Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا محرابی معاون اطلاعات و امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیش‌نشست همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس که در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، منابع علمی غرب و شرق، سطوح جنگ را در دو سطح استراتژیک و تاکتیکی تقسیم‌بندی می‌کردند و دانش نظامی آن زمان بر اساس این رویکرد جریان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی در سال چهارم دفاع مقدس، یک کتاب نظامی آمریکایی را ترجمه کردیم که در آن کتاب سطوح جنگ را تاکتیکی و استراتژیکی تقسیم‌بندی کرده بود؛ در حالی که ما در دوران دفاع مقدس، سطحی به نام عملیات را هم در بعد نظامی و هم در بعد علمی تولید کردیم و از چند سال بعد دانشگاه‌های آمریکا ناظر بر جنگ ما در رویکرد قبلی خود بازنگری کردند و سطوح جنگ را تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی در نظر گرفتند؛ یعنی ما در دوران دفاع مقدس یک سطح به دانش جنگ اضافه کرده‌ایم.

عضو شورای سیاست‌گذاری همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با بیان اینکه دامنه علم و فناوری برای جنگ خیلی بزرگ و گسترده است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، گفت: در پیروزی دفاع مقدس، ترکیبی از علوم نظامی، اجتماعی، رسانه‌ای و فناوری‌های مختلف به کار گرفته شد و امیدواریم در این همایش که با ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار می‌شود به این مباحث به‌صورت علمی پرداخته شود.

وی ادامه داد: به‌طور مثال، دانشی که ما برای محاسبه جزر و مد اروند و طرح‌ریزی عملیات والفجر ۸ انجام دادیم از دانش روز آن زمان جلوتر بود و کاملاً با محاسبات علمی انجام شد و این عملیات به پیروزی رسید.

سردار محرابی بیان داشت: گاهی اوقات برای اینکه حجم و ارزش کار بزرگی که در دفاع مقدس انجام دادیم را نشان دهیم، باید یک مقایسه‌ای با علم و فناوری در طرف مقابل جنگ یعنی عراق هم بیاندازیم؛ در این‌صورت اهمیت ابتکارات ما در عرصه علم و فناوری معلوم می‌شود.

معاون اطلاعات و امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح در تشریح محور‌های این همایش تصریح کرد: تجارب فرماندهی در دوران دفاع مقدس، مدیریت علمی و فناوری در دفاع مقدس، علوم و فناوری در حوزه‌های رزم، پشتیبانی رزم و پشتیبانی خدمات رزم دفاع مقدس، اقدامات علمی و فناورانه نهاد‌ها و زیرساخت‌های حساس در دوران دفاع مقدس و بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس در پیشرفت علم و فناوری به‌عنوان محور‌های اصلی این همایش فرصت خوبی برای نشان دادن عمق و ابعاد علم و فناوری در دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران برابر جنگ تحمیلی استکبار جهانی فراهم کرده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس افزود: سایت همایش به آدرس paydari.ir برای دریافت مقالات در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را از طریق این سایت برای دبیرخانه همایش ارسال کنند.

بنابراین گزارش، همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و با مشارکت وزارت دفاع، نیمه آذرماه امسال در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار محرابی دفاع مقدس علم و فناوری ستاد کل نیرو های مسلح دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی ها دوبال عملیات صادق بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند سوابقی دارند، گفت: این شرکت‌ها باید امنیت داشته باشند و بحث جدی فنی دارند که وارد بورس شده اند، گفت: این شرکت‌ها امید به رشد و افزایش سرمایه مردم را دارند، اما هیچ لزومی ندارد که شرکتی برای ورود به بورس مورد تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار بگیرد

وی ادامه داد: برای شرکت‌هایی که مسائلی مستقیما با ابعاد حکمرانی داشته و داده‌های کلان مردم را در اختیار دارند و بحث امینت ملی مطرح می‌شود را توسط کارگروهی در معاونت ارزیابی می‌کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ادامه داد:به همین دلیل این کارگروه وضعیت شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس را بررسی می‌کند تا داده‌های مردم و سرمایه گذاری‌های آنان را حفظ کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خوشبختانه ایجاد بازار تخصصی در بورس و شاخص‌های ویژه نماد دانش بنیان تعریف شد، گفت: بناست که تا پایان سال حضور دانش بنیان‌ها در بازار بورس رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخن خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق دو بال داشت؛ علم و فناوری و شجاعت و تدبیر در استفاده از علم و فناوری دوبال وعده صادق بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد