Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی نقض تخلف گسترده نیرو‌های ارمنستان در خطوط مرزی در بیست و چهار ساعت گذشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روزسه شنبه از ۹ مرتبه نقض آتش بس در خطوط مرزی از سوی ارتش ارمنستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیرو‌های مسلح ارمنستان در ۲۵ جولای (دوشنبه سوم مرداد) ۹ اقدام تحریک آمیز مسلحانه انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این وزارتخانه، در ۲ مورد، نیرو‌های ارمنستانی از مواضع خود در مسیر شهرک «سایبالی» واقع در منطقه «گاراکیلسا» در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، به مواضع ارتش این کشور در منطقه «لاچین» تیراندازی کردند.

هفت اقدام تحریک آمیز دیگر در بخشی از خاک جمهوری آذربایجان که نیرو‌های حافظ صلح روسیه به طور موقت در آن مستقر هستند، ثبت شد و طی آن نیرو‌های وابسته به ارتش ارمنستان با سلاح‌های مختلف به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در سمت مناطق «تارتار»، «آقدام»، «خوجاوند» و «خوجالی» تیراندازی کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از پاسخ دادن به موقع نیرو‌های خود به قوای ارتش ارمنستان خبر داد.

این در حالی است که وزیر دفاع ارمنستان به تازگی در بازدید میدانی از خط مقدم این کشور با جمهوری آذربایجان نسبت به افزایش امنیت مرزی و بهبود زیر ساخت‌های نظامی اطمینان خاطر داد.

«سورن پاپیکیان» وزیر دفاع چهارشنبه گذشته از نیروی یگان دوم ارتش و خط مقدم این کشور با باکو بازدید کرد. وزیر دفاع ارمنستان در بازدید از این یگان نظامی با ستاد فرماندهی آن در خصوص ارتقای آمادگی رزمی پرسنل، نوسازی زیرساخت‌ها و بهبود شرایط یگان‌ها گفتگو کرد. وزیر دفاع ارمنستان با حضور در منطقه مرزی شرق، از مواضع رزمی و از اقدامات بهسازی خط مقدم در آنجا بازدید کرد.

پاپیکیان به نیرو‌های ارمنستان اطمینان داد که تمامی مسائل مربوط به امنیت خط مقدم به درستی بررسی و حل خواهد شد. وی خطاب به نظامیان ارمنستان اطمینان داد که این ارتقا زیر ساخت‌های نظامی و وضعیت پرسنل در کانون توجه رهبری نظامی و سیاسی ارمنستان قرار دارد.

جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی از جمله قره باغ را از اشغال ارمنستان خارج ساخت.

این دو کشور با وجود پادرمیانی روسیه همواره در خطوط مرزی درگیری دارند و طرفین همدیگر را به نقض آتش بس و تیراندازی به مواضع هم متهم می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت دفاع آذربایجان ارتش آذربایجان ارتش ارمنستان قره باغ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان وزیر دفاع خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی با حضور میهمانان و مقامات رسمی در اندونزی گرامی داشته شد.

در این مراسم که با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی برپا شد، مقامات رسمی و گروهی از فرماندهان نیروهای مسلح اندونزی، همچنین دیپلمات های ارشد و رایزنان نظامی مقیم جاکارتا از کشورهای گوناگون شرکت کردند.

بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در این مراسم ضمن تمجید از قدرت و اراده نیروهای مسلح در دفاع از حاکمیت ملی، عملیات وعده صادق را در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه بعنوان یکی از مصادیق آن یاد آور شد و بر تعهد تهران به ادامه حمایت از مبارزات مردم فلسطین تاکید کرد.

سرهنگ موحد رایزن نظامی کشورمان نیز در این مراسم گفت به شهادت تاریخ و در مقطع کنونی نیز دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی و قاطع در برابر دشمنان بوده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه برخی کشورهای استعمارگر، امروز نیروهای مسلح ایران در زمره قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستند و از ظرفیت مدرن‌ترین تجهیزات تسلیحاتی برخوردارند.

در آغاز این مراسم، آیات کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی طنین انداز گردید و برنامه با اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اندونزیایی خاتمه یافت. درحاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تصاویر تسلیحات بومی دفاعی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

این مراسم بنا به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و به علت تعطیلات عید فطر در اندونزی، شامگاه دهم اردیبهشت ماه جاری برگزار شد و در سایت های خبری این کشور نیز بطور قابل توجهی بازتاب یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود