Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:49:35 GMT

۲۹ دانشجو در طرح دستیار فناوری قم پذیرش شدند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۵۹۹

۲۹ دانشجو در طرح دستیار فناوری قم پذیرش شدند

به گزارش روز سه‌شنبه پارک علم و فناوری قم، سید حسین اخوان علوی در جلسه کمیته ارزیابی نخستین دوره طرح دستیاری فناوری بیان کرد: در این طرح ۹ دانشجو در مقطع کاردانی، ۱۱۷ دانشجو در مقطع کارشناسی،  ۴۹ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷ دانشجوی مقطع دکترا ثبت‌نام کردند و درنهایت با ارزیابی شورای پذیرش ۲۹ نفر بر اساس نیازهای شرکت‌های فناور پذیرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همکاری روسای دانشگاه‌های طرف تفاهم و همراهی اعضای کمیته ارزیابی که نمایندگان آن دانشگاه‌ها هستند اطلاع‌رسانی جامع و گسترده‌ای صورت گرفت و آمار قابل قبولی از دانشجویان ثبت‌نام کردند.

رییس پارک علم و فناوری استان قم طرح دستیار فناوری را برنامه‌ای مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: این طرح به‌عنوان نخستین تجربه  مهارت‌آموزی فناوری، باوجود اشکالاتی که داشت نتایج و ثمرات خوبی را رقم زد که ارزش‌های آن در آینده بهتر و بیشتر ملموس خواهد شد.

اخوان علوی بابیان اینکه باید فناوری سنگر اصلی مهارت‌آموزی دانشجویان باشد گفت: دانشجویان نتوانسته‌اند با این سنگر که آینده‌شان را رقم می‌زند ارتباط بگیرند و طرح دستیار فناوری این فرایند مهم را فراهم می‌کند.

در ادامه این نشست که با حضور نمایندگان دانشگاه‌های استان برگزار شد، هریک از اعضا به بررسی و آسیب‌شناسی دوره پرداخته و مسائلی مانند تغییر زمان برگزاری دوره از تابستان به ابتدای سال تحصیلی، عدم تناسب ورود برخی از رشته‌های تحصیلی ثبت‌نامی در طرح با نیازهای شرکت‌های فناور و درخواست الکترونیکی شدن فرم‌های ۴ امضای ثبت‌نام و پذیرش دانشجویان متقاضی در دوره و لزوم انسجام در تصمیم‌گیری‌های کلان را مطرح کرده که قرار شد نکات طرح‌شده با مدیران ارشد مربوطه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شود.

شایان‌ذکر است، نخستین دوره طرح دستیار فناوری با مدیریت و همت پارک علم و فناوری استان قم و با تفاهم‌نامه همکاری ۹ دانشگاه استان قم، از خردادماه سال جاری آغاز به کارکرد. در این طرح پذیرفته‌شدگان دانشگاهی از مردادماه تا دی‌ماه ۱۴۰۱ طی دوره ۶ماهه دستیار فناوری شرکت‌های فناوری متقاضی عضو پارک شده و علاوه بر مهارت‌آموزی فناورانه، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حقوق ماهیانه بر اساس مقطع تحصیلی دریافت می‌کنند./

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری قم شرکت دانش بنیان فناوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری قم شرکت دانش بنیان وزارت علوم تحقیقات و فناوری قم شرکت دانش بنیان فناوری دانش بنیان ها طرح دستیار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش