Web Analytics Made Easy - Statcounter

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که اجرای روند توافقنامه مربوط به صادرات غلات از اوکراین آغاز شده است.

خلوصی آکار در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: «کار بر روی اجرای توافق صادرات غلات از اوکراین آغاز شده و به زودی خبر خروج اولین کشتی از بنادر این کشور را خواهیم شنید.»

وزیر دفاع ترکیه افزود: «ما در حال کار بر روی یک طرح ایمن برای حمل غلات هستیم و کشتی‌ها در داخل بنادر اوکراین بازرسی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگانی از ترکیه و سازمان ملل در بازرسی کشتی‌ها در اوکراین حضور خواهند داشت.»

وی با این توضیح که «اوکراینی‌ها کشتی‌ها را از گذرگاه‌های امنی که از مین‌گذاری پاکسازی شده راهنمایی خواهند کرد»، افزود: «نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در تلاش هستند تا اولین کشتی را از بنادر اوکراین خارج کنند.»

خلوصی آکار گفت: «هدف مرکز هماهنگی در استانبول ایمن‌سازی مسیر عبور و مرور کشتی‌ها برای اطمینان از انجام کار خود بدون مانع است. توافقنامه صادرات غلات به مدت ۱۲۰ روز ادامه خواهد داشت و اگر کسی مخالفت نکند، اجرا خواهد شد.»

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اینکه «کشتی‌های بارگیری شده با غلات از دریای سیاه به سمت استانبول حرکت خواهند کرد»، تأکید کرد: «در حال حاضر هیچ مانعی برای توافق غلات وجود ندارد و ما انتظار داریم کشور‌ها به تعهدات خود عمل کنند.»

وی گفت: «ترکیه همیشه برای آتش‌بس بشردوستانه بین روسیه و اوکراین تلاش کرده و ما در مورد مساعدات انسانی با آن‌ها صحبت می‌کنیم.»

خلوصی آکار در پایان اعلام کرد: «ما در حال تلاش برای حصول یک توافقنامه دیگر در زمینه سوخت، مشابه توافق غلات هستیم که به حل بحران جهانی کمک می‌کند.»

گفتنی است اواخر تیرماه نمایندگاه اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در نشست استانبول توافقنامه‌ای را درباره صادرات غلات اوکراین به امضا رساندند.

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که این توافقنامه بین «الکساندر کبراکوف» وزیر زیرساخت اوکراین، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امضا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه صادرات غلات بحران غذایی بحران اوکراین وزیر دفاع ترکیه صادرات غلات خلوصی آکار سازمان ملل کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه‌های کشتی آزاد خارج شد

ارمنی‌ها برگزاری جام سرکیسیان را به شهریور ماه موکول کرده‌اند و بنابراین این جام بین‌المللی از برنامه‌های فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان خارج شده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پیش از این علاوه بر تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان که 17 تا 20 خرداد ماه در بوداپست برگزار شده و آخرین مسابقه رنک‌دار اتحادیه جهانی است، حضور در جام سرکیسیان ارمنستان در برنامه فنی تیم ملی کشتی آزاد قرار داشت و گفته می‌شد شاید کامران قاسم‌پور که سال گذشته در تورنمنت رنک‌دار زاگرب در 97 کیلوگرم کشتی گرفته بود، این بار در جام سرکیسیان در وزن 86 کیلوگرم محک بخورد، اما برگزاری این تورنمنت از سوی ارمنی‌ها به شهریور ماه امسال موکول شده است و در ماه خرداد برگزار نخواهد شد.

با تصمیم فدراسیون کشتی ارمنستان، این رقابت‌ها بعد از المپیک به انجام خواهد رسید. بنابراین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از حضور در گزینشی جهانی که 20 تا 23 اردیبهشت در استانبول برگزار می‌شود، تورنمنت بوداپست را در پیش دارد و باید دید جامی به جای سرکیسیان در برنامه‌های تیم محسن کاوه جایگزین خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه‌های کشتی آزاد خارج شد
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار