Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@15:34:04 GMT

فعالیت ۷۰۰ واحد پرورش ماهی سرآبی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۹۷۹۰

فعالیت ۷۰۰ واحد پرورش ماهی سرآبی در استان زنجان

منصور حقی‌راد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ واحد فعال در استان زنجان در زمینه پرورش ماهیان سردآبی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: وجود این تعداد واحد فعال در حوزه پرورش ماهیان سردآبی باعث شده است تا زنجان از این حیث جایگاه ارزشمندی در سطح کشور داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروزه فعالان این عرصه تمایل چندانی برای رهاسازی بچه ماهی ندارند، تصریح کرد: دلایل این امر متفاوت بوده اما مهم‌ترین عامل در این بی‌انگیزگی، کاهش حاشیه سود و نیز افزایش ضریب تبدیل است که تداوم این امر به صنعت مذکور آسیب جدی وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به اینکه شاهد متضرر شدن واحدهای فعال پرورش ماهیان سردآبی در استان زنجان هستیم، یادآور شد: متاسفانه این ضرر و زیان به خاطر کاهش قدرت خرید مردم در بازار مصرف است؛ چرا که به عینه شاهد افزایش بی‌رویه قیمت این محصول در کشور هستی.

حقی‌راد با بیان اینکه حدود ذدئدذ دددذ ئومذت ۹۵ درصد از ماهیان سردآبی در داخل کشور مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: وقتی رهاسازی بچه ماهی توسط فعالان این عرصه میسر نباشد، مشکلات این عرصه نیز تداوم خواهد داشت، لذا مواردی چون قطعی برق می‌تواند به این مشکلات بیش از پیش دامن بزند.

مدیر شیلات و آبزی‌پروری سازمان جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد فعالان این عرصه به ملزوماتی از قبیل ژنراتور برق اصطراری، بازچرخانی آب، انواع پمپ‌های برگشت و نیز انواع هواده مجهز هستند.

کد خبر 5547988

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجان پرورش ماهی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه بیست و نهمین سفر استانی دولت سیلاب آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل ماه محرم مدیریت بحران جهرم سنندج استهبان ماهیان سردآبی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی اظهار کرد: سیزدهمین جشنوارۀ نشریات دانشجویی «تیتر» که امسال در مشهد مقدس و در کنار مضجع شریف علی‌ابن موسی الرضا(علیه السلام) برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی است تا دانشجویان عزیز، مدیران و سردبیران ارجمند این نشریات در کنار کارشناسان محترم نشریات دانشجویی و مدیران کوشا در دو وزارت خانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تعاملی پویا و هدفمند به تبادل تجربیات گران‌سنگ خود بپردازند و با حقوق و تکالیف خود در عرصۀ تولید آثار دانشجویی بیشتر آشنا شوند‌.

وی افزود: تنوع آثار و گوناگونی موضوعات در رشته‌های این جشنواره حکایت از گستردگی فعالیت نشریات دانشجویی و روند رو به رشد آن دارد.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در سال‌های اخير، ایجاد تنوع در قالب‌های رسانه‌ای و پیدایش رسانه‌‌های نوین و رشد و پویایی بی وقفۀ پدیده‌هایی نظیر دانشجو خبرنگار که اساساً نگاه سنتی به رسانه را به چالش کشیده است، ایجاب می کند در عرصه‌های مختلف به نوآوری و درک درست از شرایط امروزی رهنمون شویم. علاوه بر این، در دنیای امروز، جنگ، جنگ روایت ها با ابزارهای رسانه ای است که تأثیر و اهمیت آن بیش از ابزارهای جنگی است.

اسماعیلی گفت: از این منظر پیشنهاد می‌شود اسناد و متون حقوقی گذشته با نگاه تازه بازبینی و به روزرسانی شوند؛ اقدامی که در پرتو آن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز به عنوان عرصه‌های جدید فعالیت رسانه‌ای دانشجویی به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این مسیر که تدبیر و همراهی دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی را طلب می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه و همیار دو وزارتخانۀ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

وزیر فرهنگ ادامه داد: این نکته مهم است که دانشجویان عزیزمان، فعالیت در نشریات دانشجویی و قلم زدن در این عرصۀ نسبتاً محدود را مقدمه و تمرینی برای یادگیری فعالیت رسانه‌ای در آینده و در سطح ملی و بین‌المللی بدانند، این تجربه بی‌شک مسیر رسانه‌نگاری در عرصه‌های بزرگ‌تر را برای آنان تسهیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: فرصت را غنیمت می‌شمارم و ضمن تبریک به برندگان این دوره از جشنوارۀ نشریات دانشجویی، از مدیران و دست اندرکاران این رویداد قدردانی و سپاس گزاری می‌کنم.


انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • فعال بودن 56 شعبه اخذ رای در شهرستان درمیان
  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران