Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی دستور اخیر رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران در خصوص بررسی علت خشک شدن چند اصله از درختان خیابان ولیعصر (عج)، علی صالحی از تشکیل پرونده قضائی برای بررسی علت خشک شدن درختان خیابان ولیعصر (عج) خبر داد و گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از منابع طبیعی، در این رابطه پرونده قضائی در دادسرای ناحیه یک تهران تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان تهران خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده قضائی، بلافاصله موضوع جهت بررسی دقیق به کارشناس مربوطه ارجاع شد.

وی تصریح کرد: دستورات لازم برای تسریع در رسیدگی پرونده و دریافت نظرات کارشناسی و مشخص شدن علت به‌وجود آمدن حوادث مذکور برای درختان صادر و با عوامل و مرتکبان واقعه برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

پیش از این علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر خشک شدن هم‌زمان تعدادی اصله درخت در خیابان ولیعصر (عج) به دادستان تهران مأموریت داده بود تا ضمن تشکیل کارگروهی تخصصی، علل وقوع این حادثه را احصاء و در صورت احراز وقوع تخلف و یا جرم اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر این گزاره که محیط زیست شهری از مصادیق حقوق عامه محسوب می‌شود، گفت: از آن‌جا حفظ حقوق عامه یکی از مأموریت‌های دستگاه قضائی محسوب می‌شود، در صورت احراز تعدی به حقوق عمومی جامعه با جدیت برخورد خواهد شد.

کد خبر 5547956

منبع: مهر

کلیدواژه: علی القاصی مهر دادگستری تهران علی صالحی شهرداری تهران شورای شهر تهران علیرضا زاکانی شورای شهر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سیلاب اربعین حسینی آلودگی هوا سازمان بازرسی کل کشور شهردار تهران گردشگری حج تمتع قوه قضاییه حجاج ایرانی خیابان ولیعصر پرونده قضائی خشک شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم