Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، «جوزف سیکِلا» (Jozef Sikela)که کشورش ریاست چرخشی اتحادیه اروپا را برعهده دارد گفت طرح گازپروم نشان می دهد که کشورهای اتحادیه اروپا باید درباره کاهش میزان مصرف گاز روسیه در زمستان به توافق برسند.

این وزیر جمهوری چک که برای شرکت در مذاکرات  طرح مشترک وزیران انرژی اتحادیه اروپا وارد بروکسل شده است مدعی شد: «ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به بازی کثیف خود در سوء استفاده و باج خواهی در عرضه گاز ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سیکلا همچنین گفت: تصمیم گازپروم برای کاهش بیشتر صادرات گاز به اروپا ثابت می کند که ما باید این بازی را تحت کنترل خود در آوریم و وابستگی به عرضه گاز روسیه را تا حد ممکن کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا، گازپروم، بزرگترین شرکت دولتی گاز روسیه قصد دارد  تحویل روزانه گاز به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم» را ۳۳ میلیون متر مکعب در روز، یعنی حدود ۲۰ درصد از ظرفیت این خط لوله را کاهش دهد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در پیامی ویدئویی در واکنش به این تصمیم گفته است: امروز تهدید جدید گازی علیه اروپا را می شنویم. این یک جنگ علنی گازی است که روسیه علیه اتحادیه اروپا به راه انداخته است.

کادری سیمسون کمیسر انرژی اتحادیه اروپا نیز امروز سه شنبه گفت که اعلام غول گازی روسیه موسوم به گازپروم مبنی بر کاهش عرضه گاز به اروپا، دارای انگیزه های سیاسی است.

سیمسون به هنگام ورود به نشست وزیران انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما می دانیم که هیچ دلیل فنی برای انجام این کار وجود ندارد. این یک اقدام با انگیزه سیاسی است و ما باید برای آن آماده باشیم و درست به همین دلیل، کاهش پیشگیرانه تقاضای گازی ما، یک راهبرد معقولانه است.

وی تاکید کرد که انتظار دارد وزیران اتحادیه اروپا بر سر قوانین اضطراری این اتحادیه به توافقی دست یابند که کشورهای عضو را ملزم می کند تقاضای گازی شان را محدود کنند.

برچسب‌ها روسیه اتحادیه اروپا جمهوری چک‌ گاز جنگ اوکراین و روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا جمهوری چک روسیه اتحادیه اروپا جمهوری چک گاز جنگ اوکراین و روسیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (شنبه) دستور احضار «الکسی پارامونوف» سفیر روسیه در ایتالیا را در پی تصمیم برای انتقال شرکت تابعه روسی «آریستون» به «گازپروم» صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر انتقال شرکت‌های تابعه روسی «آریستون» (Ariston) و «بی‌اس‌اچ هاسجریت» (BSH Hausgerate) آلمان به مدیریت موقت شرکت «گازپروم هاوس‌هولد سیستمز» (Gazprom Household Systems) امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی با بیان اینکه این وزارتخانه با بروکسل و آلمان هم همکاری دارد، گفت: «به دبیرکل وزارت امور خارجه دستور دادم سفیر روسیه در ایتالیا را احضار کند. دولت خواستار شفاف‌سازی در مورد موضوع ملی شدن "گروه ترمو آریستون" است.»

شرکت گازپروم به‌عنوان مدیر موقت این دو کسب و کار ایتالیایی و آلمانی عمل خواهد کرد.

روسیه دارایی‌های تعدادی از شرکت‌های غربی را از زمان شروع جنگ در اوکراین تحت «مدیریت موقت» قرار داده است و این اقدامات را به‌عنوان تلافی اقدامات سایر کشورها علیه تجارت روسیه قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم