Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مطالبه حقابه تالاب گاوخونی و زاینده‌رود را از وزارت نیرو داریم؛ قرار شده است دریچه سد بازشده و آب را رهاسازی کنیم تا آب این تالاب و رودخانه تأمین شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از میزان، سیدعلی سلاجقه در حاشیه نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران، اظهار کرد: بحث دریاچه ارومیه در حال پیگیری است؛ بخشی از پسابه محیط‌زیستی تصفیه‌خانه‌های شهر ارومیه آب این دریاچه را تأمین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اقدامات انجام‌شده برای رودخانه زاینده‌رود، افزود: مطالبه حقابه تالاب گاوخونی و زاینده‌رود را از وزارت نیرو داریم؛ قرار شده دریچه سد بازشده و آب را رهاسازی کنیم تا آب این تالاب و رودخانه تأمین شود.

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور درباره افزایش حجم چاه‌های عمیق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این طرح صرفاً در مرحله آزمایش است. کیفیت، کمیت و درجه حرارت باید آزمایش شود.

تنظیم جدول عالی در رودخانه‌ها و تالاب‌ها برای وزارت نیرو

وی با اشاره به تنظیم جدول عالی در رودخانه‌ها و تالاب‌ها برای وزارت نیرو، اضافه کرد: جدول کم‌آبی، میان و پرآبی تهیه‌شده و همکاری خوبی با وزارت نیرو در این راستا داریم.

سلاجقه درباره مقابله قوه قضائیه با ویلا سازی در حریم رودخانه‌ها گفت: برای رودخانه‌ها حریم اکولوژیک، کمی و کیفی داریم باید مکان‌هایی که در این حریم‌ها نشتی صورت بگیرد باید پیگیری می‌کنیم.

تشکیل دبیرخانه و صندوق منطقه‌ای برای مقابله با ریزگردها

وی درباره اقدامات برای رفع مشکل شیرابه‌ها در سراوان، اظهار کرد: تصفیه‌خانه خوبی در این منطقه راه‌اندازی شده است که از شهریور فعالیت خود را آغاز می‌کند،

رئیس سازمان محیط‌زیست کشور درباره اقدامات در حوزه مقابله با ریزگردها نیز گفت: در خارج از کشور با همسایگانی که در این رابطه دخیل هستند رایزنی‌هایی داشتیم، در بیانیه تهران با ١١ کشور همسایه اعلام شد که دبیرخانه و صندوق منطقه‌ای شکل می‌گیرد و ازنظر عملیاتی در فاز تدابیر عملیاتی است و در حال اقدامات کارشناسی با کشورهای سوریه و عراق هستیم تا کار را میدانی آغاز کنیم.

کد خبر 591131

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تامین حقابه زاینده رود حقابه زاینده رود تالاب گاوخوني زاینده رود دریاچه ارومیه علی سلاجقه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زاینده رود وزارت نیرو رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علیمرادی در تشریح این خبر، افزود: براساس بارشهای فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان، حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.

وی ادامه داد: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت، از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پیرو بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

کد خبر 6089068

دیگر خبرها

  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر