Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی باقری مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون منطقه ۸ شهرداری اظهار داشت: منطقه ۸ پرجمعیت‌ترین منطقه شهر اصفهان است و بر اساس نمودار رشد جمعیتی، بالغ بر ۲۸٠ هزار نفر در مساحت ۲ هزار و ۲۹ هکتاری جا گرفته‌اند. 

وی با یادآوری اینکه منطقه ۸ دارای ۱۷ محله کم‌تر برخوردار و برخوردار است، افزود: شاید در دید شهروندان، منطقه ۸ جزو مناطق برخوردار است اما این منطقه بخش‌هایی دارد که نیازمند رسیدگی است و در این راستا در دوره جدید با سیاست محله‌محوری، ۳۵ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات عمرانی و منطقه‌ای خاص محلات شمس‌آباد و بهرام‌آباد پیش‌بینی شده است تا در سال ۱۴٠۱ اقدامات تأثیرگذاری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اختصاص۷.۶ درصد از مساحت فضای سبز اصفهان به منطقه ۸ شهرداری

باقری عنوان کرد: این منطقه یک میلیون مترمربع فضای سبز دارد که ۲ مترمربع به ازای هر شهروند تفرجگاهی است، همچنین دومین منطقه از نظر مادی و انهار است یعنی ۲۲.۵ کیلومتر مادی و انهار دارد و تقریباً ۷.۶ درصد از مساحت فضای سبز اصفهان را به خود اختصاص داده است. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان یادآور شد: در طرح تفصیلی شهر اصفهان ۳۴۷ هکتار معابر برای این منطقه پیش‌بینی شده که ۲۷٠ هکتار آن احداث شده است و مابقی به‌صورت تدریجی در حال انجام است. 

وی اظهار کرد: تراکم جمعیتی در این منطقه به صورت میانگین ۱۳۴ نفر در هکتار است و بالاترین تراکم جمعیتی مربوط به محلات بهرام‌آباد و کوجان به ترتیب ۱۸۸ و ۱۶۲ نفر در هکتار است. 

باقری در خصوص تعداد مراکز فرهنگی-مذهبی منطقه ۸ گفت: ۷۵ مسجد، ۷۹ هیأت مذهبی، ۴۵ کانون سلامت، ۵ حوزه بسیج، ۴ مجموعه ورزشی و ۳ کتابخانه و سالن مطالعه در این منطقه مشغول به فعالیت هستند. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان پیرامون بافت فرسوده منطقه ۸ بیان داشت: این منطقه ۲۴۲ هکتار بافت فرسوده دارد که شامل ۲۵ لکه یا بلوک می‌شود، این مقدار از بافت فرسوده ۱٠.۴۹ درصد از کل بافت فرسوده را تشکیل می‌دهد و رتبه سوم را در میان مناطق دارد البته با اقدامات خوبی که انجام شده ۲٠ درصد از این بافت‌ها اصلاح و بهینه شده است. 

رشد ۵۳ درصدی بودجه منطقه ۸ نسبت به سال قبل

وی پیرامون بودجه‌ریزی سال ۱۴٠۱ شهرداری منطقه ۸ خاطرنشان کرد: منطقه ۸ در سال جاری ۴۳۵ میلیارد تومان بودجه داشته که نسبت به سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است که ۷۳ درصد از این بودجه سهم مباحث عمرانی و مابقی سهم مباحث جاری است. 

باقری اظهار داشت: بودجه عمرانی شامل ۶۶ ردیف از جمله پروژه آزادسازی و تملک، پیاده‌روسازی، پارک‌های محلی، مسیرهای سلامت، روشنایی پارک‌ها، ساماندهی آب‌نماها، زیرسازی آسفالت و...  است. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تأکید کرد: یکی از سیاست‌هایمان که با توجه به نیاز منطقه پیش‌بینی شده، آزادسازی و تملک است که حدود ۱٠٠ میلیارد تومان از بودجه به این بخش اختصاص داده شده و طبق پیش‌بینی که انجام دادیم قرار بر این است ۳۸ هزار و ۲٠ مترمربع تملک داشته باشیم که مربوط به خیابان‌های شهید دوران، چمران، بوستان شمس‌آباد و استاد شهریار جنوبی است. 

وی با یادآوری اینکه از مباحث مطرح دیگر بودجه عمرانی، ۷ مورد پیاده‌رو سازی با مساحت ۶۹ هزار و ۲٠٠ مترمربع است، توضیح داد: شاید تا به الآن در دوره شهرداری اصفهان چنین اقدامی صورت نگرفته است و این مورد در خیابان‌هایی از جمله شهید باهنر، بهارستان، فروغی، کاوه و... عملیاتی خواهد شد. 

باقری عنوان کرد: یکی از مواردی که کل شهروندان استفاده از آن را دارند نورپردازی پل شهید چمران است که امیدواریم تا پایان تابستان به اتمام برسد. 

ثبت غیرحضوری ۴۶ پرونده ساخت در منطقه ۸

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان پیرامون صدور الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی گفت: یکی از اقدامات خوب شهرداری اصفهان صدور الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی است و در این مسیر در منطقه ۸ تا به الآن ۴۶ مورد ثبت پروانه داشتیم که ۱۵ مورد به مرحله ثبت فیش رسیده است. 

وی پیرامون مزیت‌های اخذ الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی یادآور شد: حذف واسطه‌ها، سرعت گرفتن کار، کاهش مراجعات مردمی به شهرداری‌های مناطق، شفافیت در پرداخت‌ها، سلامت اداری و... از مزیت‌های مطرح این طرح است. 

باقری مطرح کرد: سال گذشته در منطقه هشت تعداد ۵۵۲ مورد صدور پروانه‌ ساختمانی داشتیم که با فاصله زیاد، رتبه اول در میان دیگر مناطق هستیم.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان اعلام کرد: در سال گذشته ۵ هزار و ۴۷۵ مورد استعلام بانک و دفترخانه داشتیم و در سال جاری با هزار و ۹٠۶ مورد استعلام رتبه اول میان دیگر مناطق را داریم. 

مشکل محله پرتمان حل شد

وی گفت: یکی از محلات منطقه ۸، محله پرتمان است که در بلاتکلیفی ۲٠-۳٠ ساله قرار داشت و فاقد طرح کاربری، گذربندی و... بود که با پیگیری‌های مجدانه مجموعه مدیریت شهری این مشکل رفع شد و امروز طرح آن مصوب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم تا پس از ابلاغ شهروندان برای پروانه گرفتن و دیگر موارد مراجعه کنند و این محله، به محلات خوب شهر تبدیل شود و سرمایه‌گذاران مراجعه کنند. 

باقری با بیان اینکه منطقه ۸ یکی از محلات هدف سرمایه‌گذاران است، اظهار داشت: این منطقه بیش‌ترین تعداد مشارکت‌کنندگان را در زمینه سرمایه‌گذاری دارد و به سرمایه‌گذاران شهر و کشور اعلام می‌کنم برای مشارکت آن‌ها فرش قرمز پهن است. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ مورد پروژه مشارکتی داریم که ۱۲ مورد آن در حال اجرا و مابقی به نتیجه رسیده و در مرحله فروش و واگذاری قرار دارد. 

وی پیرامون سامانه ۱۳۷ بیان‌ داشت: مجموعه مدیریت شهری توجه ویژه به درخواست‌های سامانه ۱۳۷ دارد و از ابتدای سال تا به الآن ۱۲ هزار و ۹٠٠ مورد درخواست از سمت شهروندان منطقه ۸ ثبت شده که شاید در دیگر مناطق تا پایان سال این تعداد درخواست ثبت نشود. 

باقری خاطرنشان کرد: ساز و کاری در این سامانه چیده شده که شهروندان نیازمند مراجعه حضوری نیستند و روزانه بالغ بر ۱۲٠ پیام در این سامانه داریم که نیاز به بازدید میدانی و رسیدگی دارد. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه گزارشات مردمی در سامانه ۱۳۷ شامل سه دسته خدمات شهری، مباحث عمرانی و شکایات مردمی است، گفت: زمان پاسخگویی به گزارشات سامانه کم‌تر از ۱۵ روز است و تلاش این است این عدد را تا پایان سال کاهش دهیم و طبق آمار، ۹۶ درصد رضایت مردمی از این سامانه وجود دارد. 

شهردار اصفهان پیگیر گزارشات سامانه سوزت‌زنی است

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون سامانه سوت‌زنی تأکید کرد: سامانه سوت‌زنی در ادامه بحث شفافیت مطرح است و در مناطق مسؤولان حراست، مسؤول رسیدگی به این موضوع هستند که در مدت ۲ تا ۳ روز گزارشات ارسال می‌شود و شهردار اصفهان شخصاً گزارشات را دریافت می‌کند. 

باقری پیرامون وضعیت پارکینگ‌ها با بیان اینکه در منطقه ۸، سه پارکنیگ عمومی داریم، یادآور شد: یکی از طرح‌های در حال مطالعه، بحث پارکینگ زیرسطحی است و طبق آخرین تصمیم‌گیری‌ها قرار بر این شد طرح کلی به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود، البته نگاه دیگر این است که صرفاً کارکرد پارکنیگ نداشته باشد. 

وی با یادآوری اینکه همچنین در محله پرتمان، لکه‌هایی برای پارکینگ پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: یکی از راهکارهای دیگر استفاده از فضاهای عمومی مانند حیاط مدارس برای پارکینگ است.

هزینه روزانه شهرداری منطقه ۸، ۴۰۰ میلیون تومان است

باقری در پاسخ به سؤالی پیرامون بودجه منطقه ۸ شهرداری گفت: بودجه بر اساس موارد مختلف مناطق تخصیص داده می‌شود و در این بخش رتبه چهارم را داریم و تا پایان تیر ماه به ۱۹ درصد این بودجه رسیده‌ایم و نکته قابل توجه این است که هزینه روزانه‌مان برای هزینه جاری، نگه‌داری، فصای سبز و... ۴٠٠ میلیون تومان است. 

وی با اشاره به موضوع افزایش بودجه‌های شهرداری خاطرنشان کرد: تورم به‌ نوعی باعث متوقف شدن ما می‌شود و افزایش ۵٠ درصدی بودجه‌ها باعث می‌شود به نوعی تورم را مهار کنیم. 
   
باقری در پاسخ به سؤالی پیرامون بودجه مصروف در بحث ماده ۱٠٠ اظهار داشت: سیاست مجموعه شهرداری اصفهان و وزارت کشور این است که تا حد امکان ماده ۱٠٠ و تخلف را مهار کند و در حال حاضر شاید حدود ۴ درصد بودجه‌مان را ماده ۱٠٠ تشکیل می‌دهد. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تأکید کرد: یکی از اقدامات خوبی که شهرداری‌ها امکان اجرای آن را دارند، خیابان‌سازی است و در همین موضوع در محله بهرام‌آباد متمرکز شده‌ایم. 

وی پیرامون طرح‌های مطرح در زمینه فرهنگی-اجتماعی توضیح داد: در موضوعات فرهنگی و اجتماعی بالغ بر ۲۶٠ طرح داریم که با مشارکت مردم در فضاهای باز رقم خورده و استقبال از آن‌ها بی‌نظیر بوده است، این برنامه‌ها متناسب با نیازها و چالش‌های محلات در حال اجرا شدن است. 

باقری پیرامون مناسب‌سازی معابر برای معلولان عنوان کرد: یکی از ردیف‌های پیاده‌روسازی خاص معلولان است یعنی در تمام مسیرهای مورد نیاز معلولان جزو برنامه‌هایمان هستند و در پروژه‌های جدید نیز این مورد از اولویت‌هایمان است. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت حضور فرهنگسراها در محلات گفت: نیاز است بیش‌تر برنامه‌هایمان را به سمتی ببریم که خانواده‌هایمان را از نظر علمی و فرهنگی ارتقا دهیم. 

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون اقدامات انجام شده در منطقه ۸ برای کاهش آمار بیکاری یادآور شد: شهرداری در موضوع بیکاری نقش دارد و نیاز است سرانه شهر را به‌ گونه‌ای پیش‌بینی کند تا جذب سرمایه رقم بخورد و این مورد جزو سیاست‌های تمام مناطق است. 

باقری در خصوص اقدامات انجام شده برای زنان سرپرست خانوار مطرح کرد: یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه زنان سرپرست خانوار هستند و اقدامی که در این باره انجام شده توانمندسازی فکری و مهارت‌آموزی در مراکز مختلف است. 

فرونشست معضل تمام استان است

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون پدیده فرونشست در این منطقه اعلام کرد: پدیده فرونشست مربوط به تمام استان است و از گروهی دانشگاهی برای حضور در منطقه دعوت کردیم تا به‌ صورت میدانی در منطقه ۸ و ۱۲ کار انجام دهند. 

وی پیرامون تخلیه شهرک نیروی هوایی گفت: شهرک نیروی هوایی قدمت زیادی داشت که تخلیه و فروخته شد و در حال حاضر نیز در حال صدور پروانه برای این منطقه هستیم. 

باقری عنوان کرد: تمام تلاش‌مان بر این است که کیفیت زندگی در شهر را افزایش دهیم و مردم احساس خوبی از زندگی در شهر داشته باشند اما مدیریت شهری به تنهایی از پس این مسؤولیت بر نمی‌آید و از شهروندان می‌خواهم خود را یک شهردار بدانند. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان در پایان یادآور شد: سه شنبه هر هفته پیاده به دل محلات می‌رویم، درخواست‌ها را می‌شنویم، در دستورکار قرار می‌دهیم و این موارد را در تصمیم‌گیری‌هایمان دخالت می‌دهیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری اصفهان منطقه ۸ شهرداری اصفهان مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان علی باقری سوت زنی مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان پاسخ به سؤالی پیرامون پیش بینی شده بافت فرسوده سامانه ۱۳۷ منطقه ۸ یادآور شد انجام شده تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، ایرج حسن پور، افزود: طی سال ۱۴۰۲، از طریق مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت اداره کل صمت استان به ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش مردمی پاسخ داده شده که ۱۵ هزار و ۵۹۴ مورد تماس تلفنی مردمی و میزان پنج هزار و ۶۹۰ تماس ضبط شده از طریق صندوق صوتی مرکز بوده که توسط کارشناسان مرکز پیگیری شده و همچنین در همین مدت نیز تعداد یک هزار و ۱۶۰ مراجعه حضوری به مرکز پاسخگویی انجام شده که کارشناسان این مرکز به تماس گیرندگان و مراجعین مشاوره داده و آنها را راهنمایی کرده اند.

وی افزود: براساس آمارثبت شده در سامانه ۱۲۴ در مدت اعلام شده، کارشناسان مرکز پاسخگویی طی این مدت ۴۱۵ ساعت و ۲۴ دقیقه معادل حدود ۱۷ روز کامل و یا معادل ۵۲ روز کامل اداری تماس تلفنی با تماس گیرندگان داشته اند، که میانگین زمان پاسخگویی یک دقیقه و ۲۱ ثانیه بوده و پایین‌تر از استاندار تعریف شده (۲ دقیقه) است.

حسن پور ادامه داد: در همین بازه زمانی بالغ بر ۷۳ درصد از شرکت کنندگان (تعداد ۶۶۰ نفر) در نظر سنجی که به صورت الکترونیک انجام شده از نحوه‌ی پاسخگویی کارشناسان این مرکز، رضایت کامل داشته اند که این موضوع نشان دهنده توجه ویژه این اداره کل به موضوع استفاده از نقش مردم در فعالیت‌ها است.

مدیرکل صمت استان درادامه خاطرنشان کرد: طی مدت اعلام شده کارشناسان مرکز پاسخگویی جمعاً تعداد ۲۲ هزار و ۴۴۲ گزارش را ثبت سامانه کرده اند و برای رسیدگی به حوزه‌های مختلف از جمله بازرسی ونظارت اداره کل صمت استان و سازمان جهادکشاورزی استان ارجاع کرده اند.

حسن پور ادامه داد: بیشترین گزارشات اخذ شده مردمی طی همین مدت، مربوط به گرانی کالا بویژه مواد غذایی، خوراکی، نوشیدنی، مرغ، نانوایی، گاز مایع و خدمات خودرو بوده است.

کد خبر 6089515

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی