Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@01:02:43 GMT

مثلث امارات، روسیه و ترکیه در ساخت پهپاد رزمی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۹۱۳۰۴

مثلث امارات، روسیه و ترکیه در ساخت پهپاد رزمی

رسانه‌های ترکیه روز سه شنبه از احتمال مشارکت امارات عربی متحده و روسیه در پروژه ساخت و توسعه پهپاد رزمی با ترکیه خبر دادند.

روزنامه «دیلی صباح» در این زمینه نوشت که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفته است که کشورش علاقه‌مند به همکاری با «بایکار»، سازنده معروف‌ترین پهپاد رزمی ترکیه، بیرقدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع در جلسه حزب حاکم عدالت و توسعه اواخر روز دوشنبه مورد بحث قرار گرفت. این پهپاد در حال حاضر به طور فعال توسط ارتش اوکراین در نبرد با روسیه استفاده می‌شود.

اخیراً، مدیرعامل بایکار، در پاسخ به  این سئوال که آیا ترکیه پهپاد بیرقدار را به روسیه می‌فروشد، گفت که ترکیه چنین کاری انجام نمی‌دهد.

در همین حال، اردوغان گفته که پیشنهاد دیگر از امارات بوده است. وی گفت که امارات پیشنهاد ایجاد کارخانه بایکار در این کشور حاشیه خلیج فارس را داده است.

این در حالی است که ارمنستان، کشور تنش‌دار با ترکیه و جمهوری آذربایجان  نیز از خرید پهپادهای رزمی از هند خبر داده است.

 روزنامه «گریک سیتی تایمز» به نقل از رسانه‌های هندی نوشت که یک هیات ارمنستانی اخیرا در بازدید از هند و دیدار با مقامات هندی خرید پهپاد رزمی  را به‌طور برجسته در فهرست خود قرار دارند. پیشتر یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که از ایروان بازدید کرده بود، گفت که هند و ارمنستان در حال گفت‌وگو در مورد همکاری نظامی طولانی مدت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تعمیق روابط خود هستند.

در حالی که تنش‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان و متحد نزدیکش ترکیه ادامه دارد، یک هیات دفاعی ارمنستان به تازگی برای بررسی امکان خرید پهپادهای جنگی و سایر تسلیحات ساخت هند به «دهلی نو» سفر کرد.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه «گریک سیتی تایمز» به نقل از رسانه‌های هندی، این هیات ارمنستانی اخیرا  در بازدید از هند و دیدار با مقامات هندی پهپاد را به‌طور برجسته در فهرست خود قرار دارند.

رسانه‌های هندی به جزئیات دیگری از این مذاکرات ارائه و اینکه  آیا توافقی بین دو طرف حاصل شده است یا خیر، خودداری کردند. وزارت دفاع ارمنستان نیز از اظهار نظر درباره سفر گزارش شده نمایندگان این کشور به هند برای خرید تجهیزات نظامی  ازهند خودداری کرد.

پیشتر یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که از ایروان بازدید کرده بود، گفت که هند و ارمنستان در حال گفت‌وگو در مورد همکاری نظامی طولانی مدت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تعمیق روابط خود هستند./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: ساخت پهپاد رزمی پهپاد رزمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت: انهدام تانک‌های آبرامز (Abrams) در اوکراین توسط ارتش روسیه، اتحاد آتلانتیک شمالی (ناتو) را آسیب پذیر کرده است.

این تانک‌ها که نماد قدرت نظامی آمریکا و ناتو بودند اکنون به سادگی هدف پهپاد‌های شناسایی روسیه قرار می‌گیرند و منهدم می‌شوند. این امر نگرانی ناتو را از ادامه جنگ در اوکراین و احتمال شکست کی یف را به دنبال دارد.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از کشور‌ها از ورود تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی به اوکراین خوشحال شدند و نقطه عطفی در درگیری‌ها و پیشروی اوکراین در جنگ را پیش‌بینی کردند. این سنگر‌های متحرک ناتو، با هزینه تقریباً ده میلیون دلاری، قرار بود در یک مشت زرهی ادغام شوند و به مواضع روسیه حمله کنند و آنها را از بین ببرند. اما تاکتیک‌ها به سرعت در حال تغییر هستند و پهپاد‌های شناسایی و جست‌وجوی روسیه خسارات سنگینی به تانک‌های آبرامز اوکراین وارد کرده‌اند. 

اوکراین ضمن عقب نشینی از میدان کارزار سعی دارد با تغییر تاکتیک‌های خود به نحوی از این تانک‌ها در برابر پهپاد‌های روسی محافظت کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع پنتاگون، پیشتر گزارش داده بود که اوکراین تانک‌های آبرامز ام ۱‌ای ۱ آمریکایی را از منطقه جنگ خارج کرده است، زیرا با وجود پهپاد‌های روسی، آنها برای استفاده بیش از حد آسیب پذیر هستند. 

پیش از این، نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: تانک‌های گران قیمت غربی در برابر هواپیما‌های بدون سرنشین ارزان آسیب پذیر هستند. نبرد با استفاده از پهپاد‌ها در اوکراین که چهره جنگ مدرن را تغییر می‌دهد، شروع به وارد کردن آسیب مرگبار به یکی از برجسته‌ترین نماد‌های قدرت نظامی آمریکا - تانک آبرامز - کرده است که رویکرد استفاده از آن را در درگیری‌های آینده تغییر می‌دهد. 

روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال هدف نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند. "

 به گفته وی، روسیه ۳۰ سال است که تلاش می‌کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا مذاکره کند، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ‌های بدبینانه یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد و در این میان با وجود اعتراضات مسکو، این اتحاد، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرز‌های فدراسیون روسیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!