Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری به لحاظ مالی یک میلیارد تومان برای پویش پرچم (نصب ۱۸۰ هزار پرچم) در نظر گرفته است و مابقی هزینه که حدود یک میلیارد تومان است توسط خیران، هیئت‌ها و مراکز فرهنگی کمک می‌شود.

سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری پویش پرچم با شعار «هر خانه یک حسینیه»، اظهار کرد: سیاست‌گذاری برای محرم امسال این است که سیاست شعار مردم سپاری فرهنگ و سپردن کار به مردم را به صورت جدی دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اصلی‌ترین زمانی که مردم در آن کنش‌گری می‌کنند، ماه محرم است، از این رو تلاش کردیم در این ایام تصدی‌گری نکنیم و تنها از مجموعه‌های مردمی، هیئت‌ها و نهادهایی که به امر تعظیم شعائر و برپایی عزاداری سید الشهدا می‌پردازند، حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه بار مالی اصلی برگزاری مراسم‌های محرم به عهده هیئت‌ها است، خاطر نشان کرد: مردم همواره نشان داده‌اند که همیشه در صحنه هستند و برای سید الشهدا (ع) هزینه می‌کنند، این در حالی است که شهرداری تنها خود را شریک در اقدامات مردم می‌داند و ما تنها گوشه‌ای از این بار را از دوش مراکز فرهنگی و هیئت‌ها برمی‌داریم.

امامی با بیان اینکه اگر مراکز فرهنگی و هیئت‌ها به لحاظ اجرایی به خدمات، زیرساخت یا امکاناتی نیاز داشته باشند، که این امکانات در شهرداری وجود داشته باشد، در چارچوب اختیارات به آن‌ها کمک خواهیم کرد، ادامه داد: اصل جریان پویش پرچم بر روی دوش نهادهای مردمی و هیئت‌ها است، از این رو جلسه‌ای در ستاد جبهه فرهنگی که محل اجتماع مراکز فرهنگی و هیئت‌ها است، برگزار کردیم که مقرر شد با کمک افراد سرشناس سطح شهر و خیران که محور این جریان هستند این پویش را برگزار کنند.

وی اضافه کرد: شهرداری به لحاظ مالی یک میلیارد تومان برای پویش پرچم (نصب ۱۸۰ هزار پرچم) در نظر گرفته است و مابقی هزینه که حدود یک میلیارد تومان است توسط خیران، هیئت‌ها و مراکز فرهنگی پرداخت می‌شود.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: اقدامات لازم برای پیگیری، آماده‌سازی، چاپ، تولید و نصب پرچم‌ها سر درب منازل در محله‌ها توسط مجموعه‌های مردمی و هیئت‌ها انجام می‌شود و شهرداری نقشی در اجرای این اقدامات ندارد، زیرا بار اجرا بر دوش خیران است.

کد خبر 591129

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سعید امامی شهرداری اصفهان شهرداری پرچم سیاه اهتزاز پرچم پرچم عزا ماه محرم ایام محرم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان کلانشهر شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یک میلیارد تومان مراکز فرهنگی پویش پرچم هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خلجی اظهار کرد: دریافتی شهرداری‌های استان از اعتبارات ارزش‌افزوده مناسب است. در سال ۱۴۰۲ مجموع دریافتی شهرداری‌های استان از محل اعتبارات ارزش افزوده استانی و ملی ۱,۳۶۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از اختصاص قیر رایگان به شهرداری خبر داد و گفت: در دو سال گذشته ۱۷ هزار تن قیر رایگان و ۱۷۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

خلجی افزود: این تخصیص در راستای بالا بردن شاخص‌های کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف استان برنامه‌ریزی شده است و شهرداری‌ها موظفند سهمیه قیر را صرف معابر بدون آسفالت کنند.

کد خبر 6099839

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان