Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام علی‌محمدی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:  این خانه‌مسافرها ظرفیت خوبی برای اقامت گردشگران دارند و ساماندهی آن‌ها می تواند ضریب اشغال مراکز اقامتی استان را بالا ببرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: دستورالعمل خانه‌مسافرها در سال ۹۵ تدوین و در سال ۹۸ به روزرسانی شد که تاسیسات گردشگری خانه مسافر طبق دستورالعمل اجرایی ساماندهی شوند؛ اما این طرح به دلیل نداشتن تعامل با چرخه کسب و کار رایج گردشگری متاسفانه هنوز نتوانسته در کشور اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
علی‌محمدی با اشاره به اینکه ساماندهی خانه‌مسافرها در دست اقدام است، اظهار داشت: برخی مجریان به عنوان بازوی اجرایی اداره کل برای ساماندهی خانه‌مسافرها اقدام می‌کنند که به شناسایی، آموزش، تشکیل پرونده و معرفی آن‌ها برای فعالیت می‌پردازند.
وی  افزود: بیش از هزار دستگاه آپارتمان، ویلا، سوئیت و خانه‌های ویلایی در این منطقه به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند که شناسایی نشده‌اند و  در سامانه‌هایی مانند دیوار و سایت‌های اجاره به ثبت آگهی پرداخته و فعالیت می‌کنند.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز همچنان از وجود برخی معضلات چون کلاهبرداری‌های اینترنتی و رعایت نشدن استانداردهای هتلی و پشتیبانی به دلیل نبود نظارت به این اقامتگاه‌های فاقد مجوز خبرداد.
وی  ادامه داد: چنانچه صاحبان این تاسیسات گردشگری نسبت به دریافت مجوز اقدام نکنند با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد. همچنین متقاضیان دریافت مجوز خانه‌ مسافرها می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۸۲۹۱۱۳ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها ساوجبلاغ البرز میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوجبلاغ البرز میراث فرهنگی ساوجبلاغ البرز میراث فرهنگی خانه مسافرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره خانه به این افراد ممنوع شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیروس دهقان‌شیری افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

پاسخ صریح وزارت کشور به فضاسازی ها درباره اتباع افغان | امکان پذیرش افغانستانی ها در کشور وجود ندارد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: در صورت بی‌توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه‌های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی‌نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده‌اند، پلمب خواهند شد.

کد خبر 847893 برچسب‌ها استان البرز خبر مهم اتباع خارجی مسکن اجاره افغانستان

دیگر خبرها

  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • ممنوعیت اشتغال اتباع غیر مجاز در پاکبانی
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد