در شهرها به صورت ۵۰ به ۵۰ مشارکت خیران و دولت احداث و به نام خیّر نام گذاری می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: تاکنون بیشترین نگاه خیران مدرسه ساز به سمت مناطق دور افتاده و صعب العبور بوده و همین امر باعث شده امروز مرکز استان بوشهر با مشکل کمبود مدرسه روبرو شود.

احمدی اظهار کرد: براساس بررسی های بعمل آمده در زمان حاضر در شهر بوشهر بعنوان مرکز استان ۳۱ مدرسه ۱۲ کلاسه تخریبی وجود دارد که دانش آموزان این مدرسه ها به مدرسه های دیگری منتقل و همین امر منجر شده بیشتر مدرسه های این شهر به صورت ۲ شیفته اداره شوند.

وی یادآور شد: همچنین شهرستان دشتستان با ۵۷ مدرسه تخریبی که بیشتر این مدرسه ها در منطقه سعد آباد قرار دارند و بخش مرکزی تنگستان با 21 مدرسه بعنوان مناطق بحرانی استان از نظر فضای آموزشی به شمار می روند.

احمدی بر ضرورت مشارکت هر چه بیشتر خیران حقیقی و حقوقی مدرسه ساز در امر مدرسه سازی در استان تاکید کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خیران مدرسه ساز مدرسه ها استان بوشهر مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی زاده صبح یکشنبه در نشست با اساتید دانشگاهی و نخبگان و متخصصین حوزه اقتصاد و دریا گفت: سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری در ۹ بند نقشه راهی است که مسئولان ارشد ملی و استانی باید اهتمام لازم را با یک برنامه ریزی مدون، محور توسعه استان قرار دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: استان بوشهر با دارا بودن حدود ۹ هزار کیلو متر مرز آبی با خلیج فارس و همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس از اهمیت سوق الجیشی و اقتصادی قابل توجهی برخوردار است، استانی که به واسطه موقعیت استراتژیک و داشتن منابع مختلف یکی از منابع تولید ثروت محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: استفاده از نخبگان دانشگاهی جهت استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد دریا در استان امری ضروری است که حلقه مفقوده را شناسایی و با استفاده از تجارب کشورهای موفق نسبت به احصا آن اقدام کنند.

احمدی زاده افزود: استان بوشهر استانی با ظرفیت کرانه‌ای و پس کرانه و استفاده از حوزه‌های گردشگری دریایی، شیلات، صنایع فراساحل، بنادر، صنایع کشتی سازی و حمل و نقل دریایی می‌تواند به هاب منطقه تبدیل شود.

توسعه آبزی‌پروری

مدیر طرح ملی تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس گفت: یکی از مغفول مانده‌های حوزه استان بوشهر صنعت نوین آبزی پروری است و با توجه به خشکسالی مستمر، کاهش منابع آب شیرین سطحی و زیرزمینی و ترجیح مصرف این منابع در آب شرب، تنها گزینه پایداری با رشد آبزی پروری کشور، پرورش ماهی در قفس است.

احمدی زاده ادامه داد: سازمان شیلات ایران تولید ۲۰۰ هزار تن انواع ماهی در قفس را در پایان برنامه ششم توسعه پیش بینی کرده بود و محقق نشد و در برنامه هفتم توسعه نیز پیش بینی به ۵۰۰ هزار تن رسیده است که با صنعت قدیمی و عدم بروز رسانی و عدم تولید فناوری یا انتقال تکنولوژی محقق نخواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد: در حال حاضر کشورهایی همچون نروژ، استرالیا، ایتالیا، چین و کشورهای آسیای شرقی پیشتاز هستند که کشور ما نیز برای تأمین امنیت غذایی کشور نیازمند تولید فناوری یا انتقال فناوری با کمک دانشگاهیان و نخبگان است.

وی بیان کرد: متأسفانه روند پیش بینی سازمان شیلات ایران و مجموعه‌های حاکمیتی موفق نبوده‌اند و باید کار به مجموعه‌های علمی که وظیفه و ظرفیت تولید فناوری را دارند جهت تولید فناوری و تکنولوژی در صنعت آبزی پروری و حوزه‌های دیگر اقتصاد دریا محور که پیشران هستند واگذار شود.

احمدی زاده در پایان گفت: در برنامه پیش بینی شده باید الزامات بازار، سرمایه گذاری، تسهیلات بانکی، نیروی متخصص، تأمین سایت‌های پشتیبان ساحلی، ماهیان بومی با رویکرد اصلاح نژادی، شناورها و تجهیزات مورد نیاز، مراکز تکثیر، تأمین مولدین، لارو و بچه ماهی و غذای آبزیان مورد توجه ویژه قرا گیرد.

کد خبر 6090746

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود