Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه‌شنبه در آستانه پنج مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه گرگان در سال ۵۸ اظهار داشت: وحدت اقوام یک اعتقاد دینی است که در راستای آن تلاش می‌کنیم اختلافات را به حداقل رسانده و فضای همدلی و انسجام را در منطقه برقرار کنیم.

وی بیان کرد: از ابتدای حضور در مسوولیت امام جمعه گرگان تلاش کردم ساکنان استان را حول محور انقلاب جمع کنم و این کار را همچنان ادامه خواهم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله نورمفیدی با ذکر خاطره‌ای از سال‌های اول انقلاب گفت:  در آن زمان ماجرای ترور بنده توسط منافقین اتفاق افتاد و عامل ترور بعد از مدتی دستگیر شد. وقتی از وی در خصوص علت ترور سوال کردند گفت که منافقان تاکید داشتند که فلانی [آیت‌الله نورمفیدی] در این منطقه نقش محوری دارد و مانع رشد تضادها است که این نگاه عزم مرا برای حرکت در مسیر وحدت راسخ‌تر کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان به فعالیت‌های عام‌المنفعه در مصلی جمعه گرگان اشاره کرد و گفت: مصلی نماز جمعه گرگان در چند دهه گذشته همواره نقش محوری در حمایت از نیازمندان داشت و مردم و نهادها کمک‌های خود را از طریق مصلی نماز جمعه آماده و توزیع می‌کردند.

وی به اجرای رزمایش همدلی پس از شیوع کرونا با محوریت نماز جمعه گرگان اشاره کرد و گفت: در این مدت با مساعدت مردم  و برخی نهادها از جمله اتاق بازرگانی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از هفت هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۲۰۰ هزار تومان به همراه تعداد زیادی بسته بهداشتی و پنج تن گوشت مرغ بین نیازمندان منطقه توزیع شد.  

نماینده ولی فقیه در گلستان به ویژگی‌های امام جمعه اشاره کرد و گفت: مطالب ارائه شده در خطبه‌های نماز جمعه بسیاری مواقع انعکاس جهانی پیدا می‌کند و مخاطب یک امام جمعه فقط نمازگزاران پشت سر او نیستند.

وی گفت: مردمی بودن، خوش رفتاری، انتقاد توام با انصاف، خدمت به مردم و پرهیز از جناح بندی در نمازجمعه از ویژگی های امام جمعه موفق است و سلوک امام جمعه در جذب جوانان بسیار موثر خواهد بود.  

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری درباره چگونگی اقامه اولین نماز جمعه در گرگان اظهار داشت: در اوایل مرداد سال ۱۳۵۸ خبر برگزاری نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی اعلام شد که بلافاصله با بیت امام (ره) تماس گرفتم و حضرت امام (ره) به صورت شفاهی به اینجانب اجازه دادند همزمان با تهران در گرگان نیز نماز جمعه برگزار شود.

اما جمعه گرگان گفت: این کار در پنج مرداد سال ۱۳۵۸ انجام شد و پس از چند مدت امام (ره) حکم مکتوب امامت جمعه را برای بنده صادر فرمودند.  

برچسب‌ها گرگان ستاد اقامه نماز کشور گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان ستاد اقامه نماز کشور گلستان گرگان ستاد اقامه نماز کشور گلستان جمعه گرگان نماز جمعه امام جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه

(تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان