Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@04:00:04 GMT

تقلیل زمان تعهد خدمت پزشکان مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۱۱۴۲

تقلیل زمان تعهد خدمت پزشکان مناطق محروم

رضا حاجی پور در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، عنوان کرد: در جلسه امروز که با حضور معاونان وزیر بهداشت برگزار شد، طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی در دستورکار کمیسیون قرار داشت که تا ماده ۲ این طرح مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آمل در مجلس ادامه داد: براساس ماده ۱ این طرح زمان تعهد خدمت پزشکان در مناطق محروم از ۳ برابر به ۱.۵ تا ۲ برابر تقلیل یافت.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: بنابراین میزان تعهد خدمت مشمولان برای خدمت در مناطق مورد تعهد برای رشته‌های پرطرفدار تخصصی که هرساله توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود به میزان ۲ برابر و برای سایر متعهدین یک و نیم برابر مدت تحصیل خواهد بود. کلیه متعهدین موظفند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی خود را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند.

حاجی پور اضافه کرد: همچنین براساس ماده ۲ این طرح نیز برخی فعالیت‌ها برای مشمولان این قانون ممنوع خواهد بود که از جمله آنان می‌توان به فعالیت پزشکی انتفاعی، دایر نمودن مطب و انجام تعهدات در خارج از استان محل تعهد اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: همچنین تحویل مدرک تحصیلی و ریز نمرات، صدور تائیدیه تحصیلی و گواهینامه توسط وزارت بهداشت تا قبل از اتمام تعهدات ممنوع خواهد بود./خانه ملت

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون آموزش مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج فاضل، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در افتتاحیه چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران گفت: طرح اجباری پزشکان به دلیل شرایط جنگ اجرایی شد و دلیلی برای ادامه دادن آن وجود ندارد.

وی افزود: فلسفه جامعه جراحان همفکری انجمن‌های مختلف و افزایش سطح علمی جراحان کشور است.

سیاوش صحت نایب رئیس کنگره جامعه جراحان ایران، نیز گفت: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. عده‌ای در پی شکستن جایگاه رفیع جامعه پزشکی کشور هستند.

علی جعفریان دبیر علمی کنگره نیز افزود: حضور کمرنگ همکاران جوان در کنگره نسبت به دوره‌های قبل زنگ خطر هشداری برای مسئولان است.

تازه‌های جراحی در رشته‌های مختلف، جراحی عروق، پیوند اعضا، درمان‌های نوین جراحی در ایران و جهان امسال در چهل و پنجمین کنگره جامعه جراحان ایران ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با چهلمین سالگرد تأسیس جامعه جراحان ایران؛ با حضور جراحان تخصص‌ها و شاخه‌های مختلف مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هر ۱۰ روز یک پزشک خودکشی می‌کند
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • ۳ دهه خدمت در مناطق محروم / بازنشستگی که خوشایند نیست