Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@09:39:12 GMT

آب دزدی برای ویلاهای غیرقانونی!

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۰۷۵۲

آب دزدی برای ویلاهای غیرقانونی!

به گزارش همشهری‌آنلاین، معاون خدمات مشترکین شرکت آب‌وفاضلاب البرز از برخورد با تعدادی از ویلاهای غیرمجاز خبر داد و اعلام کرد ۶هزار انشعاب غیرمجاز آب در باغ، ویلا و خانه‌های مسکونی در البرز شناسایی شده و همین تعداد نیز انشعاب‌های غیرمجاز پنهان شده است.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب‌وفاضلاب استان البرز با بیان اینکه انشعابات واگذار شده به بناهای غیرقانونی یک معضل جدی در این استان است، گفت: قبلاً با این مشکل در خصوص خانه‌های مسکونی روبه‌رو بودیم، اما الان به ویلاها و تفرجگاه‌ها اختصاص یافته و به وضعیت آب آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی یاوری افزود: در منطقه ساوجبلاغ که بافت‌های روستایی بیشتری دارد، با این مشکل بیشتر مواجه‌ایم. هر چه به سمت ییلاق‌ها و روستاهای اطراف پیش برویم، انشعابات غیرقانونی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز که نیاز به خدمات آب، برق و گاز دارند، بیشتر دیده می‌شود. جاده چالوس، ساوجبلاغ، جنوب مهرشهر و محمدشهر وجه اشتراک‌شان همین بناهای غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه هر سال ناچار به طرح شکایت از بهره‌برداران غیرقانونی هستیم، اظهار کرد: حداقل هر سال ۳۰۰ پرونده و شکایت در سیستم قضایی ثبت می‌شود اما روند دادرسی به شکلی است که از ما می‌خواهند فرد مالک را معرفی کنیم و چون ثابت نمی‌شود که خود مالک اقدام به این کار کرده، نتیجه‌ای عاید ما نمی‌شود. در بسیاری از موارد هم مشخصات و هویت مالک مشخص نیست و سرایدار ویلا یا نگهبان ساختمان مشخصات واقعی وی را اعلام نمی‌کند و قانون در نخستین مرحله، نام و هویت فرد مجرم و طرف دعوی را از ما مطالبه می‌کند که دسترسی به آن ممکن نیست.

یاوری ادامه داد: اتفاق بدتر اینکه یک چهاردیواری می‌تواند برق بگیرد و از قدیم انشعابات برق به تعداد زیادی متقاضی در این مناطق واگذار شده و  بر همین اساس آبادانی و سکنی شکل گرفته است. مردم ساکن، انتظار واگذاری انشعاب آب نیز دارند و سختگیری برای طی روند قانونی، موجب می‌شود شبانه اقدام به لوله‌کشی غیرمجاز کنند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب‌وفاضلاب استان البرز افزود: سال ۹۶ قانونگذار «قانون مجازات انشعاب‌های غیرمجاز آب، برق و گاز» را تصویب کرد که شرکت‌های خدمات‌رسان بتوانند سامانی به این وضعیت بدهند و از مصرف‌کنندگان غیرمجاز هم پول بگیرند تا بیت‌المال تضییع نشود. بر این اساس اگر شخصی بدون دریافت انشعاب قانونی آب، مبادرت به استفاده از خدمات مزبور کند، علاوه‌ بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت، به جزای نقدی و در صورت تکرار به قطع انشعاب محکوم می‌شود. همچنین تا تعیین‌تکلیف قانونی مستحدثات غیرمجاز طی سه سال، نسبت به برقراری انشعاب‌های غیردائم خدمات عمومی مطابق با تعرفه اقدام کنند. این قانون تمدید شده و در قانون بودجه سال گذشته و امسال هم آمده است.

وی با اشاره به مشکلات اجرای این طرح گفت: ستاد مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان البرز تشکیل شده که از طریق اتحادیه صنف املاک به همه بنگاه‌ها اعلام شود تا از خرید و فروش این املاک جلوگیری شود. هرچند در البرز موج خوبی به راه افتاده و تخریب بناهای غیرمجاز و باغ‌هایی که قطعه‌بندی شده‌اند به‌ صورت جدی پیگیری می‌شود، اما منافع مادی در این موضوع مانع اجرای صحیح قانون می‌شود و تخلفات در سطح گسترده‌ای شکل می‌گیرد. همچنین سوء‌استفاده از لوله‌های انتقال آب و انشعاب‌های غیرمجاز به راحتی صورت می‌گیرد. حتی برخی انشعاب‌های غیرمجاز، ۱۰ تا ۱۲ بار جمع شده‌اند اما مجدداً آنها را وصل می‌کنند. به نظر می‌رسد این معضل نیاز به فرهنگسازی دارد.

کد خبر 693347 منبع: ایران برچسب‌ها ویلاسازی محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ویلاسازی محیط زیست ایران انشعاب های غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی از قیمت پایین فروش نفت ایران انتقاد کرد و گفت: وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

 

به گزارش اقتصاد ۱۰۰ ، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به درآمد نفتی کشور گفت: اگر بخواهم واضح به شما بگویم ما الان نفت نمی‌فروشیم، خیلی عذرمی‌خواهم، اما با این قیمت برای فروش نفت مثل این است که مال دزدی را به حراج گذاشته باشیم. این اسمش نفت فروشی نیست.

وی ادامه داد: من ریز فروش نفت در چند سال اخیر را دارم از سال ۱۴۰۰ به بعد ۲۲ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که حداقل و کف آن باید بالای ۴۰ میلیارد دلار می‌بود یعنی ما در چند مرحله برای فروش نفت تخفیف می‌دهیم. اسم این نفت فروشی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: بنده آمار دقیق را نیز دارم، اینکه می‌گویند ما ۹ درصد فروش نفت به چین را به آقازاده‌ها می‌دهیم و همینطور کشتی ما توسط تجار عرب بررسی می‌شود، این‌ها اصلا حقیقت ندارد و اینچنین نیست. وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

دیگر خبرها

  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان