Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: همه ایرلاین‌ها زیان ده هستند و درآمدشان از فروش بلیت منفی است.

به گزارش ایران اکونومیست، سیدعبدالرضا موسوی در نشست خبری تشریح اقدامات شرکت‌های هواپیمایی و برنامه‌های صنعت هوانوردی با بیان اینکه انجمن بلیت فروشان مرجع آمار شده‌اند در حالی که کوچک‌ترین رابطه‌ای با صنعت هوایی ندارند، گفت: اعضای این انجمن به دولت و مجلس می‌روند و صدایشان بلند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایرلاین‌های داخلی به دنبال ثروت اندوزی نیستند بلکه به دنبال خدمات رسانی هستند. ۳۳۳ فروند هواپیمای مسافربری فعال داریم که بیش از ۵۰ درصد آنها زمین گیر هستند.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر مشکلات اقتصادی ایرلاین‌ها را نتوانیم حل کنیم، ایمنی پروازها نیز تأثیر می‌پذیرد. همچنین قیمت بلیت در بازار سیاه رشد سنگینی خواهد داشت و آنچه ناراضی می‌شود، مردم هستند. در حال حاضر نیز دوره انتظار بلیت بالا رفته که علت آن زمین گیر شدن هواپیماها و ناوگان است.

وی گفت: نرخ ارز را در محاسبات قیمت بلیت با اندکی کاهش به سود مردم در نظر می‌گیریم. اوایل سال گذشته نرخ ارز را ۱۱ هزار تومان در نظر گرفته بودیم و الان قیمت بلیت با ارز ۲۵ هزار تومان محاسبه می‌شود. حدود ۶۰ درصد هزینه هواپیماها ارزی است که شامل خرید هواپیما، قطعه، آموزش خلبانان، نشریات، روغن موتور، روان کارها و تایر، موکت کف هواپیما، روکش صندلی و غیره می‌شود. روغن موتور تولید داخل استانداردهای جهانی هواپیمایی را ندارد و در صنعت هوایی civil قابل استفاده نیست.

وی از دیگر هزینه‌های ارزی ایرلاین‌ها را بیمه مسافر عنوان و تصریح کرد: شرکت‌های بیمه گر داخلی امکان تأمین بیمه مسافر را ندارند و مجبوریم از بیمه خارجی استفاده کنیم. همچنین هر شش ماه یک بار خلبانان برای دوره‌های سیمیلیتور (شبیه سازی پرواز) بهت خارج اعزام می‌شوند که همه هزینه‌های آن ارزی است.

موسوی گفت: نه تنها هزینه نشست و برخواست هواپیماها در سفرهای خارجی ارزی بوده و ما پول خدمات فرودگاهی را به صورت نقدی و دلاری پرداخت می‌کنیم، بلکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران نیز هزینه نشست و برخواست هواپیماها در فرودگاه‌های داخل را به نرخ ارز ETS محاسبه کرده و ما آن زمان معادل ریالی آن را پرداخت می‌کنیم.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: هزینه‌های فرودگاهی داخلی در ۱۰ سال اخیر برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ۷۰ برابر شدند حال آنکه متوسط قیمت پروازهای داخلی یک میلیون تومان است که معادل ۳۴ دلار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در سال ۹۴ نشست و برخواست یک هواپیمای MBE در سال ۹۴ در فرودگاه مهرآباد ۶۷۴ هزار تومان بود اما امسال ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

موسوی تأکید کرد: درآمد شرکت‌ها از فروش بلیت منفی است و زیان انباشته دارند. ۱۱ درصد هر بلیت برای عوارض و مالیات بر ارزش افزوده کسر می‌شود همچنین هزینه‌های تعمیر یک موتور ایر باس که هواپیمای دو موتوره است، به ۵ میلیون دلار رسیده و هر نشست و برخواست ۵ هزار دلار هزینه تعمیر موتور هواپیما را دارد.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: در شرایط عادی اگر کل ظرفیت یک پرواز تهران- اهواز فروخته شود، ۱۳۰ میلیون تومان درآمد داریم در حالی که هزینه‌های همان پرواز ۱۶۰ میلیون تومان است که نشان می‌دهد تراز صنعت هوانوردی منفی است.

وی قیمت ایرباس ۳۲۰ نوساز را ۴۵ تا ۵۰ میلیون دلار دانست و گفت: اگر ایرلاین‌ها هواپیمای نو بخرند، دیگر فروش هر ساعت صندلی ۳۰ دلار برایشان اقتصادی نیست.

موسوی در خصوص اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: سال گذشته که قیمت بلیت هواپیما آزاد شد هزینه هر ساعت صندلی هواپیما ۳۹ دلار بود و تا سال ۹۷ به ۴۸ دلار رسید. اما از آن سو تعداد مسافران علیرغم افزایش بلیت ۲۰ درصد رشد داشت.

پروازهای چارتری

موسوی یکی از معضلات اصلی شرکت‌های هواپیمایی را چارتر کننده ها دانست و گفت: برخی آژانس‌ها از مشکلات مالی ایرلاین‌ها سوءاستفاده کرده و به ایرلاین می‌گویند صد میلیارد تومان برای یک سال وثیقه می‌گذاریم و هفتگی فروش بلیت‌ها را تسویه می‌کنیم. ایرلاین با یان صد میلیارد تومان برخی از مشکلات مالی خود را مرتفع می‌کند. بارها از وزرای راه و رؤسای سازمان هواپیمایی در سالهای اخیر خواسته بودیم چارتر کننده ها محدود شوند چون هم باعث بی نظمی در فعالیت ایر لاین‌ها و هم اجحاف در حق مردم شدند. به خصوص اینکه پروازهای برنامه‌ای که حق مردم است به شکل چارتری فروش می‌روند.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره ارائه صورت‌های مالی ایرلاین‌ها اظهار داشت: همه ایرلاین‌ها بلااستثناء صورت مالی خود را به سازمان هواپیمایی وزارت راه ارائه کردند. تراز مالی همه ایرلاین‌ها منفی است.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: فرودگاه مهرآباد ، انجمن شرکت های هواپیمایی ، سازمان هواپیمایی ، سیدعبدالرضا موسوی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرودگاه مهرآباد انجمن شرکت های هواپیمایی سازمان هواپیمایی رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی نشست و برخواست ایرلاین ها هزار تومان فروش بلیت قیمت بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد

مصطفی قاسمیان در چارسو فرهنگ نوشت: این روز‌ها که فیلم «سال گربه» به اکران رسیده، اخبار مختلفی از رکوردشکنی‌های این اثر به گوش می‌رسد؛ رکورد‌هایی مثل بیشترین فروش در روز اول اکران و بیشترین فروش در ۳ روز اول اکران که به افتتاحیه مشهور است. اگر پیگیر اخبار سینمایی باشید، احتمالا متوجه شدید که همین رکورد‌ها را یک ماه پیش فیلم «تمساح خونی» هم شکسته بود و برخی از این رکورد‌ها را در نیمه دوم ۱۴۰۲ آثاری مثل «ویلای ساحلی»، «هاوایی» و «هتل» جابه‌جا کرده بودند! ماجرای این رکورد‌ها چیست؟ همان‌طور که می‌شود حدس زد، نه فیلم‌های سینمای ایران طی همین ۷-۶ ماه اخیر، تماشاگرپسندتر و محبوب‌تر شده‌اند و نه سینمای ایران ناگهان با موج جدیدی از تماشاگران روبه‌رو شده، بلکه باز هم بلیت سینما گران شده است، ولی این بار بدون سروصدا.

- اوایل دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که بلیت سینما ناگهان گران شد. این اقدام از دو جهت کم‌سابقه به شمار می‌رفت؛ نخست آنکه پس از سال‌ها که افزایش قیمت بلیت سینما محدود به ابتدای اکران نوروزی شده بود، این تصمیم در میانه سال گرفته شد و دوم اینکه به فاصله ۱۰ ماه قبل از آن (اسفند ۱۴۰۱) یک بار دیگر بلیت سینما گران شده بود! یعنی این بار فاصله دو مرتبه افزایش بهای بلیت، نه یک سال، بلکه تنها ۱۰ ماه بود! طبق مصوبه‌ای که در آن زمان از طریق روح‌الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت بر نمایش سازمان سینمایی اعلام شد، این نکته ذکر شد که همزمان با گرانی بهای بلیت، روز دوشنبه نیز (همراه با سه‌شنبه) به‌عنوان روز عرضه بلیت نیم‌بها تعیین شده تا ضرب خبر این افزایش قیمت، کمی گرفته شود. سهرابی در همان اظهارنظر گفت: «قیمت بلیت سینما در ساعات پیک و سانس‌های طلایی روز‌های پنجشنبه و جمعه در سینما‌های مدرن به صورت شناور تا سقف ۸۰ هزار تومان و در سینما‌های ممتاز تا سقف ۶۰ هزار تومان در اختیار مدیر سینما خواهد بود.»

- خبر عجیب آنکه با گذشت تنها دو ماه از این رخداد، یک بار دیگر بلیت سینما گران شده است و این بار بی‌سروصدا این اتفاق افتاده. بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز به غیر از دو سانس که صبح است می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند. این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

منبع: کافه سینما

tags # سینما سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی