Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان ذخایر ارزی مسدود شده افغانستان را متعلق به مردم این کشور دانست و ضمن تاکید بر لزوم لغو آن از سوی کشورهای تحریم کننده، اعلام کرد: آزاد سازی این دارایی‌ها برای ترمیم معیشت و حل بحران اقتصادی افغانستان حیاتی است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایران اکونومیست، «محمد صادق» امروز طی سخنانی در نشست بین المللی امنیت و توسعه افغانستان به میزبانی ازبکستان در تاشکند پایتخت این کشور آخرین مواضع دولت پاکستان درخصوص افغانستان را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که هفته گذشته در اسلام‌آباد میزبان نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان بود، به نقش اجتناب ناپذیر همسایگان افغانستان برای کمک به این کشور اشاره کرد و گفت: تشکیل اجلاس وزیران امور خارجه همسایه افغانستان بسیار کارساز و به دسترسی به یک نتیجه مشترک کمک می‌کند.

رئیس هیات پاکستانی در اجلاس تاشکند، آزاد سازی دارایی‌های مردم افغانستان را یک ضرورت عملی و اقدام اخلاقی تعبیر کرد و افزود: ذخایر خارجی افغانستان تنها متعلق به مردم این کشور است و هیچ کشوری نباید آنها را از بودجه ای که با تلاش مردم عادی افغانستان جمع آوری شده است، محروم کند.

وی تاکید کرد: آزادسازی دارایی های افغانستان در خارج از کشور برای اقتصاد افغانستان در این مرحله حیاتی است، لذا ما همچنان از جامعه جهانی می خواهیم تا تضمین کند که حق مردم افغانستان به آنها داده می شود.

محمد صادق گفت: ما از حاکمیت موقت افغانستان نیز می خواهیم که تعهدات خود را فراموش نکنند که شامل حقوق بشر، وضعیت زنان، تحصیل دختران و همکاری‌ با نهادهای بین المللی در بحث کمک‌های بشردوستانه است.

وی افزود: ما می خواهیم بر اهمیت انجام اقدامات قابل اثبات بیشتر توسط طالبان در مورد تحصیل دختران افغانستان تأکید کنیم. همچنین بازگشایی مدارس دخترانه نه تنها به جلب اعتماد جامعه بین المللی کمک می‌کند بلکه پیشرفت اجتماعی درازمدت در افغانستان را نیز تضمین خواهد کرد.

نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان بر لزوم لغو تحریم‌ها علیه این کشور تاکید کرد و افزود: ازسرگیری تعاملات بانکی افغانستان با خارج به احیای اقتصاد و شکوفایی فعالیت‌های بازرگانی داخلی و بین المللی کمک می‌کند.

نشست دو روزه بین المللی تاشکند با عنوان «امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان»، صبح امروز با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیسی جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و هیاتی از طالبان آغاز شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، افغانستان ، تاشکند

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان افغانستان تاشکند امور افغانستان نماینده ویژه بین المللی دارایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌

خلیل‌الرحمان حقانی وزیر امور مهاجرین طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

وزیر امور مهاجرین طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغانستانی‌ (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم