Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@16:43:15 GMT

۱۰ نکته ضروری برای افزایش طول عمر باتری گوشی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۰۰۴

۱۰ نکته ضروری برای افزایش طول عمر باتری گوشی

این روزها گوشی‌های هوشمند تقریبا از همان سرعتی برخوردار هستند که به آن نیاز داریم. - اخبار بازار -

گوشی‌های هوشمند به ما امکان می‌دهند که به‌راحتی در طول روز چندین کار را با آن‌ها انجام دهیم. بااین‌حال، این امر تا زمانی است که عمر باتری گوشی به اتمام نرسیده باشد. علی‌رغم اینکه شرکت‌های سازنده تراشه‌ها و فروشندگان نرم‌افزار، محصولات خود را برای عمر بیشتر باتری بهینه می‌کنند اما واقعیت این است که ما بیش از پیش از گوشی‌های خود استفاده می‌کنیم و این مسئله باعث می‌شود که عمر باتری گوشی چندان دوام نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، ما قصد داریم شما را در این مقاله با چند نکته ضروری آشنا کنیم تا با استفاده از آن‌ها طول عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

ببینید چه چیزی از باتری گوشی استفاده می‌کند

قبل از اینکه بخواهید مانع از کاهش قابل‌توجه عمر باتری گوشی شوید، بهتر است در وهله اول بدانید که چه چیزی شارژ باتری گوشی شما را مصرف می‌کند. برای این کار کافی است به قسمت Settings و سپس Battery بروید تا گزارشی در مورد سلامتی باتری و برنامه‌هایی که از آن بیشتر استفاده می‌کنند دریافت کنید. گوشی وان پلاس نیز از این قابلیت برخوردار است. بنابراین، اگر می‌خواهید گوشی‌ای تهیه کنید که هم عمر باتری خوبی داشته باشند و هم بتوانید طول عمر باتری آن را تنظیم کنید گوشی‌های وان پلاس، گزینه‌های مناسبی هستند. برای خرید بهترین موبایل وان پلاس  تنها لازم است کمی تحقیق کنید تا آن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را کاهش دهید

 

این راهکار می‌تواند به افزایش قابل‌توجه طول عمر باتری کمک بسیار زیادی کند و به‌خصوص برای گوشی‌هایی مفید است که صفحه‌نمایش بزرگ و واضح‌تری دارند. سعی کنید روشنایی گوشی را بر روی 75 درصد یا کمتر تنظیم کنید و وقتی در زمان ظهر در بیرون از خانه هستید، روشنایی آن را بر روی 100 درصد تنظیم کنید. برای ایجاد این تغییرات کافی است که از بخش Settings به Display و سپس Brightness level بروید و سطح روشنایی گوشی را تغییر دهید.

Adaptive Battery را روشن کنید

به قسمت Settings، سپس Battery و پس از آن، Adaptive Battery بروید و آن را فعال کنید. این ویژگی بسیار مفید از تخلیه شارژ بیش‌ازحد توسط برنامه‌هایی که از آن‌ها زیاد استفاده نمی‌کنید جلوگیری می‌کند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که بررسی کنید کدامیک از برنامه‌ها بیشترین شارژ گوشی را می‌گیرند و از سوی دیگر، به شما در حل مشکل تخلیه شارژ گوشی کمک می‌کند.

برنامه‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند را متوقف کنید

حتی اگر به باتری تطبیقی دسترسی ندارید، باز هم می‌توانید بررسی کنید که چه برنامه‌هایی در پس‌زمینه در حال اجرا هستند و سپس می‌توانید مواردی که به آن‌ها نیازی ندارید را حذف کنید. برای دسترسی به این ویژگی در Android Pie تنها کافی است که از پایین صفحه به بالا بکشید اما در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید باید یک دکمه اختصاصی در یک طرف دکمه Home را پیدا کنید.

Always-on Display را روشن کنید

مدتی است که سازندگان گوشی‌ها قابلیت Always-on Display را در گوشی‌های خود در نظر گرفته‌اند. این قابلیت باعث می‌شود زمان، تاریخ و آیکون‌های نوتیفیکشن حتی زمانی که صفحه‌نمایش گوشی خاموش است نمایش داده شوند. برای انجام این کار از حداقل میزان شارژ باتری استفاده می‌شود و درعین‌حال، باعث می‌شود که دیگر نیاز نداشته باشید دائما گوشی خود را روشن کنید. برای دستیابی به این قابلیت لازم است در بخش Settings به Display و سپس Advanced بروید و پس از آن در قسمت Glance view مدت زمان Glance را بررسی کنید.

رزولوشن صفحه‌نمایش را کاهش دهید

همه گوشی‌ها به شما اجازه تنظیم رزولوشن صفحه‌نمایش را نمی‌دهند اما گوشی‌های پرچمداری که به نمایشگرهای Quad-HD+ مجهز هستند، به‌صورت پیش‌فرض بر روی Full-HD+ تنظیم شده‌اند. این امر باعث می‌شود که گوشی به انرژی کمتری برای نمایش تصاویر نیاز داشته باشد.

برای تنظیم وضوح صفحه‌نمایش کافی است در قسمت Settings و سپس Display بروید و پس از آن Screen resolution را تغییر دهید.  گوشی a32 galaxy  سامسونگ نیز به چنین قابلیتی مجهز است. گوشی A32s نه‌تنها از 4G پشتیبانی می‌کند، بلکه مشخصات و قیمت مناسبی نیز دارد که برای بررسی قیمت آن لازم است قیمت روز گوشی‌ها را بررسی کنید.

Dark Mode را فعال کنید

 

Dark Mode باعث می‌شود که گوشی پیکسل‌های کمتری را روشن کند و درنتیجه، انرژی کمتری مصرف کند. این قابلیت فشار روی چشم‌ها و تخلیه شارژ باتری را کاهش می‌دهد. بسیاری از گوشی‌های دارای نسخه‌های سفارشی اندروید از قبل از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به گوشی‌های سامسونگ و جدیدترین Mi 9 شیائومی اشاره کرد. برای اینکه ببینید گوشی شما از این قابلیت برخوردار است یا خیر، تنظیمات صفحه‌نمایش گوشی را بررسی کنید.

صدا را کاهش دهید

هرچه تلفن شما با صدای بلندتری زنگ بخورد و هرچقدر صدای بیشتری پخش کند، باتری آن سریع‌تر تمام می‌شود. برای تنظیم صدای گوشی می‌توانید از دکمه‌های تنظیم صدای گوشی استفاده کنید یا به بخش Settings و سپس Sound بروید و در آنجا میزان صدای رسانه، صدای تماس و صدای زنگ را کاهش دهید.

لرزش یا ویبره گوشی را خاموش کنید

لرزش گوشی برای اطلاع از نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌های دریافتی بسیار عالی است اما وقتی که گوشی شما سایلنت نیست آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ برای اینکه گوشی بلرزد، انرژی لازم است. بنابراین، برای اینکه عمر باتری گوشی را افزایش دهید بهتر است آن را خاموش کنید. این گزینه در قسمت Settings و سپس Sound قرار دارد.

حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی را فعال کنید

فعال کردن حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی باعث می‌شود که گوشی مصرف شارژ باتری را مدیریت کند. برای مثال، ممکن است گوشی از به‌روزرسانی برنامه‌ها در پس‌زمینه جلوگیری کند، نور صفحه‌نمایش را کاهش دهد، انیمیشن‌های روی نمایشگر را غیرفعال کند و لرزش گوشی را خاموش کند.

درنهایت، یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌ها در گوشی‌های هوشمند، طول عمر باتری آن‌هاست. این ویژگی به‌خصوص، زمانی مهم است که از گوشی استفاده زیادی داشته باشید و برای مثال، با آن بازی کنید، فیلم ببینید یا عکاسی کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عمر باتری گوشی باعث می شود طول عمر باتری کاهش دهید برنامه هایی بررسی کنید صفحه نمایش شارژ باتری Settings و سپس برنامه ها قسمت Settings گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ استقلال در آستانه بازی با تراکتور شارژ شد و کادر جدید مدیریتی این باشگاه پیش از اینکه تیم به سوی تبریز پرواز کند، قسمتی از مطالبات این فصله بازیکنان را پرداخت کرد تا حداقل در قدم اول رضایت نفرات را جلب کرده و انگیزه آنها را افزایش بدهد. اتفاقی که بدون شک در سایه تحول مدیریتی به وقوع پیوسته و البته بازیکنان استقلال و اعضای کادر فنی این تیم روی نام یک نفر به عنوان عامل اصلی این تغییرات اتفاق نظر دارند. آنها معتقدند تحولات انجام شده در استقلال که استارت آن خورده و احتمالاً ادامه پیدا می‌کند، زیر نظر "احمد شهریاری" است. مردی که قبلاً هم سابقه مدیریت در فوتبال و همین استقلال را دارد و به احتمال فراوان هفته آینده حکم رسمی ریاست هیئت مدیره باشگاه استقلال را دریافت خواهد کرد.

از سرمربیان پرسپولیس تا حضور در لیگ قهرمانان

نام احمد شهریاری در فوتبال ما از اوایل دهه ۸۰ شمسی طرح شد زمانی که او یکی از مدیران ارشد باشگاه صبا باتری محسوب می‌شد و این باشگاه در فوتبال اهداف بسیار بلند پروازانه ای را مد نظر قرار داده بود. صبا باتری با هدایت پرویز مظلومی و در حالیکه بازیکنانی همچون: جواد زرینچه و آتیلا حجازی را در اختیار داشت، بهار سال ۱۳۸۳ به لیگ برتر صعود کرد و داستانش از همان جا کلید خورد.

مجموعه تحت هدایت احمد شهریاری ستارگان بزرگی را به صبا باتری آورد و تیمی مدعی ساخت. تیمی که بازیکنان ویژه‌ای همچون: علی دایی، یحیی گل‌محمدی، سهراب بختیاری‌زاده و... در آن توپ می‌زدند و با وجود تحولات فنی و تعویض مربیان، هیچ وقت با کادر مدیریتی باشگاه دچار مشکل نشدند و اتفاقا بازیکنان کنونی استقلال با اشاره به همین اتفاق تاکید دارند که حتماً شهریاری روش کار و تعامل با ستارگان را بلد است.

از میان بازیکنان بزرگی که ۲۰ سال قبل در صبا حضور داشتند، یحیی گل محمدی و علی دایی بعداً به سمت سرمربیگری پرسپولیس هم رسیدند! جالب‌تر اینکه استقلالی‌ها معتقدند اگر هرتا برلین را کنار بگذاریم، حضور در صبا باتری طی دوران مدیریت احمد شهریاری موجب شد علی دایی در ایران هم پیراهن آبی (علاوه بر سفید و مشکی که پیراهن اول صبا بود) را بر تن کند! صبا درآن مقطع قهرمان جام حذفی شد و پس از کسب این عنوان در سال ۸۴، به لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۰۶ هم راه پیدا کرد.

مدیریت در استقلال و رفاقت با نکونام

احمد شهریاری در سالیان گذشته نیز سابقه حضور در جمع مدیران ارشد باشگاه استقلال را یدک می‌کشد و اتفاقاً با علی علی عسگری رئیس کنونی هلدینگ خلیج فارس نیز در صدا و سیما کار کرده است. اگرچه جواد نکونام در این رابطه هنوز صحبتی نکرده ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که پالس‌های مثبتی میان سرمربی استقلال و این مدیر که حالا به نوعی مرد در سایه باشگاه تلقی می‌شود، رد و بدل شده و حتی به صورت غیر مستقیم پیرامون پرداخت‌هایی که قبل از سفر تیم به تبریز صورت گرفت نیز با سرمربی آبی‌پوشان پایتخت مشاوره صورت گرفت. حالا باید دید شهریاری در تجربه جدید خودش با استقلال می‌تواند ماجراهای موفقیت آمیز صبا را تکرار کند یا اینکه وضعیت به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

کد خبر 848519 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)