Web Analytics Made Easy - Statcounter

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

عصر ایران؛ زینب رحیمی ــ فرماندار نوشهر به دنبال تعریض و آسفالت کردن جاده جنگلی ماشک در قلب منطقه حفاظت‌شده البرز مرکزی است. جنگل هیرکانی که زیستگاه‌ پلنگ، مرال یا گوزن قرمز، شوکا و حتی خرس قهوه‌ای است.
این جاده جنگلی نوشهر را به کجور وصل می‌کند. هدف از ساخت این جاده کوتاه کردن مسیر است اما بنا به گفته فعالان محیط زیست تنها بین پنج تا دقیقه در کوتاه شدن مسیر تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جاده جنگلی ماشلک در سه دهه گذشته برای بهره‌برداری از جنگل استفاده می‌شد تا اینکه از حدود پنج سال قبل بدنبال اجرای طرح تنفس جنگل، راه‌های فرعی این جاده بسته و تنها برای حفاظت استفاده می‌شود.
سازمان حفاظت محیط زیست در ۱۵ سال گذشته بارها مخالفت خود را با آسفالت کردن این جاده جنگلی اعلام کرده است. عطاالله کاویان مدیر کل محیط زیست مازندران هم در گفت‌وگو با عصر ایران مجددا بر این مخالفت تاکید کرد و ساخت این جاده را خطر بزرگی برای تنوع زیستی منطقه دانست.
دو روز پیش نماینده دادستانی هم ضمن بازدید از جاده خاکی ماشلک با تعریض جاده مخالت کرد. در گزارش ویدیویی پیش رو به آسیب‌هی ناشی از ساخت این جاده جنگلی پرداخته شده است. در این گزارش حامد تیزرویان فعال محیط زیست مازندران نسبت به قطع درختان جنگل هیرکانی هشدار می‌دهد.

 

پیشنهاد می‌کنیم این فیلم‌ها را هم ببینید

1 پتروشیمی میانکاله در صورت ساخت زیر آب می‌رود/ مشاور علمی پروژه پتروشیمی باید تغییر کند (فیلم)

2 مشاهدات میدانی عصر ایران نشان می‌دهد؛ ساخت پتروشیمی در میانکاله یک بهانه است/ واقعیت فراتر از پتروشیمی است (فیلم)

تماشاخانه ببینید| ساخت جاده در قلب جنگل هیرکانی و در زیستگاه پلنگ؛ احتمال خروج این محدوده از فهرست جهانی یونسکو ببینید| خاکسپاری مجید عبدالباقی کنار برادرش حسین عبدالباقی (مالک متروپل) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جنگل هیرکانی جاده جنگلی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

هیئت حاکمه فرمول یک شاید مقر صد ساله خود را در فرانسه ترک کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از گرندپریکس؛ هیئت حاکمه فرمول یک  (FIA) ممکن است مقر خود را به خارج از فرانسه منتقل کند.

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

بر اساس این گزارش؛ فدراسیون جهانی اتومبیلرانی که بیش از یک قرن در پاریس مستقر است و هم فیفا، یکی دیگر از نهادهای ورزشی جهانی مستقر در پاریس، از سیستم حقوقی و مالیاتی فرانسه که به گفته آنها پاسخگوی نیازهای عملیاتی آنها نیست، ابراز نارضایتی کرده‌اند. نگرانی‌های اصلی این سازمان‌ها شامل «نظام حقوقی و مالیاتی» است که مطابق با فعالیت‌های آنها نیست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی