Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس؛ سینا کلهر با حضور در غرفه خبرگزاری فارس درباره کار ویژه معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: یک سری وظایفی برای ما به شکل قانونی تعریف شده است که ما آنها را باید پیگیری کنیم که شامل سه حوزه جدا از هم می شود که به هم متصل است. یک مسئله حوزه فرهنگی است که من معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین کاری که ما باید انجام بدهیم و برایش تلاش کنیم احیا و نگاه‌داشت روحیه جوانمردی و فتوت بین ورزشکاران است یعنی به ورزشکاران ما که فکر و ذکرشان قهرمانی و مدال آوری شده است یک تلنگری بزنیم و بگوییم که قهرمانی خوب است اما قهرمانی همراه با جوانمردی و همراه با داشتن اخلاق و فتوت بهتر است این کار ویژه ماست اما چطوری باید این کار را انجام دهیم اینطور بوده که ما کلاس‌های اخلاق حرفه‌ای گذاشتیم و به جای اینکه دوره‌های عمومی انجام بدهیم با گروه به گروه ورزشکاران و قهرمانان جلسه می‌گذاریم و یا با آنها در اردوهای فرهنگی صمیمانه حرف می‌زنیم. در این مورد ما مربی های فرهنگی را هم فعال کرده ایم تا در این خصوص با ما همراهی کنند و من می‌توانم بگویم تا اینجا هم به نظر من به اندازه هشت ماه موفق بوده ایم.

کلهر درباره نگاه و سوءتفاهماتی که بین ورزشکاران و معاونت فرهنگی وجود دارد گفت: قرار ما این است که به جای اینکه از دور با ورزشکار صحبت کنیم از نزدیک چهره به چهره و با ارتباط عاطفی که با او پیدا می کنیم وارد گفتگو شویم. اما این یک فرآیند طولانی است. متاسفانه این چیزی که به ما رسیده است یک فاصله عمیق و بزرگ و همراه با سوء تفاهم بین ورزشکار و آن کسانی است که مسئولیت های عمومی و دولتی و فرهنگی را داشته‌اند. فکرش را بکنید که من در وضعیتی کار می کنم که همراه با سوء تفاهم و همراه با فاصله عمیق است. یک نگاه کمیته انضباطی که باید اصلاح شود. دقیقا روز اول که آمدیم به ما گفته شد که یک دستورالعملی بنویسید و ابلاغ کنید که ورزشکاران رعایت کنند ما گفتیم اگر قرار باشد ما تفاوتی داشته باشیم این تفاوت در این است که دستور نمی‌دهیم و ابلاغ نمی کنیم می رویم و با خود ورزشکار چهره به چهره صحبت می کنیم سعی می‌کنیم با او همراه شویم قدم به قدم با هم راه بریم واقعا کار سختی است اما ما در حال انجام آن هستیم. به شکلی که گاهی اوقات حتی شده ورزشکارانی که مشکلی با دستورالعمل هایی که به آنها ابلاغ شده بود داشتند و برایشان بحران ایجاد شده بود تلاش کردیم آنها را حل کنیم و این کار اصلی فرهنگی ماست.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در خصوص فعالیت‌های این معاونت در راستای رویداد بزرگ جام جهانی و حضور ایران در این تورنمنت مهم گفت: به صورت ویژه کارهایی که در حال پیگیری آن‌ها هستیم یک بخشی از آن مربوط به داخل کشور و قبل از مسابقات است و بخشی مربوط به زمان برگزاری این مسابقات است. مثلا قرار است. مسابقات کجا پخش شود؟ سینما ها پارک ها و بوستان ها را باید چطور هماهنگ کرد؟  ان‌شالله اگر بازی را بردیم شادی بعد از بازی ها چگونه خواهد بود؟ و اگر خدای نکرده شکست خوردیم برای غم بعد از بازی باید چه کار کنیم؟یک برنامه هم برای مناطق آزاد مانند کیش و قشم داریم که اعلام خواهد شد. یکسری برنامه هم برای خارج از کشور و اعزام وجود دارد. همانطور که می‌دانید بلیط ما ایرانی ها بسیار کم بود و ما توانستیم آن را دو برابر کنیم مردم می‌توانند از ۳۱ هزار بلیطی که الان موجود است استفاده کنند.      یک سری برنامه‌ هم برای لیدرها و مشوق‌ها وجود داشت که باید آنها را باید انتخاب می کردیم و برایشان یک دوره آموزشی می‌گذاشتیم بخشی از کار هم مربوط به اعزام خبرنگاران بود که برایشان بلیت تهیه شد و و مسئله اسکان و حمایت مالی آنها را نیز پیگیری کردیم و در نهایت یک قسمتی هم به فعالیتهای بیرون از کاسه ورزشگاه برمی گردد. در موضوعی که به ما مربوط است قرار شد یک گروه زورخانه ای و یکی از گروههای بومی و محلی را اعزام کنیم که در این خصوص با وزارت ارشاد و وزارت میراث فرهنگی همکاری می‌کنیم.

کلهر در پایان به تلاش‌ها برای بهبود وضعیت ورزشگاه اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که احیای چیزی که رها بوده واقعا سخت است. کنار هم قرار دادن، هماهنگ کردن، مدیریت ورزشگاه‌ها،هماهنگ کردن کانون هواداران، هماهنگ کردن سازمان لیگ و هماهنگ کردن نیروی انتظامی عزیز و یگان امداد محترم و حراست به نحوی‌که منزلت و کرامت تماشاگر حفظ و رعایت شود خیلی کار سختی است که ما در این چهار مسابقه سعی کردیم یک قدم بزرگ برداریم. روز گذشته من داشتم بر سر این موضوع با نهاد‌های مختلف مذاکره می‌کردم. با نهاد های بیرونی که حساسیت‌های فرهنگی درست و به جایی هم دارند. ما باید فرد به فرد صحبت کنیم راضی کنیم و بعد برویم سراغ فرد دیگر و من هنوز امیدوار هستم که با شروع لیک یک اتفاق مثبتی بیفتد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سینا کلهر معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان جام جهانی فرهنگی وزارت ورزش هماهنگ کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای ویژه از علیرضا بیرانوند پیش از جدال با سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی به دلیل مصدومیت همچنان دور از دسترس پرسپولیس قرار گرفته است و البته سرخ‌ها در لیگ برتر با چالش بزرگی از این حیث مواجه نشده‌اند و امیر رفیعی با چهار کلین‌شیت طی این دیدارها کار را به پایان رسانده است.

با این حال نگرانی بزرگ پرسپولیس در خصوص دیدار حساس با سپاهان است. هواداران این تیم که بعد از کنار رفتن از جام حذفی با دریافت چهار گل در جریان تساوی پرگل مقابل آلومینیوم اراک در ضربات پنالتی حریف رقیب خود نشده‌اند، تنها امیدشان به لیگ برتر دوخته شده است.

طی ساعات اخیر هواداران پرسپولیس در فضای مجازی با پیام‌های خود به دنبال این هستند تا با بالا بردن روحیه علیرضا بیرانوند و احتمالا احساساتی کردن این گلر باتجربه، او را مجاب به حضور در جدال با سپاهان کنند. آنها با اشاره به اینکه این بازی احتمالا کلید قهرمانی فصل آنها نیز محسوب می‌شود، ضمن احترام به امیر رفیعی از حضور بیرانوند به‌عنوان بمب روحیه و انگیزه تیم برای دستیابی به موفقیت در این بازی یاد کرده‌اند.

باید دید شماره یک پرسپولیس که بعد از باز کردن گچ دست خود همچنان از شرایط آمادگی مطلوب به دور است، در فاصله کوتاه باقی‌مانده تا این بازی یکی از بزرگترین ریسک‌های دوران فوتبالی‌اش را خواهد کرد و برای حضور در این بازی اعلام آمادگی می‌کند یا خیر.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • تقاضای ویژه از علیرضا بیرانوند پیش از جدال با سپاهان
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود