Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@09:40:17 GMT

۷۰ درصد از تولید کاشی ایران صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۴۸۰

۷۰ درصد از تولید کاشی ایران صادر می‌شود

آقای یحیی آل اسحاق گفت: سالیانه ظرفیت تولید کاشی در دنیا ۱۶ میلیارد متر مربع است. از این میزان حدود ۸.۵ میلیارد به چین و بقیه مربوط به پنج کشور هند، ترکیه، ویتنام، ایتالیا، اسپانیا و ایران است.

از کل میزان تولید کاشی ۲.۵ میلیارد متر مربع صادرات می‌شود که چین ۶۲۴ میلیون، هند ۴۳۷ میلیون، اسپانیا ۴۲۲ میلیون، ایتالیا ۳۱۸ میلیون و ایران ۱۸۰ میلیون متر مربع صادرات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، ایران ظرفیت تولید ۷۰۰ متر مربع کاشی دارد که از این مقدار حدود ۴۰۰ متر مربع را تولید می کند  که۱۸۰ متر مربع آن صادر می شود. ظرفیت جهانی در حوزه منطقه به دلیل مزیت نسبی ما در تولید کاشی خوب است، اما باید نظام مدیریتی را سامان دهی کنیم.

آقای آل اسحاق گفت: ما با ۱۵ کشور همسایه به صورت مستقیم تعاملات داریم و میزان کل تجارت این کشور‌ها هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار است، که ایران می‌تواند با این کشور‌ها ۳۰۰ میلیارد دلار تبادلات تجاری داشته باشد، اما اکنون ایران ۳۰ میلیارد دلار تعاملات دارد.

به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، قیمت صادراتی هر مترمربع کاشی و سرامیک در ایران پایین و به مقدار ۱.۳ درصد است، در حالی که قیمت متوسط صادراتی هر متر مربع کاشی و سرامیک در ایتالیا ۱۵ دلار، اسپانیا ۸ دلار، لهستان ۶.۸ دلار، مصر کمی بیش از ۴ دلار است، همچنین با وجود اینکه ۷۰ درصد از تولید کاشی کشورمان صادر می‌شود، اما هنوز این حوزه اتحادیه صادرکنندگان ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاشی و سرامیک صادرات کالا تولید کاشی متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین ، سردار حسینی گفت: سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه راهنمایی و رانندگی صادر شده که حدود ۵ درصد آنها به اشتباه صادر شده است.

افزایش جریمه‌های رانندگی امسال اعمال می‌شود؟ | نباید از نقش ایمنی خودرو در تصادفات غافل شویم | بازگشت سیا ساکتی به تلویزیون کد خبر 847897 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم پلیس - جریمه و گواهینامه راهنمايى و رانندگى پليس راهور

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود