Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@04:23:20 GMT

اطلاعاتی درباره سفیر جدید کویت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۸۹۸۸

اطلاعاتی درباره سفیر جدید کویت

مذاکرات احیای برجام/ سفیر جدید کویت در ایران/ طرح امنیت اجتماعی و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایران اکونومیست، پاسخ سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا سوالاتی در زمینه آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات احیای توافق هسته‌ای و برنامه هسته‌ای ایران در صدر اخبار پر مخاطب امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ند پرایس در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا پس از گفت‌وگوی تلفنی اخیر رییس جمهور فرانسه با رییس جمهور ایران انتظار اقدامات تازه‌ای در زمینه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای میان آمریکا و ایران می‌رود یا نه، گفت: گفتنش برایم سخت است چون واقعیت این است که این بر عهده ایران است که پیش بیاید و نشان بدهد که آماده همکاری سازنده و صرف‌نظر کردن از مسائل غیرمرتبط و فرعی و مذاکره با حسن نیت درباره توافقیست که مدتی می‌شود روی میز بوده است.

از طرف دیگر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با انتشار مطلبی در توئیتر خود نوشت: جمهوری اسلامی ایران در برجام بوده و هست، طرفی که باید برای بازگشت، حسن نیت و التزام خود را ثابت کند، دولت آمریکاست.  ما همچنان به دستیابی به توافقی خوب، قوی و پایدار که منافع پیش‌بینی شده در برجام را برای ایران تضمین کند، متعهد هستیم.

کنعانی تاکید کرد: رسیدن به چنین توافقی به تصمیم و اراده آمریکا بستگی دارد.

امیرعلی ابوالفتح  کارشناس مسایل بین‌الملل هم در تحلیلی درباره روند مذاکرات احیای برجام می گوید: پیش‌بینی من از چند ماه گذشته تا شش ماه آینده این است که هیچ یک از طرف‌ها مرگ برجام را اعلام نمی کنند، حتی اگر مذاکرات احیای برجام به نتیجه‌ای هم نرسد باز هم کسی حاضر نیست پایان برجام را اعلام کند چرا که مرگ برجام یعنی باید برنامه "ب" داشته باشند و معتقدم هیچ یک از طرف‌ها این برنامه را ندارند. پس برای اینکه به مرحله بن بست نرسند کج دار و مریز طی می‌کنند.

همچنین محمدحسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، با تاکید بر اینکه تعلل طرف های غربی در اجرای تعهدات خود، برجام را به بن بست کشیده و این به نفع طرف های غربی است که تا دیر نشده به پای میز مذاکره بازگردند، تصریح کرد: مطمئنا این مجلس و دولت اجازه نخواهد داد که مذاکرات در بن بست باقی بماند و طرف مقابل، هم ما را در مذاکرات متوقف کرده و هم به تعهدات خود عمل نکند.

گزارش ایران اکونومیست درباره "بدر عبدالله المنیخ" سفیر جدید کویت هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

بر اساس این گزارش،‌ طبق آنچه که رسانه‌های کویتی منتشر کرده‌اند المنیخ که در سال ۲۰۱۹ به  یکی از سطوح  بالای دیپلماتیک کویت(وزیر مفوض) دست یافت از جمله مسوولیت های مهمش در عرصه دیپلماتیک  فعالیت وی به عنوان معاون نماینده دائم کشور کویت در سازمان ملل بود.

از دیگر موضوعات خبری امروز، اظهار نظرها درباره نحوه اجرای طرح امنیت اجتماعی بود.

محمدرضا صباغیان عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ضمن تشکر از زحمات پلیس و نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد:  ما امروز برخوردهایی را به هر دلیلی با شهروندان می‌بینیم که بعضا مناسب نیست. ما اقتدار نیروی انتظامی را می‌خواهیم اما رفتار آن‌ها نباید منجر به تضییع حق و حقوق شهروندان شود. نیروی انتظامی باید در مقابل اراذل و اوباش محکم بایستد اما نباید برخورد آن با بانوان حقوق آن‌ها را تضییع کند. انتظار می‌رود نیروی انتظامی و ناجا به این موضوع توجه لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در دهمین دوره مسابقات قرآنی جامعه اطلاعاتی کشور تاکید کرد که دشمن در تلاش است که به ارزش‌ها، هنجارهای قرآنی و معنویت جامعه آسیب بزند و ترویج بی‌حجابی از برنامه‌های دشمن است که جامعه را از ارزش‌های قرآن جدا کند.

در گردهمایی ائمه جماعات، مسئولان هیات‌های مذهبی و فرماندهان بسیج کوی‌های سازمانی ستاد ارتش هم امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش با اشاره به اینکه هدف از نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) اصلاح امت اسلامی و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: علت بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های امروز جامعه اسلامی، بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. همه ما وظیفه داریم این فریضه را ابتدا در وجود خود و سپس در محیط زندگی و جامعه زنده نگه داریم. ماه محرم، بهترین فرصت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

در جلسه علی امروز مجلس شورای اسلامی هم نمایندگان، انتخاب ۳ عضو حقوقدان شورای نگهبان را در دستور کار داشتند و بعد از اتمام ارائه برنامه های ۶ کاندیدای عضویت در شورای نگهبان، کارت های اعلام رای بین نمایندگان توزیع شد و سیامک ره پیک با ۱۱۶ رای، عباسعلی کدخدایی با ۱۸۲ رای و خیرالله پروین با ۱۴۹ رای از مجموع ۲۵۴ رای به عنوان سه حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند.

گزارش تاریخی ایران اکونومیست همزمان با هفتاد و هشتمین سالمرگ غلامرضا پهلوی معروف به رضا شاه پهلوی در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در سال ۱۳۲۳ هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

 در بخشی از این گزارش که با عنوان "تذلیل سلطان در غربت" منتشر شده، آمده است: به جز ۱۶ سال اول زندگیش که به کودکی و نوجوانی گذشت بقیه عمرش را در نظام و سلسله مراتب نظامی گذراند. با خصوصیات اخلاقی و نظامی که از خود نشان داد مورد توجه پادشاهی انگلیس قرار گرفت و با هم‌پیمانیِ سید ضیاءالدین طباطبایی، دودمان آغا محمدخان قاجار را پس از ۱۲۹ سال حمکرانی، بازنشسته کرد و خود نیز پس از چهار سال وزیر جنگی، دو سال نخست‌وزیری و ۱۶ سال پادشاهی، تبعید و تذلیل شد.

* گزارش کامل ایران اکونومیست از جلسه علنی امروز (سه شنبه) چهارم مرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مهمترین اخبار سیاسی ایسنا ، پربازدیدترین خبرها ، برگزیده‌ها ، برجام ، ایران و کویت ، امنیت اجتماعی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برگزیده ها برجام ایران و کویت امنیت اجتماعی ایران اکونومیست مذاکرات احیای نیروی انتظامی طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار نمایندگان ایران در قطر جونیور با کسب دو مدال نقره و برنز

در پایان رقابت های بین المللی اسکواش قطر جونیور که در رده های سنی مختلف برگزار شد، نمایندگان ایران موفق به کسب دو مدال نقره و برنز شدند.

به‌گزارش ایسنا، در پایان مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور که در دوحه قطر برگزار شد، ورزشکاران ایران موفق به کسب دو مدال نقره و برنز شدند.

در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان به مصاف حریفی از کویت رفت و موفق به کسب مدال نقره این رقابت ها شد. همچنین  در رده سنی کمتر از ۱۳ سال امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز به مصاف حریفی از پاکستان رفت و با شکست این اسکواش باز در جایگاه سوم قرار گرفت.

باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال  برای کسب مقام سومی با ورزشکاری از کویت رقابت کرد و این دیدار را واگذار کرد.

در دیگر رقابت امروز و در رده سنی ۱۹ سال، سید مبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف ورزشکاری از کویت رفت و شکست خورد.

مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم اردیبهشت به میزبانی قطر آغاز شد و امروز با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

در این مسابقات نمایندگانی از کشورهای ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و قطر حضور داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • پیروزی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • پایان کار نمایندگان ایران در قطر جونیور با کسب دو مدال نقره و برنز
  • اسکواش بازان ایران در یک قدمی یک طلا و 3 برنز
  • شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز
  • اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس کسب ۴ مدال برای نمایندگان ایران
  • شانس اسکواش ایران برای کسب ۴ مدال
  • شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز