Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای کمیسیون‌های شورای شهر شیراز به تشریح عملکرد خود پرداخته که مهم‌ترین مباحث مطرح شده مربوط به اقتصاد و سرمایه‌گذاری بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، روسای کمیسیون‌های شورای شهر شیراز در نشستی حدود 3 ساعته با اصحاب رسانه به ارائه عملکرد خود پرداختند و سوالات خبرنگاران را پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسن اسدی؛ رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر در این نشست با بیان اینکه در یک سال گذشته 56 مصوبه در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است، اظهارداشت: در دوره قبل کل مصوبات 23 بوده اما در یک سال دوره ششم 56 مصوبه داشته و قصد بر این است از مزیت‌های شهر استفاده کنیم و مردم را در غنی کردن اقتصاد شیراز مشارکت دهیم.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری مصوب شده است، گفت: همایش ملی سرمایه‌گذاری برگزار و شهرداری ملزم به تهیه سند جامع اسیب‌شناسی حوزه سرمایه‌گذاری و اطلس جامع سرمایه‌گذاری شده است همچنین ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری و رفع موانع حقوقی جذب سرمایه‌های خارجی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اسدی با بیان اینکه امسال شهرداری مکلف به انعقاد قرارداد 15 هزار میلیارد در حوزه سرمایه‌گذاری شده است، افزود: در بخش سرمایه‌گذاری یک ریل‌گذاری شده و امروز برای هیچ فعالیتی در زمینه اقتصادی شهرداری ابهامی ندارد.

ابراهیم حسینی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه بودجه امسال بالای 15 هزار میلیارد بسته شده است، گفت: بدهی‌های شهرداری‌ با شفافیت مطرح شده است و هزینه‌های جاری را کنترل کردیم که امسال کمتر از 16 درصد شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری مکلف به پرداخت بدهی 2500 میلیارد شده است، گفت: اجازه داده شد که پرداخت بدهی به صورت تهاتر و فروش املاک باشد. همچنین کمیته تحقیق و تفحص برای ساماندهی نیروهای شرکتی تشکیل شده و شهرداری مکلف شده نیروهایی که از نهادها و دستگاه‌های خاصی به شهرداری آمدند به همان دستگاه بازگرداند.

مسعود زارعی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر نیز با بیان اینکه توجه به مدیریت منابع آب در تصمیمات این کمیسیون اولویت بوده است، عنوان کرد:
تخصیص اعتبار مناسب برای نگهداری هزار معتاد، تدوین
سند راهبردی مدیریت سبز و الزام شهرداری به احداث تصفیه خانه محلی قصردشت از مهم‌ترین مصوبات این کمیسیون بوده است.

محمدتقی تذروی؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا نیز گفت: انتظارات مردم در اولویت است که براساس نظرسنجی ایمنی، سرعت و ارزانی 3 مطالبه اصلی مردم در حوزه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه برای استفاده از اتوبوس‌های جدید نقاط حاشیه‌ای در اولویت هستند، افزود: یکی از مسائل مهم طرح جامع حمل و نقل است که از سال 92 در دستور کار بوده ولی امسال اعلام کردیم که طرح باید تا پایان سال نهایی شود چون تصمیم‌گیری حوزه حمل و نقل در گرو تدوین این طرح است.

وی با بیان اینکه در یک ماه آینده سازمان تاکسیرانی مدیریت مستقل می‌شود، تصریح کرد: این کار با این هدف بود که ارائه خدمات به رانندگان تاکسی با سهولت بیشتری انجام شود.

علیرضا اسکندری؛ رئیس کمیسیون عمران نیز با بیان اینکه بحث‌های عمران همیشه چالش‌برانگیز بوده است، گفت:
طرح چهارشنبه‌های عمرانی برای رصد دائمی پروژه‌ها اجرایی می‌شود و در دوره پنجم عمران و حمل و نقل یکی بودند که این دوره حمل و نقل جدا شد.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه زیرگذر گویم که از معضلات ترافیکی شیراز است، در این کمیسیون مورد توجه قرار گرفته است، افزود: با این زیرگذر تلاش شده که این مشکل برطرف شود و با مهندسی ارزشی که در این پروژه انجام شد 700 میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت گرفت.

اسکندری با بیان اینکه پروژه تقاطع نواب صفوی در این دوره فعال شد، تصریح کرد: اجرای پروژه حضرتی برای سهولت دسترسی جنوبی به حرم مطهر از دیگر پروژه‌های مهم شورا است اما تنها مصوبه در حال اجرای کمیسیون دوربرگردان غیر هم سطح چمران _ نیایش است.

وی با اشاره به تعریف 54 بزرگ مقیاس و 122 پروژه در مناطق محله‌ای گفت: در سال اول سیاست‌گذاری‌ها مشخص شده و در سال دوم نظارت بر اجرا را بیشتر دنبال خواهیم کرد‌.

غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر نیز در این جلسه گفت: کنترل و نظارت بر ساخت و سازها از طریق راه‌اندازی پلیس ساختمان دنبال می‌شود تا بر کیفیت بناها نظارت کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات دائمی با دستگاه‌های متولی افزود: نظارت‌ها باید با هم افزایی صورت گیرد تا استحکام بناها و ایمنی آنها مطابق استاندارد پیش رود.

پراکندگی مناسب فضای آموزشی و تفریحی و فضای سبز از دیگر تاکید ترابی در تشریح عملکرد کمیسیون شهرسازی شورا بود.

اجرای طرح تفحص برای تعیین تکلیف نیروهای شهرداری شیراز/ 40 درصد از مصوبات شورا اجرایی نشده استتوضیحات پلیس و شهرداری شیراز درباره ویدئوی حمله به یک دستفروش

علی اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این جلسه گفت: پررنگ کردن شعائر الهی و عنوان سومین حرم همواره مورد توجه بوده و تاکید بر ریشه‌های مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح خانواده متعالی که مصوبه شورای فرهنگ عمومی مورد توجه بوده است، افزود: برای زوجینی که سال اول ازدواج برنامه‌های مختلف قرار داده شده است همچنین تهیه اطلس جامع اطلاعات فرهنگی و هنری از مصوبات مهم بوده است.‌

سلطانی افزود: ایجاد یا تبدیل حداقل یک باغ ویژه بانوان در هر منطقه و احداث پارک‌های موضوعی علوم، تاریخ و هنر نیز از اهم مصوبات کمیسیون فرهنگی بوده است.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری رئیس کمیسیون شورای شهر مورد توجه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷