Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار غلامرضا محرابی با اشاره به دستاورد‌های دفاع مقدس ایران اسلامی در عرصه دانش نظامی جهان و علم و فناوری جنگ، گفت: ما در دوران دفاع مقدس، یک سطح به دانش جنگ جهان اضافه کردیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا محرابی» معاون اطلاعات و امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیش‌نشست همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس که در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، منابع علمی غرب و شرق، سطوح جنگ را در دو سطح استراتژیک و تاکتیکی تقسیم‌بندی می‌کردند و دانش نظامی آن زمان بر اساس این رویکرد جریان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی در سال چهارم دفاع مقدس، یک کتاب نظامی آمریکایی را ترجمه کردیم که در آن کتاب سطوح جنگ را تاکتیکی و استراتژیکی تقسیم‌بندی کرده بود؛ در حالی که ما در دوران دفاع مقدس، سطحی به نام عملیات را هم در بعد نظامی و هم در بعد علمی تولید کردیم و از چند سال بعد دانشگاه‌های آمریکا ناظر بر جنگ ما در رویکرد قبلی خود بازنگری کردند و سطوح جنگ را تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی در نظر گرفتند؛ یعنی ما در دوران دفاع مقدس یک سطح به دانش جنگ اضافه کرده‌ایم.

عضو شورای سیاست‌گذاری همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با بیان اینکه دامنه علم و فناوری برای جنگ خیلی بزرگ و گسترده است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، گفت: در پیروزی دفاع مقدس، ترکیبی از علوم نظامی، اجتماعی، رسانه‌ای و فناوری‌های مختلف به کار گرفته شد و امیدواریم در این همایش که با ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار می‌شود به این مباحث به‌صورت علمی پرداخته شود.

وی ادامه داد: به‌طور مثال، دانشی که ما برای محاسبه جزر و مد اروند و طرح‌ریزی عملیات والفجر ۸ انجام دادیم از دانش روز آن زمان جلوتر بود و کاملاً با محاسبات علمی انجام شد و این عملیات به پیروزی رسید.

سردار محرابی بیان داشت: گاهی اوقات برای اینکه حجم و ارزش کار بزرگی که در دفاع مقدس انجام دادیم را نشان دهیم، باید یک مقایسه‌ای با علم و فناوری در طرف مقابل جنگ یعنی عراق هم بیاندازیم؛ در این‌صورت اهمیت ابتکارات ما در عرصه علم و فناوری معلوم می‌شود.

معاون اطلاعات و امنیت ستاد کل نیرو‌های مسلح در تشریح محور‌های این همایش تصریح کرد: تجارب فرماندهی در دوران دفاع مقدس، مدیریت علمی و فناوری در دفاع مقدس، علوم و فناوری در حوزه‌های رزم، پشتیبانی رزم و پشتیبانی خدمات رزم دفاع مقدس، اقدامات علمی و فناورانه نهاد‌ها و زیرساخت‌های حساس در دوران دفاع مقدس و بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس در پیشرفت علم و فناوری به‌عنوان محور‌های اصلی این همایش فرصت خوبی برای نشان دادن عمق و ابعاد علم و فناوری در دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران برابر جنگ تحمیلی استکبار جهانی فراهم کرده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس افزود: سایت همایش به آدرس paydari.ir برای دریافت مقالات در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را از طریق این سایت برای دبیرخانه همایش ارسال کنند؛ بنابراین گزارش، همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و با مشارکت وزارت دفاع، نیمه آذرماه امسال در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غلامرضا محرابی ستاد کل نیروهای مسلح دانش نظامی علم و فناوری دفاع مقدس همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس ستاد کل نیرو های مسلح دوران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: پیکر شهیدان دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» شناسایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج دانش کهن  ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا گفت: پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» پس از سال ها دوری از وطن، تفحص، شناسایی و با همکاری امور ایثارگران سپاه و متولیان امر، مراتب شناسایی پیکر مطهر به خانواده معظم شهید اطلاع‌رسانی شد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: پیکر شهید «محمدرضا غضبان احمدی» روز جمعه مورخ 14 اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز جمعه مهرشهر از مصلی مهرشهر تشییع و در گلزار شهدای امام زاده طاهر(ع) به خاک سپرده خواهد شد و شهید «جهانگیر بیات» روز شنبه 15 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 از میدان نماز ماهدشت تشییع و در گلزار شهدای بی بی سکینه به خاک سپرده خواهد شد.

نیاز 290 همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز

گفتنی است شهید «جهانگیر بیات» متولد یکم مهرماه سال 1342، بیست و یکم بهمن ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در فکه و  شهید «محمدرضا غضبان احمدی» متولد چهارم اردیبهشت ماه سال 1343، یکم مهرماه سال 1359 در عملیات تک دشمن در جاده خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل‌آمدند و سال‌ها پیکر مطهرشان جاویدالاثر بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی