Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:14:22 GMT

مصرف برق یزد از مرز ۲ هزار مگاوات گذشت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۹۵۴۰

مصرف برق یزد از مرز ۲ هزار مگاوات گذشت

فاطمه زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مصرف انرژی برق بالاترین رقمی است که در سالجاری در صنعت برق استان به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: با وجود ثبت این میزان مصرف برق در کشور، اما با همکاری مردم در بخش خانگی و دیگر مشترکان بخش های صنعتی و کشاورزی پایداری شبکه برق حفظ شد و هیچگونه خاموشی اعمال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع اضافه کرد: هنگامی که دمای هوای افزایش می یابد بازدهی نیروگاه ها هم کاهش می یابد و افزایش دما و گرما بر نیروگاه ها نیز ثاتیرگذار می گذارد که این شرایط رعایت مصرف بهینه برق را ضروری می سازد.

وی از مشترکان خواست مصرف برق را در ساعت‌های اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳)، به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند تا شاهد قطع برق نباشیم و تصریح کرد: ساعت‌های اوج بار (پیک مصرف) تا حد امکان استفاده از کولرهای گازی و آبی روی دور کند قرار گیرد.

زارع تصریح کرد: هنگام استفاده از وسایل سرمایشی در ساعت‌های اوج بار، تا حد امکان از روشن کردن لوازم پرمصرف برقی دیگر مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جارو برقی خودداری شود و با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز می توان صرفه جویی قابل توجهی در مصرف برق حاصل کرد.

 رییس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه ای استان یزد گفت: اکنون در روزهای گرم سال هرکدام از مشترکان برق می توانند با بکاربستن راهکارهای کاهش مصرف برق در پایدار نگه داشتن شبکه برق و جلوگیری از مشکلات احتمالی در شبکه سهم بسزایی داشته باشند.

 اداره کل هواشناسی استان یزد امروز اعلام کرد: شهرستان بافق، در روز دوشنبه با دمای ۴۸.۴ درجه سانتیگراد، رکود بیشترین دمای بلند مدت استان را شکست و در روز سه شنبه نیز بیشینه دما با ۴۸ درجه متعلق به بافق بود.

گرمترین دمای استان یزد پیش از این مربوط به تاریخ های ۲۱ تیر ۱۴۰۰ و ۱۴ مردادماه ۹۸ با ۴۸ درجه سانتیگراد به ثبت رسیده بود.

نام یزد در اغلب روزهای گرم سال در زمره سه مرکز گرم استان های کشور ثبت می شود.

برچسب‌ها شرکت برق منطقه ای يزد یزد مصرف بهینه برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای يزد یزد مصرف بهینه برق شرکت برق منطقه ای يزد یزد مصرف بهینه برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، و به نقل از اداره کل هواشناسی استان تا روز یکشنبه روند آرام افزایش دمای هوا،   وزش باد و رشد ابر، مهمترین پدیده‌های قابل توجه برای جو استان خواهند بود.
 به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز دوشنبه تا پایان هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر می‌گیرد.
این سامانه در روز دوشنبه موجب بارش‌های غالباً پراکنده بهاری خواهد شد.
با تقویت این سامانه از روز سه شنبه  ضمن کاهش نسبی دمای هوا، بتدریج شرایط برای بارندگی نسبتاً گسترده در سطح استان فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • افزایش دمای هوای همدان
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان