Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا– وزیر امور خارجه آلمان در پی تلاش اتحادیه اروپا بر اعمال تحریم بر بخش انرژی روسیه و از سویی دیگر کاهش انتقال گاز از سوی مسکو به اروپا، گفت که اتحادیه اروپا به علت نبود و یا کمبود گاز دچار تفرقه نخواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری رویترز، آنالنا بئربوک با استقبال از تلاش‌ها برای هماهنگی اقداماتی درخصوص  صرفه‌جویی گاز در سراسر اتحادیه اروپا، تاکید کرد، برغم اینکه روسیه عرضه گاز خود به آلمان و سایر کشورها  را کاهش می دهد؛ اتحادیه اروپا متحد خواهد ماند و این موضوع نمی تواند موجب تفرقه در این اتحادیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش وزیر امورخارجه آلمان در ملاقات با  وزیر امورخارجه جمهوری چک در شهر پراگ، گفت: ما (اتحادیه اروپا) به علت کمبود گاز، از هم نخواهیم گسست و برعکس در کنار یکدیگر خواهیم ایستاد و این مهم ترین پیام به رئیس جمهوری روسیه است.

به گزارش ایران اکونومیست، درحالی وزیر امورخارجه آلمان در واکنش به بروز بحران انرژی ناشی از عواقب جنگ اوکراین خواهان همبستگی کشورهای عضو اتحادیه می شود که انجمن اتاق های بازرگانی و صنعتی آلمان نسبت به توقف و یا کاهش تولید دراین کشور به علت افزایش بهای انرژی خبر می دهند.

درهمین حال «گلن دیسن» (Glenn Diesen) استاد دانشگاه نروژ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ در تحلیلی با اشاره به وضعیت اوکراین و تلاش غرب برای تحریم بخش انرژی روسیه پیش بینی کرد که اقتصاد آلمان بعنوان قوه محرکه و لوکوموتیو اتحادیه اروپا به آخر خط رسیده است.

از سویی دیگر پیتر سیجارتو  (Peter Szijjarto)  وزیر امورخارجه مجارستان نیز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱  هشدار داد که امنیت انرژی در اروپا نباید بعنوان یک مساله ایدئولوژیک نگریسته شود و از اتحادیه اروپا خواست تا  واقعیت گاز روسیه را «پنهان» نسازد.

وی با انتقاد از تلاش های اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی و تحریم بخش انرژی روسیه گفته بود: شفاف بگویم، از برخی از سیاستمداران پیشرو در کشورهای اروپایی می‌شنوم که طی ماه‌های اخیر مدعی شده اند که ترتیب همه چیز را ( در زمینه گاز طبیعی روسیه) داده و منابع جایگزین برای آن یافته اند و گاز را از جایی دیگر خریده‌ و خود را از شر وابستگی به روسیه رهانیده‌اند، پس اگر اینگونه است چرا زنگ های خطر را به صدا در آورده اند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین وزیر امورخارجه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم