Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:22:50 GMT

بهانه ماندن گردشگران را در استان‌ها فراهم کنیم

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۱۲۹۵

بهانه ماندن گردشگران را در استان‌ها فراهم کنیم

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور عصر امروز سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ در آخرین بخش از نشست معاونان سرمایه‌گذاری ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور که در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت مدیران استانی در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اگر هر معاونتی نتواند استان‌ها را فعال کند در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمام وزارتخانه‌ها این‌گونه است و این موضوع در وزارتخانه ما نقش پررنگ‌تری دارد.

شالبافیان افزود: در حوزه گردشگری بخش زیادی از اتفاقاتی که قرار است انجام شود اجرای آن با استان‌ها است و این استان است که نقش بی‌بدیلی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دارد.

او ادامه داد: بهانه ماندن برای گردشگران را باید ایجاد کنیم. به‌عنوان مثال استان‌هایی داریم که سالانه چند میلیون گردشگر عبوری دارد اما این استان نتوانسته از این سیل چند میلیونی گردشگر بهره‌مند شود و میزان اقامت آن‌ها را در استان بالا ببرد.

معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری بسیار مهم است اما تنوع‌بخشی در حوزه سرمایه‌گذاری اهمیت بیشتری دارد. توجه به تأمین زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری می‌تواند بیش از پیش به توسعه گردشگری کمک کند.

او با بیان این که باید سراغ موضوعاتی برویم که پیشران توسعه گردشگری در هر استان باشد، اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که معاونان سرمایه‌گذاری در استان‌های گوناگون باید به آن توجه داشته باشند، تقویت هم‌افزایی و همکاری است. همین همکاری و هم‌افزایی می‌تواند کارها را پیش ببرد.

او در ادامه به موضوع گردشگری دریایی اشاره کرد و افزود: این موضوع هم در نگاه توسعه‌ای دولت قرار دارد و هم جزو تأکیدات مهندس ضرغامی است‌. از این رو در استان‌های دارای ظرفیت، این حوزه باید برجسته شود.

تنوع‌بخشی به سرمایه‌گذاری با هدف افزایش میزان اقامت گردشگران

سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی نیز در این نشست گفت: تنوع‌بخشی گردشگری با هدف افزایش میزان اقامت یکی از موضوعاتی است که در تمام استان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان این که توجه به گردشگری "خانواده‌محور" در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: توجه به سرمایه‌گذاری و تأمین زیرساخت‌ها می‌تواند موجب افزایش جذب گردشگر و افزایش میزان اقامت باشد.

یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری نیز در این نشست گفت: اهمیتی که معاونان سرمایه‌گذاری دارند بر کسی پوشیده نیست و این موقعیت ایجاب می‌کند که معاونان سرمایه‌گذاری اشراف کامل به موقعیت بازار گردشگری داشته باشند تا بتوانند اطلاعات کامل در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهند.

او افزود: نیازمند همکاری بین دو بخش سرمایه‌گذاری و گردشگری هستیم و باید در کارها با هم هم‌پوشانی داشته باشیم و ارتباط خوبی بین زمان احداث تا زمان بهره‌برداری برقرار کنیم.

نقی‌زاده محجوب خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسبت به بروزرسانی ضوابط و مقررات اقدام شده و هماهنگی‌های خوبی بین معاونان سرمایه‌گذاری و معاونان گردشگری به وجود آمده است.

کد خبر 5548168 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اصغر شالبافیان گردشگری سرمایه گذاری شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی شورای شهر اربعین حسینی سیلاب آلودگی هوا حجاج ایرانی میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور سازمان حج و زیارت شهردار تهران قوه قضاییه معاونان سرمایه گذاری میزان اقامت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

امید شریفی مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشور‌ها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او افزود: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیر‌های گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی، سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی را به عنوان یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا برشمرد و اظهار داشت: این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشور‌های همسایه، از منع تردد خودرو‌های خارجی با پلاک بین المللی در ایران و الزام دریافت و نصب پلاک گذر موقت به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرز‌های ورودی کشورمان یاد و تصریح کرد: این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحد‌های ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

مدیر روابط عمومی و امور رسانه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرز‌های کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد